Chokoladelagkage med macarons

Copenhagencakes Chokoladelagkage med macarons 1Jeg har altså en dyb dyb kærlighed til smukke lagkager. Og indeni mit hoved har denne kaget taget form over længere tid. Nu skulle der sættes handling bag tankerne, og vupti – så kom denne kage altså til verden.

For tiden øver jeg mig i at lave flotte og høje kager. Jeg kan rigtig godt lide tanken om kager der er dækket af et pænt og glat lag frosting/ganache. Det der med fondant – det er bare slet ikke mig. Har I det også sådan?

Copenhagencakes Chokoladelagkage med macarons 11Copenhagencakes Chokoladelagkage med macarons 7Jeg må komme med en indrømmelse: Denne kage er lavet med hjælp fra Amo. Amo har nemlig spurgt mig, om jeg ville prøve at vise, hvordan man kan eksperimentere med deres kageblandinger og lave andre kreative kager end lige dem, der er på kartonens forside. Jeg er altid åben for en udfordring, især når det indebærer at jeg på en hurtig og nem måde kan få lov til at øve mine pynte-færdigheder og få udfordret min kreativitet.

Kagen består af tre dele: Chokoladekagebunde, chokoladeganache mellem bundene og uden på kagen, og til sidst har jeg toppet kagen af med yndige små chokolademacarons. Inden jeg satte macarons’ne på toppen har jeg drysset et let lag kakaopulver gennem en fintmasket si. Til sidst har jeg givet kagen lidt sassiness med nogle flager bladguld.

Copenhagencakes Chokoladelagkage med macarons 6Chokoladekagebunde og chokolademacarons er fra Amo, og den lækre ganache er min egen opskrift som du får her:

Chokoladeganache
240g mørk chokolade, ca. 60 %
90 g smør

    • Smelt chokolade og smør i en skål over et vandbad og lad det afkøle lidt.
    • Hæld ganachen mellem lagkagebundene, og til sidst over kagen og sørg for at siderne bliver fint dækket.
    • Lad det størke inden du serverer kagen.

Indlægget er sponsoreret

9 tanker om “Chokoladelagkage med macarons

  1. Jeg er DYBT imponeret. Sikke dog en fantastisk kage. Den ser virkelig smuk ud. Den er godt smurt op og billedets opstilling er vildt god. Har du et fotostudie til at tage billeder i?

    • Sikke en dejlig kommentar at få! Tusind tak ❤
      Jeg har desværre slet ikke noget fotostudie, selvom jeg virkelig godt gad ha' det! Alle billeder tages i min stue i almindeligt dagslys 🙂

      • Det var da så lidt 😉
        Det er godt nok imponerende, at billeder kan blive så gode i dagslys i en stue. Kunne være jeg skulle prøve det.
        Jeg gad også godt at have et fotostudie. Det kunne være fedt 😀

    • Hej Mathilde,
      Dem købte jeg i Torvehallerne den gang der var en bod der hed Krydderiet. Boden eksisterer desværre ikke længere, så nu er jeg lidt i tvivl om hvor man kan få fat i det. Prøv at google bladguld, der er sikkert en masse onlinesteder hvor du kan købe det. Og så skulle det undre mig om ikke Specialkøbmanden inden på Gl. Kongevej også sælger det 😉

Skriv en kommentar