VIND // Carte d’Ors isnyheder og køkkengrej fra House Doctor

DSC_0726DSC_0743 copyDer er sommer i luften, og det er i den grad is-tid!

Det synes jeg skal fejres med en sommerlig give-away! Og det med intet mindre end is som hovedpræmie!
Carte d’Or har for nylig relanceret deres is i et nyt format der leder tankerne hen på italiensk gelato. Isene hedder hedder bl.a. noget så dejligt som Strawberry & Merengues og Amaretto Vanilla Chocolate. Det, der er så fedt med lige de her is er, at de er flot “anrettet” i bøtten med dekorative toppe drysset med knas, og så er konsistensen fløjsblød, så den kan serveres med det samme når den tages ud af fryseren. Ellers spises med ske selvfølgelig, direkte fra bøtten (jeg er fan!). DSC_0734Ikke alene kan I vinde en ordentlig omgang forfriskende is fra Carte d’Or, men med i pakken følger også en masse flot køkkengrej fra House Doctor.

Du kan altså vinde:
– Et gavekort på 200 kr. til Carte d’Ors isnyheder
samt følgende køkkengrej fra House Doctor:
Piskeris
– Citronpresser
Stor røreske
Lille røreske
– Raw træskærebræt 47×23 cm (ikke afbildet)
– Servietter (ikke afbildet)
– 3 pakker forskellige m
uffinforme

Særligt muffinformene har jeg selv brugt herhjemme i lang tid, og jeg er super glad for dem! Se evt. her, hvor jeg har brugt dem til sunde rabarbermuffins. Jeg synes de er ret så yndige, og meget anderledes end de fleste klassiske muffinforme man ellers støder på. De er lavet i et tykt papirmateriale, så de står meget fint i ovnen hvor de holder både form og farve.

Alt du skal gøre for at deltage er:
Skriv en kommentar i kommentarfeltet herunder hvor du giver et bud på en lækker dessert (eller måske endda din yndlingsdessert), hvori der tilføjes/anvendes is.

Jeg glæder mig meget til at læse alle jeres kreative svar. Jeg plejer at få så vildt meget inspiration af alle jeres kommentarer.

Konkurrencen varer til og med d. 22/6 og vinderen findes ved tilfældig lodtrækning.
Husk at notere din email i det dertilhørende felt, så jeg kan kontakte dig hvis du vinder! Og husk endelig også, at præmien kun kan sendes til adresser i Danmark.

DSC_0738 copy

308 thoughts on “VIND // Carte d’Ors isnyheder og køkkengrej fra House Doctor

  1. Min ynglings dessert med is er så absolut “Pære Belle Helen” med hjemmekogte pærer, lækker vaniljeis og masser af skøn chokoladesauce MUMS🙂

  2. Jeg syntes helt klart den lækreste is dessert jeg kender og vi tit laver både til fest og hverdag er hjemmelavede is med bacon og chokolade🙂 det lyder måske spøjst men det er utroligt lækkert. Det er kamaliseret bacon overtrukket med chokolade som bliver hakket og ned i isen sammen med hakket chokolade.

  3. Sikken lækker konkurrence! En af mine absolutte favorit desserter er, vanilieis i glas overhældt med baileys, friske blåbær og hakket hvid chokolade. Så simpel men yderst lækker!

  4. Uhh – sikke en lækker give-away! Jeg kan anbefale at man laver en lagekagebund, som smøres ud på bagepapir på en bradepande (stor), ovenpå marengs og hakkede mandler. Det hele bages til det er lysebrunt. Når det er afkølet, kan man klippe det over midt på, lægge den ene del nederst, så noget god is – rørt lidt blødt- denne kage kan klare både chokolade og bær, og så forsigtigt lægge anden del ovenpå (kan godt drille med at få bunden af bagepapiret – det kommer med rutinen). Det er en helt fantastisk islagkage – som er let både i udtryk og at lave.

  5. Uuh hvor lyder det lækkert!! Mine tænder løber i vand hver gang jeg ser carte d’ors nye reklamer!!
    Jeg tror jeg ville holde det helt simpelt og servere isen med friske danske jordbær, evt med flødeskum og pandekager, da jeg synes vejret indbyder til at holde det simpelt, og lade isen være hovedrollen i dessertfortællingen!😉

  6. Jeg ‘opfandt’ for nylig en – hvis jeg selv skal sige det – lækker og nem “Prinsessedessert”. I bunden var en hjemmelavet rabarberkompot, og så var der ellers massevis af friske jordbær, knuste marengskys, en smule yoghurt rørt med vanillekorn og frysetørret hindbær over. Nemt, man kan selv justere sukkermængden og smagen – og så var der sommerfornemmelser for alle pengene. Er ret sikker på, at det kun ville blive endnu lækrere med lækker is her i varmen🙂

  7. Måske er det ikke så originalt, men en rigtig god gang pandekager med luksuriøs is og lidt appelsinskal har aldrig gjort nogen noget ondt! Det er også en forholdsvis budgetvenlig dessert, som er perfekt for en som mig, der snart flyver fra reden – og af samme grund godt kunne bruge nogle køkkenredskaber😉

  8. Min ynglings dessert er en rigtig klassiker hos min familje🙂 vaniljeis i bunden, og så smeltes margarine i en gryde, brun farin røres i, og til sidst kokos og cornflakes, og hele massen ovenpå isen, og så en tur i fryseren i nogle timer inden servering🙂 man kan også vælge at skære isen i mindre stykker, røre sammen med cornflakesmassen og så i et fad🙂 fuldstændig mums, namm namm :))))

  9. Jeg har to yndlings dessert opskrifter med is, og jeg kan bare ikke vælge mellem dem!
    Den ene er min hjemmelavede regnbue-is.
    Og så banana-split, med tre kugler is, flødeskum, chokoladesovs og et drys nødder!🙂

  10. Min yndlingsdessert er nok min Mormors hjemmelavede vanilleis med chokoladestykker. Ikke nok med, at det nok er verdens bedste is, så er den også forbundet med en masse gode minder. Når den kommer på bordet holder hele min familie for en gangs skyld mund🙂

  11. Her har vi flere gange brugt din opskrift på chokolademuffins med summerbirdflødeboller serveret med frisk bær-is. Det er simpelthen så lækkert og jeg får altid masser rosende kommentarer.

  12. Min yndlingsdessert med is er en klassiker og altid et hit! Jeg elsker brownie, blødende hjerte eller en anden chokoladekage med is og friske bær! Jeg tror, at Carte d’Ors nye is med jordbær og margens smager hel fantastisk med brownie og friske jordbær! Jeg elsker at lave dessert med is, fordi alle elsker is, og det er nemt.

  13. Mit bud på en lækker is dessert er helt sikkert “dondurmali irmik tatlisi” (søg evt. på google for at se hvordan den ser ud), som kan oversættes til “semulje kage med is”🙂 Den er super lækker, uden at være for tung og sød i smagen. Den er lun ovenpå men kold indeni pga. isen også ska den toppes med pistacienødder ovenpå …mums!! 🙂

  14. Til dessert lavet jeg tit min egen udgave af en chokoladekage med ubagt dej ovenpå og is dertil er altid lækkert ❤️

  15. Min absolutte yndlings dessert er kokosis der serveres med tynde skiver ananas og blåbær, frugten skal drysses med frisk mynte, rørsukker og lime. Denne dessert minder mig om de varmeste lande og er en ren smags eksplosion.

  16. Der er altså ikke noget, der slår min mors hjemmelavet rabarberkage med friske rabarber fra haven også med en ordentlig stor kugle is til! Det er noget af det bedste ved sommer🙂

  17. Mhhhhh, jeg har så mange yndlingsdesserter! Men min favorit med is er hjemmelavet krokant med en god vaniljeis, hindbærcoulis og friske bær🙂

  18. Simpelt – men til min søsters Studenterfest vil jeg bage brownies, pynte med hvid chokolademousse, et par jordbær og hjemmelavet is. Simpelt og lækkert!

