Nemme påskehare-boller

DSC_0211 copy1Påsken nærmer sig med super hastige skridt, og dermed er det for mange blevet tid til påskebagningen. Min kæreste og jeg har pakket taskerne og er klar til at hoppe på flyet mod Wien hvor vi skal tilbringe en forlænget weekend. Men selvom jeg ikke er hjemme i påsken har jeg selvfølgelig alligevel forberedt lidt påskebagning!

I dag har jeg lavet disse super søde små boller, der er formet som kaniner. Det er virkelig nemt at lave! Amo har spurgt, om jeg ville lege lidt med deres brød- og bolleblandinger, så derfor har jeg lavet disse kaniner på Amos Yoghurtbrød, som jeg i stedet for at bage som brød blot har rullet til små boller. Men bollerne kan selvfølgelig laves på en hvilken som helst slags dej, jeg vil blot anbefale at det ikke er en alt for grov dej med mange kerner, da jeg tror det ville vanskeliggøre kaninens udseende.

Jeg skal være ærlig og sige, at jeg nok havde set for mig at bollerne blev lidt mere kanin-agtige og nuttede, men al begyndelse er som bekendt svær, og jeg er sikker på at det blot kræver lidt træning og fingersnilde, så har man de fineste kaninboller!

DSC_0182 copy1Start med at forme alle dine boller runde. De må gerne være lidt aflange i det, så de får form som en kanin der ligger ned.
På billedet kan I se at jeg har kommet til at lave mine boller lidt for runde. Prøv at få en mere oval form på bollerne.

DSC_0214Med en (ren!) saks klippes to ører. Du må gerne overdrive ørernes længde, da de bliver kortere under bagningen. Sørg for at ørerne ikke er for tynde.

DSC_0198 copyMed en tandstik eller lignende redskab trykkes der små huller som kaninens øjne.

Pensl eventuelt dine kaninboller med et sammenpisket æg, mælk eller vand inden bagning.

Velbekomme og rigtig god påske ❤

Dette indlæg er sponsoreret af Amo.

2 thoughts on “Nemme påskehare-boller

Skriv et svar

