Citronkage med birkes toppet med friske sommerbær

Copenhagencakes citron birkes lagkage 3I går tilbragte jeg hele dagen på Kullen i Sverige hvor jeg nød den gudesmukke natur og klippeklatrede fra morgen til solnedgang.

Herhjemme i København havde min kæreste familien på besøg til fødselsdag. Jeg havde på forhånd bagt en kage, som jeg nøje havde instrueret min ham i at anrette når det var tid til servering. Og se en gang, jeg synes altså han har klaret det rigtig flot! Og så har han endda også fundet mit kamera frem og taget disse billeder, så jeg kunne dele kagen med jer.

Bundene som er citronkage med blå birkes har jeg en opskrift på her. Imellem lagene og på toppen er der en god klat flødeskum toppet med hindbær, brombær og jordbær.

Jeg fik desværre ikke selv nået at smage kagen, da der ikke var en krumme tilbage da jeg kom hjem. Men det forlød, at den smagte skønt. Næste gang jeg (selv) laver kagen igen vil jeg forsøge mig med en creme fraiche-flødeskum, det tror jeg går rigtig godt til kagens overall friske smag.

Copenhagencakes citron birkes lagkage 1

6 tanker om “Citronkage med birkes toppet med friske sommerbær

  1. Det lyder virkelig lækkert! Har længe haft lyst til at bage noget lign. med sommerbær og flødeskum, men havde egentlig tænkt, at det skulle være pavlova. Det her var da en dejlig afveksling!

    • Lige præcis! Jeg tror også jeg laver en kage magen til her en af dagene – hvis man overhovedet orker klemme lidt kage ned i denne sommervarme, så må det da være denne slags! 😉

Skriv en kommentar