  19. alle former for tærter med bær og vanilje is til🙂 eller vafler med is, nutella og jordbær

  20. Det mest lækre i denne sommervarme er noget koldt og noget friskt. Det vil sige at min ynglings dessert er en lækker is, gerne en sorbet, og massere af friske frugter (jordbær, hindbær og brombær). Eller måske en is med vandmelon. Mums😛

  21. Mmmm! Er bare total fan af is – så vil nok ikke gøre så meget andet end servere dem on the rocks – måske i en hjemmebagt mandelkurv …. Så man kan smage isen – og så en lækker Muscado vin til ;)👍

  22. Fantastisk konkurrence! Jeg ville nyde isen med karamelliseret brownie lavet med en god mørk chokolade og søde danske jordbær ved siden af. Brownien skal være en smule lun så isen bliver lidt blød, men stadig kold når desserten skal spises. Himmelsk

  23. Idag havde en kollega fødselsdag og hun havde vafler og to bøtter is med, så vi kunne lave vores egne vaffelis! Det bragte mange minder fra barndommen tilbage, hvor min far altid købte vafler og nød at stå og lave is til mig og mine søskende! Så hvis jeg vinder, vil jeg sende en kærlig tanke til ham og dele isen med mine kollegaer – med vafler til🙂

  24. Min absolut yndlings sommerdessert med is er den såkaldte “jordbærbombe”, som vi kalder den i min familie (og en bombe, det er den!😉 ). Det er en tradition i vores familie, at vi altid får den, når vi holder familiefødselsdage (vi er en familie, der er så heldige, at mange af os har fødselsdag om sommeren). Desserten består af mors hjemmelavede marengsbunde med chokolade i, ovenpå dette kommer en hel masse is (det kan være alle slags, lige hvad man nu har lyst til) bagefter kommer en masse flødeskum på og til sidst afsluttes desserten med et læs af jordbær (selvfølgelig danske).
    En meget simpel dessert, men desserten er for mig indbegrebet af sommer, sol, familie og glade dage. Jeg glæder mig blot til min storebrors fødselsdag i juli, så vi endnu engang kan indtage denne skønne isdessert med stor fryd!😉

  25. Nu er det så sjældent jeg laver dessert – Men som latenight snack kan jeg godt lide en god vanilleis med chokoladesovs, flødeskum og ferskner fra dåse…
    Nemt, og ingredienser jeg altid har på lager til hvis det lige skulle komme over mig ;0)

  26. Jeg holder faktisk mest af at adskille kager og is. Men altså en blødende chokoladekage bliver da ikke ringere af en kugle is ved siden af😉

  27. Is er min yndlingsdessert, jeg har ikke behov for at parre den med noget andet, hehe🙂 Men skal jeg komme på noget, så er en lækker rabarberkompot ikke af vejen!

  28. min ynglings isdessert foruden bananasplit og marengs med is, så må det være en rigtig god chokoladekage med en (stor) skefuld is til. Den man man spise hele året rundt!

  29. Min mors marengs is dessert. Marengs bund med is og toppet med friske jordbær. Så kan det ikke blive mere sommer for mig:)

  30. Min absolut yndlingsdessert er en min kæreste lavede til mig i fredags, hvor jeg sad og var eksamenspresset, og sagde jeg ønskede mig skildpaddeis. Det kunne han ikke få fat i, så han lavede bare sin egen version: vanilleis, hakket skildpadde-guldbarre (der har ligget lidt i fryseren), bailey udover og til sidst hindbær – det var himmelsk og reddede en kedelig fredag aften med anatomi!

  31. mmmmh dessert er bare det bedste måltid! Jeg er kæmpe fan af en lækker vaniljeis med knuste cookies som topping – selvfølgelig hjemmebagte cookies. Haps det er virkelig simpelt men vanvittigt lækkert!🙂

  32. Min yndlings sommer dessert er en kaffemilkshake med chokoladeis, mælk og kaffe!🙂

  33. Uhhh – sprøde nybagte vafler med is til🙂
    Tak for en dejlig – fristende – blog🙂
    Vh.
    Edith

  34. Den bedste dessert der findes er min mors brownie, der er den nemmeste at lave med chokolade, æg, mel, sukker og smør. Gennem de sidste par år, har hun stået for desserten til flere konfirmationer, som har bestået af brownie med is og frisk frugt. Men kagen er også “bare” blevet brugt til klassen, sportshold eller når vi har stået og manglet noget lækkert. På under ½ time er kagen klar og i ovnen.
    Bedst er kagen dog med isen, og til konfirmationerne er gæster gået både to og tre gange til dessertbuffeten.

  35. 1/2 dl sukker
    1/2 dl vodka
    1 tsk revet ingefær
    Røres sammen, sukkeret skal være opløst.
    Hældes over danske jorbær skåret i kvart. Jorbærne trækker i lagen, gerne 6-8 timer.
    Serveres med is….skøn voksendessert.
    Kunne sikkert også smage skønt med peber, appelsinskal i stedet for ingefær:)
    Nemt, hurtigt og lækkert!

  36. Min favorit dessert er rabarber tiramisu :3 Lækker lady fingers i bunden med et lag hjemmelavet rababerpuré. Og så den lækker vanilje creme med groft hakket mørkt chokolade ovenpå det hele ! En smule vaniljeis gør vel ikke skade ved siden af😉

  37. Som højgravid i denne sommervarmen er der altså intet der slår en fod isdessert!
    Fandt for nyligt en ny yndlingsdessert, da min søster og jeg skulle kokkerere middag for min mormor og hendes venner. Maden var en succes, men da desserten blev serveret, kunne man høre en knappenål falde til jorden. Og jeg tror at samtlige tallerkener blev slikket rene😀
    Desserten var noget så simpelt som en hjemmelavet rabarbersorbet med råsyltede rabarber og brændt hvid chokolade. Kombinationen af den friske og let syrlige sorbet med de lidt sødere rabarberstykker og karamelsmagen fra den hvide chokolade var simpelthen intet mindre end fantastisk! Så jeg er fuld af forventning, når jeg vover mig ud i samme dessert på lørdag😀

  38. Min yndlings isdessert er min mormors daim islagkage, med nøddebunde ;)🍦🍫
    Mmm 🙏

  39. Min yndlingsdessert indeholdende is er noget så simpelt som en god vanilleis pisket med lidt fløde, serveret med nyplukkede jordbær fra haven. MUMS! Jeg glæder mig til at indtage mange af disse denne sommer – og jeg tror i øvrigt, at Carte d’Ors isnyheder måske kan indtage en ny 2. plads (for nej, 1. pladsen kan intet overtage😉 )

  40. Min familie har altid været store is-spisere. Som barn kunne min far og jeg nemt dele en liter is. Jeg kan godt lide is uden så mange dikkedarer. Hvis der skal lidt ekstra til synes jeg is smager godt med marengs eller guf til.

  41. Lækker sommer konkurrence😀
    Jamen min sommer dessert med is, vil helt klart være en masse friske jordbær og hindbær og mørk chokolade i små stykker i et glas blandet med is🙂

  42. Min yndlings dessert med is er meget simpel, men alligevel super lækker. Den består af is med danske jordbær.

  43. Mmm hvor lækkert! Jeg er lidt af en is purist og spiser det som regel bare rent. Dog elsker jeg også en god milkshake.

  44. En helt mørk chokoladekage med is og bær! Blandingen med det sure, det søde og det fede giver den helt rigtige dessert i mine øjne🙂

  45. Min yndlings dessert er varm “künefe” serveret med en god klat is 😍 Den er godt nok svær at forklare, men super lækker og i den grad svær at modstå!

  46. Som højgravid i disse måneder er is i diverse afskygninger et hit; som kugle i vaffel, softice med krymmel på og bare helt enkelt med sommerens dejlige danske jordbær.
    Som yndlingsdessert er jeg hel vild med bagt æble/jordbær eller rabarber med crumble og en god gang is til, mums!

  47. Hjemmelavet fløde fuld lakridsis med små citronmarengstoppe og hvid chokolade sauce. Blød, sprød, sur og sød🙂

  48. Min ynglingsdessert er et gammeldags kræmmerhus med is, flødeskum og syltetøj sammen med mine venner ved stranden. Jeg har valgt dette på trods af, at det ikke er en stor, flot og fancy dessert. Jeg synes blot, at en dessert, først er en dessert, når den nydes sammen med nogle jeg holder af.

  49. Sikker en lækker sommerpræmie😉 Jeg elsker en ‘baked alaska’ med browniebund, frisk jordbær og vaniljeis i midten, og sprød men blød marengs ovenpå!

  50. Orv hvor lækkert! Ikke nok med at isen ser alt for lækker ud, så laver house doctor bare nogle virkelig skønne ting!

    Min yndlingsdesser med is helt sikkert pandekager med is. Ikke på den der kedelige 90er-agtige måde med regnbueis på papkarton. Nej, lækre pandekager med kardemomme, vanille og citronskal toppet med min mors hjemmelavede vanilleis og hindbærkompot.

  51. En lækker svampet chokoladenøddekage, der smelter på tungen, serveret med små hjemmelavede marengskys, danske jordbær og lækker is fra Carte d’or🙂 Velbekomme😉

  52. Min yndlingsdessert er den infamøse Chokoladeballade af Anne Au Chocolat. Alene kan den dog godt være lidt tung og derfor er jeg sikker på at Amaretto Vanilla Chocolate vil komplementere den perfekt🙂

  53. Mine tænder løber altid i vand om tanken af en lun og svampet chokoladekage med god vaniljeis og jordbær ved siden!!!

  54. Rabarbergrød med citron og farin serveret med Carte D’or vaniljeis og havregrynscrumble

  55. Måske lidt simpelt men jeg elsker simpelthen brownie med en kugle (eller 2) god is og så lidt bær til😜
    Simpelt, nemt og smager himmelsk❤️

  56. Min yndlings dessert må være klassikeren banana-split! En god moden banan, yndlingsisen (helst med chokoladestykker), flødeskum og toppet med hakkede mandler og chokolade. Den dessert bliver jeg aldrig for gammel til.

  57. Syrlig lækker blommetærte med med crumblelåg og vanilje is til… Mums det er virkelig godt!

  58. Uhmmm, det ville ikke være så ringe at vinde den is!
    Når det kommer til en dessert med is må min personlige favorit være min hjemmelavede pistacieislagkage, som jeg anretter med flødeskumsrosetter og friske jordbær – ihhhh den er bare altid en vinder!🙂 god sommer!

  59. Her i spicialeskrivningsafslutningen har jeg svært ved at tænke på ting der ikke indeholder kaffe! Der ud over drømmer jeg om Baileys når specialet er afleveret. Så i dette øjeblik ville mit dessertønske være go kaffe med vaniljeis og lidt for meget Baileys…

  60. Min ynlingsisdessert er Flødebolleis. Det er en meget simpel men utrolig lækker dessert. Vanilleis blandes med masser af flødeboller, som bliver mast ud i isen. Serveres evt. med friske hindbær.

  61. En super lækker frisk, fed is-sommer-dessert er grillet banan med fx Rom eller Grand Marnier ( eller hvad man nu foretrækker:) ) hældt ind under skralden og en lækker cremet klat Carte d’Or is til. Smager så skønt efter grill maden;)

  62. Hmmm… En lækker chokoladekage med en klat god is og hjemmelavet karamelsauce og måske nogle friske jordbær(de er jo i sæson). Ikke det mest kreative, men sådan en god kombi, der umuligt kan slå fejl.
    Sød konkurrence. Man kan kun håbe man har heldet med sig!
    God dag!

  63. Altså nu er jeg en chokolade-pige så en god Chocolate fondant med Carte D’or vanilleis er himmelsk, men i lørdags lavede jeg en rabarber crumble cake med vanilleis, friske hindbær, danske jordbær og marengs, og det smagte fantastisk.
    Klart anbefalingsværdigt!

    Ps. Super god blog

  64. Vi får altid hjemmelavetkoldskål med vaniljeis og jordbær om sommeren. Det er så lækkert!

  65. Min ynglings dessert er æbletærte i karamelsvøb, med en stor skefuld is til😉. Eller bananasplit, Uhm🙂

  66. Jeg elsker alt med kokos, og kokosis er i gen undtagelse! Jeg kan spise det alene i spandevis 😍 men den bliver ekstra lækker med chokoladesovs og en hjemmelavet crumble ovenpå 😋🙌

  67. Hvilken vidunderlig konkurrence. Is, glæde og sommer går hånd i hånd, – i hvert fald i min verden.
    En sikker vinder er hjemmelavet yoghurtis. Især den med mørk chokolade. Toppet med hindbær. Og på en rigtig overskudsdag, måske pistacie tuiles.
    God sommer!

  68. Jeg er KÆMPE fan af bananasplit med is og chokoladesovs samt nøddedrys! Og is med friske jordbær, og is med chokolade, og generelt bare is i lange baner!!!

  69. Hjemmelavede isvafler – med is selvfølgelig – er altid et hit i min familie.
    Min far er desværre meget syg af cancer i øjeblikket, men jeg har planer om at lave netop hjemmelavede isvafler en sommerdag hvor han har det godt, så det ville jo være perfekt hvis jeg kunne vinde isen fra Carte d’Or (som tilfældigvis også er min fars yndlings ismærke og som han altid har i fryseren når jeg er på besøg)🙂
    – Camilla

  70. Min yndlingsdessert som indeholder alt det gode er en lagkage med syndig chokoladebrownie nederst, så et lag med cheesecake og til sidst et flot lag hindbæris.

  71. Islagkage!! Jeg elsker, når man kan se lagene i en lagkage, de bliver så fine🙂 og is er jo skønno, så hvorfor ikke kombinere de to ting?

  72. Min ynglingsdessert er en varm og sprød rabarbertærte med en stor kugle vanilleis til! Mums – det er den perfekte sommerkage🙂

  73. Jeg er faktisk netop i gang med at bage marengs med kandiserede roser; det bliver spændende at se, hvordan de ender. Og jeg tror tilfældigvis, jeg har noget Ben&Jerrys i fryseren, så det kan være de skal parres med den i aften, når jeg skal drukne sorgerne over en mislykket eksamen:\

  74. Min yndlings dessert med is, må være blødende chokoladekage! MUMS siger jeg bare!! Har længe godt kunne tænke mig at prøve den sammen med Carte d’ors nye jordbæris🙂

  75. Min ynglings dessert med is er en iskage med browniebund, is i midten og bær på toppen🙂

  76. den lækreste isdessert må være bananasplit med banan, is, hjemmelavet hokoladesovs og hakkede nødder mums!!!!!!!!!!:) eller et stykke brownie med en god klat vanillie is;)

  77. Jeg er vild med den nye Carte D’or med jordbær og marengs – og sammen med en svampet brownie, friske jordbær og en smule flødeskum er den helt fantastisk!!!!:):):)

  78. Jeg har efter mange forsøg i køkkenet afluret opskriften på Lagkagehusets Christianshavnertærte. For mig fungerer den bund med ALT! Lidt ligesom en pavlova, bare mere nøddesødogsej. Jeg mangler stadig at prøve den med is (aner ikke hvorfor) men det skulle min Carte D’or bruges til.

  79. Hej – lyder skønt med is i sommervejret. Jeg synes lun æbletærte med kanel serveret med is er noget af det bedste.
    Tak for en skøn blog!
    Mange hilsener
    Ghita

  80. En lækker rabarbertærte, med en god vanilleis. Eller vaffel med forskellige iskugler toppet med hjemmelavet gufskum. Så tænker jer sommer og dessert😀

  81. Min ynglings dessert er helt klart is og specielt nu hvor temperaturen stiger😉 Min ynglings is kombination er lakrids, mint og kokos….Spøjst men lækkert!

  82. Åh, den var svær…men er en sucker for en klassisk bananasplit med hj.lavrt vaniljeis og choko sauce🙂 krydser fingre. Mvh anna

  83. En af mine mange yndlings desserter må helt sikkert være lune chokoladefondanter med økologisk vanilleis(Og gerne hjemmelavet) og lidt friske bær eller vinduer til🙂

  84. Mine to yndlings desserter er simple, men de går altid rent hjem – chokolade-tunge brownies med is til eller en lækker islagkage med marengsbunde, hjemmelavet chokoladesovs (m. kaffe og fløde), kokos og frugt som fx banan eller jordbær.

  85. Dessert er mit yndlings måltid. Der er så mange lækre, men favoritten over alle er gode jordbær, is og chokoladesovs. Måske fordi sæsonen ikke er så lang

  86. For mig er der intet der stikker en lækker brownie med vaniljeis eller pandekager med is. Det er det bedste🙂

  87. Lækkert! Jamen isen skal da nydes med en fransk chokoladetærte med frysetørrede hindbær på toppen. Mmmm

  88. En af mine favoritter er smeltet marsbar blandet med cocopops og lidt smør, der så trykkes til en flad bund. Oven på bunden følger vanilleis og varm hindbærpuré.
    Så lækkert !🙂

  89. Som en snart 30 år lang tradition laver min mor den lækreste islagkage hvert år til Sankt Hans. Jeg kender desværre ikke opskriften, men det er en form for chokoladeis med hint af spiritus på en nøddebund. Den er klart blandt mine yndlingsdesserter og nydes til fulde denne ene gang om året – af hele selskabet.

  90. Min yndlings dessert med is må være den vi ofte fik i sfo’en da jeg var lille. Den bestod af en kop med vanilieis i overhældt med kakaomælk og en speciel krymmel som man desværre ikke længere kan få. Men den er lækker på en god sommerdag.

  91. Gateau Marcel med vanille is og frisk frugt eller bær er helt klart yndlings desserten!

  92. Min yndlingsdessert med is må klart være noget så klassisk som en god chokoladetung brownie med is og friske bær til – mums! 😘👌

  93. Jeg er i grad is elsker, så jeg se mest vild med is sammen med frisk frugt og smeltet chokolade 😍 Lige for tiden med jordbær eller kirsebær sammen med is og så lækker smeltet chokolade over. Det må meget gerne være chokoladeskildpadder, smeltet Mars eller andet med både karamel og chokolade. Ellers kan jeg finde på at lave isrolade. Bare en lys roladebund med is og lidt frisk frugt på og så rulle den… Og så smeltet chokolade over.

  94. En syrlig omend sød jordbærsuppe lavet af friske jordbær. Vaniljekornene skal være til at se og en klat cremet vaniljeis skal placeres i midten, hvor den kan flyde lidt ud. Citronmelisse på toppen. Voila. Dét er sommer for mig.

  95. Sikke en lææææækker give-away/konkurrence! Jeg ELSKER is og især gammeldagsvaffelis med guf og hele svineriet. Men et evigt hit er hindbærsorbet med brownie – INTET bedre. Desuden lever jeg efter mottoet: Life is short – eat dessert first!

  96. Min yndlings dessert – og især med Carte d’or is – er en god hjemmelavet brownie med lækre, chunky chokoladestykker og et lille drys af flormelis. Dertil selvfølgelig en god klat is og en smule lækker frisklavet jordbærsovs🙂 mmh, så er det sommer!!! ♡

  97. En af mine yndlingsdesserter med is er hjemmelavede vafler med is ovenpå. Det smager himmelsk!!🙂

  98. Jeg fik engang en opskrift på en iskage, som jeg senere hen er blevet kæmpe fan af. Det er MEGET simpelt, men GUD hvor er den lækker, og den er en vinder hver gang alligevel.
    Man knuser småkager ned i en form, så den er helt dækket, dernæst røres isen til softice og knuste daimstykker røres i isen. Dette hældes oveni formen, og det sættes i fryseren, til det er frossen – intet bedre!

  99. Med stor inspiration fra dine opskrifter har jeg lavet lækker chokoladecupcake med bailey-smørcreme og dertil en kugle is. Hvis det skal være sødt med sødt er en vanilleis god, men hvis det skal være ekstra fint så hjemmelavet champagneis er formidabelt

  100. Hmm..det sværeste bliver jo kun at vælge én opskrift. Jeg elsker is – uanset årstid, og næsten uanset slags og smag.

    Jeg tror dog at den ubestridte is-dessertkonge herhjemme må være dén hvor vi anretter små kugler af is, knust, hjemmelavet marengs, friske bær og lidt flødeskum. Afhængig af isen kan man også blande lidt hakket chokolade i flødeskummet. Det bliver til en sommerlig udgave af Eton Mess og det smager helt forrygende. Dertil kan man jo pynte som man ønsker, med chokolade, bær, sukkerpynt eller sauce.

    Ellers er jeg også stor fan af vanilieis og jordbær i en lækker koldskål!

    I øvrigt velvalgt tidspunkt til en is-give away her i 27 graders sommervarme! Mums!

  101. Min yndlingsdessert må være den klassiske chokoladekage med flydende kerne sammen med en lækker is til! Gerne en syrlig jordbær/hindbæris😉

  102. Min yndlings-sommer-dessert er iskold jordbærsuppe med en lækker hjemmerørt vanilieis – det er så skønt og dejligt her i sommervarmen.

  103. Kold jordbærsuppe med vanilleis😋 En perfekt sommer dessert i min verden❤️☀️

  104. Klart mors hjemmelavede jordbærtærte med chokolade og marcipan bund med lækker vanilje is til🙂 Findes intet bedre🙂

  105. Jordbær tærte med is. Mums. Mors jordbær tærtr med marcipan og chokolade bund.

  106. En god dessert som indebærer is er Cate d’Ors is med vanilje fra Madagasgar tippet med knuste Maltesers – simpelt men lækkert !

  107. Min personlige favorit er en dejlig koldt blåbær/hindbær smoothie med en god klat vaniljeis til!

  108. Herhjemme elsker vi min hjemmelavede yankiebar brownie. Til den plejer vi at spise en lækker vaniljeis og nogle friske bær. Mums.

  109. En god snasket mørk chokolade brownie, med en god solbær eller hindbær sorbet til. Det er virkelig det lækreste!

  110. Chokoladefondant, hvortil der SKAL serveres en god is – efter min mening🙂 Herhjemme er daim-is-lagkage nu også et hit.

  111. Uhm – det allerbedste jeg ved er cremet is rullet i en blanding af chokoladeflager og knuste markroner.. Evt. med et skvæt baileys eller cocio nederst i skålen!

  112. Min yndlingsdessert er chokoladetærte med hvid chokolade på toppen serveret med frisk frugt og vanilje is. Det kan spises året rundt!!😀

  113. Jeg er vild med brombærcrumble med en god vaniljeis is til – med masser af fine vaniljeprikker i🙂

  114. Uha,- der er så mange yndlingsdesserter hos mig. MEN karamelliseret brownies eller rabarbersnitter ( med marcipan) sammen med isen,- det er et rigtigt godt bud!

  115. Wauw en præmie… lad mig vinde… åhh lad mig vinde. Kan slet ikke huske hvornår jeg vandt noget sidst. Jeg elsker alt slags is men mest jordbæris med vanillevafler.

  116. Sådan en slags islagkage med nøddebund og så en chokoladeis (hindbæris er også godt!) ovenpå. det er helt vildt lækkert, også dejligt at få en lidt anderledes kage uden mel en gang i mellem

  117. Uha is er simpelthen noget af det bedste! Og is i alle desserter er lækkert! Men min yndlingsmåde at få is på er nu bare i en god hjemmelavet isvaffel med hjemmelavet is og guf!

  118. For tiden er jeg ret vild med pavlova, og jeg kunne faktisk godt forestille mig at det ville være ret lækkert at erstatte flødeskummet på toppen med en god is! Og så selvfølgelig et ton af friske, danske jordbær!

  119. Jeg elsker virkelig hjemmelavet is!!!
    Jeg tror at den bedste vi har fået lavet her hjemme, må være myntesorbet med friskplukkede mynteblade fra sommerhuset.
    Fordi isen er så lækker i sig selv, synes jeg det er bedst bare med noget hakket chokolade oven på. Og så skal det da spises en dejlig varm sommerdag🙂

  120. Mit seneste bagværk var en rabarbertærte, som jeg serverede med læller is til. Det blev nydt i varmen af min familie, kæreste og venner, så det skal jeg da lave endnu engang, så jeg kan gøre nogle dejlige mennesker glade med mit bagværk🙂

  121. Jeg har en svaghed for bananasplit. Med godt med flødeskum og Chokolade sauce på. Mums.

  122. Simpelt men godt, en skøn vanilje prikket is med friske sprøde røde jordbær .. Muums

  123. Hjemmelavet rabarberis kan efter min mening sagtens stå alene – men det er også superlækkert kombineret med is med hvid chokolade, evt. i en islagkage🙂

  124. Jeg elsker at spise min is med peanuts, karamelsovs og hakket chokolade som en slags rustik snickers!

  125. Den gode gamle vaffelis med en skøn gang guf. Det er bare indbegrebet af sol og sommer. Der er selvfølgelig ikke så meget trylleri i køkkenet over det, men det er nu engang lækkert alligevel.

  126. En stor marengs bund og ovenpå så skiver af vaniljeis et lag flødeskum og jordbærskiver, is og fløde igen og toppet med flere jordbær, så man får en høj pyramide formet dessert !! Mums

  127. Hos os er vi vilde med en skøn pavlova med et twist 😉
    En skøn stor marengs, ofte bagt med finthakket mynte fra drivhuset. Istedet for creme eller flødeskum, laver jeg en lækker hjemmerørr is på ismaskinen, enten vanilie eller karamel, putter det ovenpå marengsen, og derefter fylder den med sommerens bær, og friske mynteblade🙂
    MUMS😉

  128. Min yndlingsdessert med is er noget så simpelt som pandekager med is og friske, danske jordbær🙂 Simpelt, men så lækkert!

  129. Vores yndlingsdessert herhjemme med is er;
    Lagkagebunde med hjemmelavet hindbærsyltetøj på, derefter is på og til sidst toppet af med marengs.
    Kommes i forbarmet ovn i fem minutter til marengsen er gylden på toppen.

    MUMS DET ER LÆKKERT🙂

  130. Min yndlingsdessert er blødende chokoladekage med vaniljeis og friske danske jordbær til! Det er simpelthen så lækkert og passer perfekt til denne skønne sommertid😉

  131. min favorit er uden tvivl chokoladefondant af en god mørk chokolade med en citrussalat bestående af fileter af citron, grape, lime og appelsin, som har ligget og trukket i en vaniljesirup.. Nøj, det smager godt! Og en kugle Carte d’Or is ville uden tvivl passe rigtig fint til!🙂

  132. Jeg er en sucker for chokolade fondant, og hvis jeg skal smelte lige som chokoladen fra kagen, så skal der da ligge en kugle virkelig lækker bourbon vanilieis ved siden af.😛

  133. Creme brulee på ordentlige råvarer! Og så skal der ikke alt muligt lakrids, grøn te eller andet fjams i. Nej, en creme brulee med silkeblød creme og prikket af fuldfed vanille, uhm!!

  134. Jeg elsker is som den er, men specielt i pandekager!
    Pandekager med kanel, vaniljesukker, kardemomme, honning og citron mhmm! Min kæreste og jeg spiser pandekager med is når der er noget vi skal fejre og det er så hyggeligt❤

  135. Is er noget af det skønneste hele året rundt. Selv eksperimenterer jeg med de forskellige slags. Noget super godt er rabarber kompot frosset. Blendes med mælk og vanille is. Og serveres i høje glas med ekstra is

  136. Jeg elsker rabarber crumble med en god vaniljeis. Eller vaniljeis med friske, dansk jordbær – mums!

  137. Når mine gæster virkelig skal forkæles (og mig selv inklusive) laver jeg en rababer/fersken crumble pie – hvor der drysses lidt sukker hen over de lækre frugter, efterfulgt af en crumble der oftest blot består af smør, sukker, mel og lidt hasselnødder. Nemt og hurtigt! En lækker vaniljeis sætter prikken over i’et! Mums på 30 minutter, med kun 5 minutters forberedelsestid! ( og du kan endda vaske frugten og skære den før dine gæster kommer – så er det endnu hurtigere).

  138. Min favorit dessert er rababersorbet med råsyltede rabarber – smager himmelsk og den er dejlig frisk🙂

  139. Jeg elsker den klassiske dessert “Pære Belle Helene” med vaniljeis, pære og varm chokoladesauce, mums!🙂

  140. Is passer bare til enhver dessert🙂
    F.eks. med pandekager eller bare god is med varme/kogte bær er bare super lækkert❤

  141. De ser bare vildt lækre ud de nye is fra Carte d’Or, og jeg tænker at de ville passe fantastisk til en rigtig god brownie, eller bare som en helt simpel dessert med nogle friske, nyplukkede bær til🙂 Kunne også bruges i pandekager, er sikker på marengsen vil give noget lækker knas😀

  142. Årh, det er svært kun at vælge en, når der er så mange skønne isdesserter🙂 Men for tiden er jeg ufattelig glad for is-sandwiches – i alle mulige afskygninger. Det fedest er jo, at man kan lave dem lige som man har lyst – men ens yndlingsis og yndlingscookie.🙂 Min yndlings er en klassiker: Double chocolatechip cookie med flødeis med chokolade og marcipan-issandwich.😀
    Næste issandwich-forsøg må være en hvidchokolade-cookie med lakridsis!!

  143. Jeg er især VILD med en god vaniljeis med bananer i skiver, knuste digestivekiks og dulce de leche på toppen, en Jamie Oliver opskrift, som jeg tit forkælede mig med, indtil jeg fik konstateret cøliaki … nu er min søsters isroulade især i høj kurs😛 Generelt bare is … af den gode slags !

  144. Is passer bare til alle desserter, sådan er det bare🙂
    En af mine klare favoritter er Baked Alaska med en supersprød browniebund, et lag af Carte D’ors smagfulde vanilje is, så et lag af Ben and Jerry’s killer is, chocolate fugde og tilsidst et lag af den bedste jordbær is der findes, – nemlig den hjemmelavede😉.
    For at give desserten noget syre, smager jeg marengsen til med citron, så det ender som en citronmarengs. Det synes jeg virkelig lige giver desserten det sidste kick, også synes jeg heller ikke desserten bliver for sød for man bliver vågnet af den friske citronsmag.

    Jeg elsker personligt denne dessert fordi, syre og sødme spiller perfekt og der er både noget der smelter på tungen, men så er der også lige den sprøde browniebund som man skal tygge på.
    Mmmmmmmh er blevet helt sulten efter den nu🙂

  145. Elsker at blande forskellige smagsnuancer når jeg kokkerer og det gælder også på dessert fronten. Min seneste “opfindelse” som er blevet min favorit for tiden er hjemmelavet mango is med hakket saltet peanuts.

    Kan anbefales!

  146. Min yndlingsdessert med is må være hjemmebagt chokoladebrownie med vaniljeis. Det er den perfekte kombi hvis du spørger mig:)

  147. Simpelt men godt – pandekager, i alle afskygninger! Med is og drys af hakkede nødder!

    Eller Baked Alaska – den er heller ikke helt dum og kan laves med marengs med smag og muligheden for is-overraskelser i dens indre er uendelige! Mmm🙂

  148. Baked Alaska med dejlige røde danske jordbær. En dessert som sættes på grillen mens vi spiser. Mums!!

  149. uhh en nøddebund med hindbær is på som sådan en slags lagkage også sprøjtet med lidt hvid chokolade pynt, så lækkert i det varme sommer vejr!🙂

  150. Mums, det ser godt ud. Min favoritdesser/eftermiddagssnack i øjeblikket er kold kakaomælk med en kugle vanille- eller chokoladeis. Så lækkert og en smule nostalgisk fra min barndom🙂

  151. Her i sommervarmen er is et must-have og stadig børns favorit spise til dessert.
    Derfor peger jeg på dette som favorit-desserten;
    Is i mange forskellige farver og/eller smag drysset med krymmel i alskens farver samt knuste rutebiler (småkage!) eller flødeskum (farvet med lidt dråber frugtfarve) og alm. isvafler
    …og det bedste er at hvert barn får lov til at stå “bag disken” i deres egen hjemmelavede isbod og servere is i vafler til deres “kunder” og inden de giver isen væk toppes den med en vingummi formet som en smiley eller en trutmund….

    Min favorit-dessert og mit favorit-minde fra en børnefødselsdag da jeg var lille.
    Følelser og mad hænger vel unægtelig sammen🙂

    GOD SOMMER!
    // Rikke //
    Mit element

  152. Sommerdesserten her er helt sikker kold jordbær eller rabarbersuppe med en stor kugle hjemmelavet vaniljeis evt tilsat en smule reven appelsinskal🙂

  153. Min bedste is dessert er helt sikker flødebolleis – har jeg altid fået til min fødselsdag lige siden jeg var en lille pige.
    Tag et stort fad og læg flødebollerne på – derefter rør du 2 liter vanijlie is til softice dækker flødebollerne til og sætter dem i fryseren i 3-4 timer. Pynt evt med m&ms.
    Smager fantastisk

  154. Brownie med lækker vanilleis og hjemmelavet blåbærsylt.. Mums, bliver helt lækkersulten 😉

  155. Min absolut favorit dessert er, og har altid været, bananasplit, verdens bedste dessert😉

  156. Helt klart hjemmelavede marengs sammen med appelsintern, vanilleis og revet chokolade. SLURP!

  157. Lige i øjeblikket drømmer jeg altså om hjemmelavet marengs med is, revet chokolade og frisk frugt. Eller hakket Daim.. Uhm! Eller også er det mere traditionelt med en lækker crumble eller chokolade fondant med is til, som ligeså stille smelter, og blander den varme og kolde fornemmelse i munden. MUMS!😀

  158. Her i Japan har vi fået vaniljeis med tangkrymmel. Det smagte bedre end man lige skulle tro🙂

  159. Jeg er virkelig stor fan af at bruge lakrids i desserter. Derfor tænker jeg vanilje is med lakridsmarengs🙂

  160. Når desserten står på hjemmelavet vanilje parfait og basilikum marinerede friske danske jordbær… så ved jeg det er sommer😀 Mums!!!!

  161. For mig er der stadig ikke noget, der slår en gang gode, bløde pandekager rullet med is 😍

  162. Min yndlings dessert med is må være en god og intens chokoladekage med lækker vaniljeis og friske bær på siden🙂

  163. Jeg er generelt bare vil med is – faktisk går det under betegnelsen “min livret” herhjemme. Så er der is, behøver jeg ikke andet til en god dessert🙂

  164. Den er svær. En god vaniljeflødeis kan jo udgøre en fantastisk dessert i sig selv, måske akkompagneret med et par friske jordbær. Men skal vi ud i den mere avancerede gastronomi, så er mødet mellem det varme og det kolde jo oplagt. Både grundet den oplevelse som temperaturforskellene giver, men også fordi en italiensk marengs passer perfekt til en bæris eller en sorbet, hvor syren kommer frem i isen mens sødmen kommer fra marengsen.
    Så måske en Baked Alaska med fyld af en bærsorbet og måske en frisk citronsorbet og dækket med en lækker italiensk marengs og derefter fået det sidste touch med lidt ild.

  165. Jeg ville helt klart vælge noget jordbær eller hindbærsorbet og en god brownie! Mmmh!

  166. En lækker hjemmelavet brownie med hjemmelavet is, for helt lyst til at bage brownie nu🙂

  167. En rigtig sjov og anderledes dessert, hvor isen bruges to gange er en “fantasi-opfindelse” opstået af mangel på gode sager i sommerhus. Vi havde for meget is, så vi tog en del af isen fra og blandede den med knuste kiks, så chokoladeisen blev til digestive-chocolate-chip knas. “Dejen” blev bagt og sammen med grillet frugt og den resterende is, var det et hit.

  168. Min yndlingsdessert må være den danske klassiker – is og danske jordbær. Mums! Enkelt, men meeega lækkert.

    / Ea.

  169. Min absolutte yndlings hører måske? efteråret til.. Det er små, lune æbletærter uden kanel – og allerhelst bagt med de danske Ingrid Marie æbler – tærterne skal være sådan, så æblet kommer i fokus og eksploderer i munden!
    MEN kanel er jo æblets bedste ven, så den kommes i isen! Der laves en skøn vaniljeis (og må jeg sige jeg er meget fan af den bæredygtige bønnes stænger, som du introducerede til for et par mdr siden!). Jeg er studerende, så jeg har ingen ismaskine (for de er dyre!!), så jeg laver altid isen/pafeiten i små forme, for at de ikke bliver for hårde. Først en skefuld ismasse, dernest drysses kanel, så is igen, så kanel osv.! Når de tages ud af formen er de fine stribet og smager skønt – både intenst af vanilje, men også rigtig lækkert af kanel! Den is men æbletærten er fuldstændig vidunderlig!

  170. Iskold jordbærsuppe med masser af vanilje korn, serveres med en kugle vaniljeis..Uhmm

  171. Uuuh, det er en svær en, der er jo mange lækre desserter med is, og is i sig selv er jo bare super lækkert som dessert. Men det smager nu godt, hvis man bager 2 bunde marengs med nødder, chokolade og/eller bær og så lægger is i mellem, og spiser det med bærskum. Det er en god blanding af søde og friske smage!

  172. En god hjemmelavet is, det er et hit!! Især når man er indehaver af en ismaskine… men det er jo ikke altid der er tid eller overskud til at køre en is der. Jeg elsker is til en god chokolade brownie – eller en skefuld is i iskaffen – haps!

  173. En af mine favoritter er en klassisk milkshake, blendet med friske bær og og god vaniljeis. Den kan mikses på mange forskellige måder, alt efter humør og hvad man lige har! Og isen gør den cremet og lækker..

  174. Lige pt. er jeg vild med alt der inderholder karamel. Derfor er min yndlings dessert er udgave af den klassiske Banoffee Pie. Istedet for at røre bananerne med flødeskum, ligges bananerne oven på karamellen og herefter et lag softice eller is. Så sødt, så lækkert og så sommer🙂

  175. Hjemmelavede marengs fuglereder med friske jordbær og is – den nye fra Carte dor er her perfekt, da den jo har både jordbær og marengs

  176. Jeg kan nu godt lide desserten indbagt is, selvom det ikke er en sommerdessert, men ellers kan jeg nu også godt lide noget chokoladekage med is ved siden af…
    P.S. Jeg ville slet ikke have noget i mod at vinde disse flotte ting fra House Doctor, der vil helt klart være en velkommen tilføjelse til når jeg skal flytte hjemmefra her om nogle uger.

  177. Min absolutte favorit dessert er hjemmelavet rabarberkompot med vanilje is til. Det smager skønt!

  178. En af mine yndlingsdesserter er min mormors iskage, hvor hun smuldrer makroner i et fad, hvori der hældes portvin på.
    Dette sættes i fryseren og fryses til en skøn knasende bund.
    Oven på dette lægges et tykt lag nougat is og efterfølgende sprøjtes herligheden til med flødeskum! Mums det smager godt knasende med en fyldig aroma fra portvinen, friskhed fra isen samt sødhed fra flødeskummen.
    Mm.. får helt lyst til is nu!

  179. min yndlings is-dessert er meget(!!) simpel- banan i sølvpapir på bål med brun farin, whisky og en dejlig (måske hjemmelavet) vaniljeis! MUMS- uden tvivl farver det desserten, at vi altid laver den, når vi er på telt-tur og der ikke findes noget bedre i verden end bål og hygge. Synes stemninger gør noget helt specielt ved desserter!
    håber, håber, håber for NØJ- hvor er det en lækker præmie!

  180. Min yndlingsdessert er ikke spor inspirerende, men det er en klassiker og det er den bedste.
    Pandekager, lækre, tynde og som min mor lavede dem med en god klat is i.

  181. Åhr, der er mange gode! Men måske en nødde/is-tærte. Men man skal bestemt heller ikke undervurdere en god brownie med vanilieis!🙂

  182. Min ynglings sommerdessert er noget så simpelt som vaniljeis med friske jordbær eller så er frozen cheesecake med hvid chokolade jo altid godt😉

  183. Hvis jeg SKAL vælge, må det være den dessert jeg for nyligt lavede, men inspiration fra din blog.

    Jeg lavede en marengsbund, toppede den med jordbær-sorbet og brændt hvid chokolade og friske jordbær til. Mums det var lækkert og vakte glæde bordet rundt.

    Så mange tak for inspirationen!🙂

  184. Min ynlingsdessert er den italienske (og meget oversete) klassiker Affogato.
    Varm espresso, der hældes over en kugle is, og derefter spises med ske. Mums siger jeg bare (og pssst ismageriet laver en sublim udgave af netop denne dessert!)🙂

  185. Jeg er fuldstændig tosset med is! Og om sommeren går der er ikke én dag forbi, uden at jeg har spist mindst én is.
    Jeg elsker islagkager, is sandwich, macarons med is, forskellige chokoladekager med is, frugt med is, osv!
    Btw, skøn blog!

  186. Mhmm det ser meget lækkert ud!
    Min ynglings isdessert må være pandekager m. is og friske frugtstykker og bær. Det smager lige godt hver gang og kan ALTID komme ned🙂

  187. Sidste år til juletid var jeg så heldig at blive inviteret til en nyfortolket julemenu på Marchal (Hotel d’Angleterre).
    Her smagte jeg en ris á la mande, der var tilsat den dejligste vaniljeis. I Guder, det er om nogen, den bedste ris á la mande, jeg har smagt til dato – takket være en helt igennem PERFEKT vaniljeis!

  188. Jeg er helt klart til det simple – en lækker mumset brownie med vanilleis og friske bær!!!

  189. Sikke en dejlig sommer-konkurrence!

    Sådan en gang hjemmelavet pandekager med is og bær, det skal man altså ikke undervurdere, omend det er så simpelt som det overhovedet kan blive🙂

  190. ISKAGER er og bliver min favorit, alt efter årstiden kan man lave de fineste kager baseret på is. Lige nu ville jeg lave en iskage med tre lag, nederst en nøddebund, i midten mælkechokolade iscreme og øverst en nektarin sorbet. Wau det kan jeg li’🙂 Rigtig god sommer

  191. En af mine farvoritter med is, må være mors hjemmelavede cookies (med både mørk og hvid chokolade) med hindbærcoulis og en god gang is til!

  192. Noget jeg fik i Thailand, som jeg simpelthen hele tiden spiste, var hjemmelavet kokosis.
    Isen var lavet på ung kokosnød saft. Anretningen var en halv kokosnød skal, revet frisk kokoskød, selve kokosisen samt en masse jelly i alle mulige farver og smag (herunder pandan jelly), eksotiske frugter som litchi og mango. En anderledes dessert som vi herhjemme ikke tit får- men hold k*ft anretningen var så flot og farverig samt lækker!

  193. Mums😉
    Chokoladebrownie fyldt med lækker chokolade og nødder er det bedste tilbehør til is🙂

  194. Fuglereder er altid et hit hos mig, og hvis man så også lige ligger en kugle is ovenpå er vi meget tæt på desserthimlen, hvis du spørger mig!🙂

  195. Jeg er vild med en super tung og lækker chokoladekage med hjemmelavet jordbærsorbet🙂

  196. Uuuuh, det lyder virkelig lækkert!
    Der findes jo uendeligt af lækre desserter, men hvis jeg skulle nævne min favorit, ville det nok blive en hvid lavakage, en uimodståelig lakridsis og for at friske det hele op, nogle ribs som tilbehør.🙂

    Forresten vil jeg sige, at din blog er meget inspirerede! Jeg logger ind næsten hver dag for at se om der er nye søde sager.;-)

    Mvh Line

  197. Nej nej nej, nu bliver man jo virkelig lækkersulten😉 Min kæreste er den ultimative is-elsker, hold da op hvor ville det falde i god jord herhjemme. Nå men, vores ynglingsdessert er helt sikkert hjemmelavet blomme i madeira, seriøst, det tager lang tid at lave, men oh my God, hvor smager det som fuglene synger og så indeholder desserten også is/parfait🙂 åh jøsses en kærlighedsmundfuld!

  198. Lækker lækker is.
    Jeg har lige lavet en frisk hindbærsorbet, og jeg er sikker på at den ville klæde en cremet flødeis rigtig godt. Måske sammen med en chokoladekage.

  199. Et stykke chokoladedrøm i form af en lækker brownie med havsalt og så en kugle af ens yndlingsis til. Det gode ved denne dessert er at stort set alt is passer til 😋

  200. Min absolut yndlingsdessert er min mormors fantastiske is, som hovedsageligt er fløde og nogle ordentlige sataner af chokolade stykker (lige min smag – den mørke chokolade skal jo kunne smages ;-)) Der til nyder vi en hjemmelavet bærkompot bestående af årstidensbær, men oftest, rarbarber, brombær og hhv. hindbær eller jordbær🙂 lækkerier, siger jeg dig😉

  201. Jeg er helt vild med islagkage! Min yndlings er marangsbund (eller en god nøddebund) og så en hindbær iscreme i midten. Ind i fryseren og er så klar til servering efter 8 timer😂 men det er ventetiden værd!

  202. Min yndlings isdessert er helt klart mors hjemmelavede nøddekurve med 2-3 kugler lækker is oveni dertil serveres friske bær.

  203. Chokolade fonant med vanilie is og frisk frugt! Fordi – kan man få for meget chokolade? Kan man få for meget is og frugt? NEJ! Hmmmm, håber at vinde🙂

  204. Pandekager med is er altid en klassiker👍 frisk frugt gør det selvfølgelig heller ikke dårligere 😄

  205. Min yndlingsdessert med is, er helt klart vaniljeis med kakaomælk hældt ud over! Da jeg var mindre, lavede min mor det altid, når vi havde gæster.

  206. Av, det er svært at vælge én, så det bliver to!
    For ynglingsISEN er citronsorbet… Et par kugler imens man sidder i solen og nyder varmen – så bliver det ikke meget bedre😉
    – Men ynglingsDESSERTEN med is må være en fyldig chokolademuffin med “blødende hjerte”, friske bær og en kugle rigtig god vaniljeis (særligt den hjemmelavede version). Efter en skefuld af “hjertet” og vaniljeisen er man solgt. Fantastisk!

  207. Min yndlingsdessert må være en “Pavlova”, da den består af en en lækker marengsbund, er lag is og friske bær🙂 så lækkert!

  208. Min absolutte yndlings dessert for tiden: rabarber bagt i ovnen med vanilje, serveret lune med en hjemmelavet jordbæris (med jordbær fra mors have), flødeskum pisket med vanilje, ovnbagte karamelliserede mandler, og rabarbersirup (fra de ovnbagte rabarbere). Sommer i Danmark på en tallerken.🙂 eller hjemmelavet salt karamel is – det er også altid en vinder, uanset årstid!

  209. JEg tænker straks en lækker Brownie, dejlig svampet og med masser af chokolade og nødder. Dertil en skøn is, hvorfor ikke med karamel eller lakrids. Anrettes flot på en tallerken med lidt friske bær og lidt karamel eller chokoladesovs.

  210. Må indrømme at jeg er vild med simpel vanilje is med masser af sorte prikke og friskplukkede danske jordbær. Er vild med denne give away!!

  211. Jeg elsker råmarinerede jordbær med en god klassisk vaniljeis til, det er en af mine yndlings sommerdesserter🙂

  212. Helt sikkert en lækker chokoladeballade med vaniljeis til🙂 Det passer perfekt sammen hele året rundt.

  213. Brownie lavet på en lækkert mørk chokolade, serveret med vanilleis og hindbærcoulis eller råmarineret ananas… Mums siger jeg bare!

  214. Den bedste dessert med is er helt klart bare en masse is fra Ismageriet med guf, flødeskum og frugt ved siden af!

  215. Forkælelse i min familie er når jeg bager en Pavlova bund, fylder den med vanilleis, flødeskum og tonsvis af friske jordbær og blåbær. Så er jeg verdens bedste mor.

  216. Hver sommer har vi altid en dag i min familie hvor vi laver en masse pandekager!! Både store og små tykke og tynde også invitere vi hele familien + venner hjem til pandekagefest i haven🙂 pandekagerne bliver spist med en masse forskellig slags is og chokoladelade sovs i store mængder! Det er en rigtig hyggelig tradition men også en anelse dyrt med alt det is der skal købes.. Så det ville være dejligt ( og lækket!) at vinde🙂

  217. Åhh det er jo et meget svært spørgsmål- men min nye favorit er helet sikkert en Dulche de Leche/caramel is med tilhørende brownie og friske bær🙂 så sommeragtigt og alligevel elegant og lækker til nytår feks.

  218. Mhmmm GULDKAGE, det er meeeeega godt!
    Marengsbund toppet med lækker is, for mit vedkommende en god smagfuld vaniljeis, lidt flødeskum og en masse lækker frugt, jordbær/hindbær/blåbær/brombær/solbær. En klar sommerfavorit!😀

  219. Wow en lækker konkurrence!😀

    Jeg tror allermest, at jeg er for en lun rabarbercrumblekage med vanilje og dertilhørende vaniljeis. Det er virkeligt lækkert til en sommeraften!

  220. “Bare” hjemmerørt is lige fra ismaskinen – blød og lækker… eller is med hjemmelavet chokoladesovs og friske bær. Enkelt og super lækkert!

  221. Elsker bare klassikeren med en rigtig chokoladeholdig snasket brownie, en skøn vanilleprikket vanille is og der til noget bærkompot, jorbær- eller hindbærcoulis eller frisk frugt – uhmmmmm
    Hilsen
    Jane

  222. En fed kold citroncreme – kogt op med æg og smør ligesom kagecreme men med masser af citronsaft og ditto skal – i bunden af en blå tallerken, en kugle virkelig god vanilleis ovenpå i midten og så sprødt drys lavet af hakkede mandler, smør og sukker, (der har været en tur i ovnen og er kølet af), henover. Pyntes med lidt citronmelisse – bare for at få lidt grønt. Det er super forfriskende, sommerligt og syndigt på samme tid

  223. Min yndlingsdessert er helt klart brownie med en god is til. Det føles nærmest som himlen🙂

  224. Yndlingsdessert på denne årstid er helt bestemt is, og der er ikke noget der slå en kombination af en god mørk chokoladeis toppet med hindbær sorbet. Kan spise det mogen, middag og aften😛

  225. Min ynglingsdessert er hjemmelavet vanilieis med toms guldbarre med knas den er god. Hertil kompot af frisk frugt ananas vindruer jordbær hindbær pære ferksner . God sommer

  226. Hjemmelavet lakrids is lagkage, med chokoladesauce og frysetørrede hindbær imellem, som vi fik til mine forældres fødselsdag. God undskyldning, for at spise så meget af det:-)

  227. Mit bud er en dessert jeg lavede sidste år.
    Crunch i form a makroner, ovenpå en kugle grøn æblesorbet. Marengs med rosmarin og nogen med tørrede roser. Flødeskum med hjemmelavet hybenrosesirup i. Sæsonens bær (sidste år var det hindbær fra haven) og en gang spiselige blomster. Det hele anrettede jeg på et langt træbræt fra Nicolas Vahé. Det var fantastisk på en varm dag i haven!!

  228. Hjemmelavet rabarberkompot m. masser af vanilje i – og så selvfølgelig vaniljeis til!🙂

  229. Pingback: Lately |

  230. I anledningen af sommervarmen, er jeg vild med min helt egen hindbær-kokos tærte serveret med hjemmelavet mynte infused is!

  231. Jeg har lige været på ferie i Italien, og de store isdesserter dernede er altså bare skønne🙂 Jeg fik en med after eight og stratiaciella is, flødeskum, chokosauce, og after eight på toppen – den kunne jeg godt finde på at efterligne herhjemme🙂

  232. Is au naturel er som udgangspunkt ikke noget at kimse af, men skal det kombineres med andre syndige bestanddele, må det blive i en islagkage med mandel-hvid-chokolade-bund, et lag is (eller antal efter behag:)) og friske blåbær og hindbær ovenpå -Fat skeen!🙂

  233. Min absolutte yndlings dessert er kold rababersuppe med hyldeblomst sorbet, man kan også severe den med vanilleis Den er så let og sommerlig, og den får enhver til at svæve i skyerne af ren fryd.

  234. Jamen, min favorit ér faktisk is! En fuldfed, hjemmelavet flødeis og så med fyld af lige præcis, hvad hjertet begærer – oreo, cookies, brownie, skumfiduser, lionbar, hvid chokolade, saltkaramel – mulighederne er jo uendelige! Dét elsker jeg😀

  235. Bananer i skal der steges sorte på grillen, skæres op på langs, heri hældes brun farin og whisky og det hele toppes med en god flødeis. Så er det sommer ♥♥♥

  236. Én ting, som aldrig slår fejl i mit dessertelskende hjerte, er en chokoladerig brownie med tilhørende is – gerne en frisk sorbet. MUMS, siger jeg bare🙂

  237. Efter min mening er noget af det bedste hjemmelavet vaniljeis med en tilsvarende hjemmelavet lun, let bitter chokoladesauce til og nogle knuste saltede mandler. Skal det være ekstra godt, så tilføjes en vaniljepocheret pære!

  238. Jeg kan vist lige nå at være med!
    Jeg er sådan en kedelig én der bare er kæmpe fan af en totalt skøn brownie med en dejlig vanilieis til.. Mums!🙂

  239. Den bedste isdessert jeg kender er lækker på den American diner-snaskede måde! Den består at bananaskiver, is, kakao og flødeskum serveret i et højt glas – Mums!

Skriv et svar

