VIND // Sunde Søde Sager af Ditte Ingemann og få her opskriften på den lækreste sunde chokoladekage

DSC_0068

—– Konkurrencen er nu afsluttet og vinderen er fundet —–

Jeg er så heldig at have lært en dejlig pige at kende. Hun hedder Ditte Ingemann, og ikke alene er hun sød, hun er også en gudsbenådet madblogger og fotograf. I kender hende måske som bloggeren bag The Food Club. Hvis I endnu ikke har besøgt hendes blog synes jeg I skal skynde jer at give den et besøg.

Ditte har netop udgivet hendes anden kogebog, nemlig Sunde Søde Sager, der indeholder 70 opskrifter på kager, snacks andre søde sager, der alle er uden hvedemel og raffineret hvidt sukker. Jeg har været så heldig at modtage hele to eksemplarer af bogen – én til mig selv, og én til en heldig læser. På to dage har jeg allerede testbagt tre af opskrifterne, og lad mig sige det sådan; de virker bare!

DSC_0938 copy

Jeg har fået lov til at videregive opskriften på den kage, som Ditte i bogen kalder for Kærlighedskagen. Det er en mega lækker og intens kakaokage lavet på ingredienser, man kun kan få god samvittighed af. Inden jeg bagte kagen smagte jeg lige på dejen, og jeg besluttede mig for at smide et par skeer agavesirup i, for lige at gøre den lidt sødere. Det er dog stadig en “voksenkage” i den forstand, at den på ingen måde er sukkersød.

Men før vi kommer til opskriften skal vi have gang i konkurrencen! Det foregår super simpelt denne gang: For at deltage i konkurrencen skal I blot følge Copenhagencakes på Facebook og skrive en kommentar i kommentarfeltet herunder.
Hvis I har lyst – men det er ikke noget krav – må I gerne skrive i jeres kommentar, hvad I plejer at gøre for at trylle søde sager lidt sundere. Alle opskrifter, idéer, tips og tricks er velkomne!

Konkurrencen varer til og med d. 22/4.
Husk at notere din email i det dertilhørende felt, så jeg kan kontakte dig hvis du vinder! Og husk endelig også, at præmien kun kan sendes til adresser i Danmark.

DSC_0945 copyIngredienser (til ca. 8 personer)
10 bløde, soltørrede dadler uden sten
1 moden banan
3 æg
4 spsk blødt kokosolie
1 dl stærk kaffe
1-2 spsk agavesirup (alt efter hvor sund eller sød du vil have kagen)
2 tsk ren vaniljepulver
50 g kakaopulver
1 tsk bagepulver
65 g alm. mandelmel
et nip salt

Pynt: Flødeskum, hakkede pistaciekerner (usaltede), frysetørret hindbær og friske hindbær.

  • Forvarm ovnen på 175 °C.
  • Hak dadlerne i små stykker og blend dem i en foodprocessor indtil de har konsistens som puré.
  • Tilsæt banan og blend det sammen med dadlerne.
  • Kom blandingen i en skål og tilsæt æg, kokosolie, kaffe og agavesirup og pisk det hele godt sammen.
  • Tilsæt vanilje, kakao, bagepulver, mandelmel og en knivspids salt og pisk det sammen.
  • Kom dejen i en springform (ø 20 cm) med bagepapir, og bag kagen i ca. 30-35 minutter.
  • Når kagen er kølet helt af, kan den toppes med letpisket fløde og drysses med finthakkede usaltede pistaciekerner, frysetørret hindbær samt friske hindbær.

God fornøjelse med bagningen og held og lykke med konkurrencen❤

175 thoughts on “VIND // Sunde Søde Sager af Ditte Ingemann og få her opskriften på den lækreste sunde chokoladekage

  1. Den bog vil vi da gerne have fingrene i her i huset🙂 kager ved os består meget af noget med nøddemel og naturlige sødemidler som dadler abrikoser banan eller noget i den dur. Så er der som regel også chokolade i

  2. Fedt fedt fedt!!!🙂 Ville så gerne lære at lave nogle sunde kager. Har et enormt behov for at snacke og det ses desværre også, så lidt hjælp til nogle gode sundere alternativer ville være super!🙂

  3. Skøn bog. Den vil jeg gerne eje.
    Er ikke så god til at tænke ud af boksen, mangler ideer.
    Har købt masser af mandelmel og har altid honning i skabet. Mon ikke der kunne findes på et og andet.
    Yvonne.h.ipsen@hotmail.com

  4. Nøøøøjjjj den bog kunne jeg godt tænke mig at få fingrene i🙂 jeg elsker kage og har den seneste tid eksperimenteret med sundere alternativer – har især forsøgt mig med raw kager. Har lavet den bedste raw brownie, man kan ikke engang smage den er rå😉

    God weekend
    Mange kage hilsener Iman (imanm82@hotmail.com)

  5. uhh hvor ville jeg gerne vinde en dejlig bagebog som denne! De søde sager jeg fremstiller, forbliver normalt søde ligemget hvad, da jeg elsker mads sødme. derfor ville det være skønt at lære nogle alternativer, som jeg kan komme til at holde (næsten) lige så meget af som søde sager!!🙂

  6. Ville elske denne her til nye ideer, elsker kager, men må erkende at kroppen snart ikke kan stå mål med min bage – og kagespiselyst😉
    Jeg bruger som regel æblemos i stedet for fedtstof i kager, synes det fungere godt.

  7. Øj, den vil jeg gerne vinde! Er vild med alle de muligheder, der er for at lave lækre, sunde (ok, sundere) godter🙂

  8. Åh, hvor lækkert med chokoladekage🙂 Ligesom i denne kage, så bruger jeg ofte dadler til at søde med – eller banan, hvis det passer ind. KH. Lene

  9. Jeg deltager også🙂
    Herhjemme er der næsten altid frugt/grønt i bagværket – og fuldkorn er heller ikke unormalt! Men skal der RIGTIGT være kage/dessert, bliver der nu altså ikke gået på kompromis med hverken hvedemel, smør eller sukker…😉

  10. Åh, hvem der blev den heldige vinder af en sundere genvej til kage-ekstasen! Normalt plejer dadler og bananerme at være mine bedste hjælpere, hvis jeg førhen har begivet mig ud ovenstående🙂

  11. Super idé med en konkurrence – Og hvor lyder det godt med bogen!🙂
    Uh, jeg har altid været vild med at bage. Når jeg besøger svigermor står den aldrig på andet! Dog er vi ikke så gode til at få gjort kagerne sunde.. Det brokker vi os tit over – Det kunne være, at det var på tide at lære noget nyt?🙂
    Nanna_Eriksen@Hotmail.com

  12. Elsker at bage og eksperimentere gerne med alternativer til hvedemel og sukker, da min mor har glutenallergi og min stedfar diabetes. Derfor ville denne bog være en god gave til dem.
    Bruger gerne banan og æblemos til at søde med og forskellige meltyper som majsmel og boghvedemel istedet for hvedemel.
    Tak for alle de gode opskrifter.

    Charlotte.fuglsang81@gmail.com

  13. Jaaaaaa sikke en fantastisk konkurrence 😊 Jeg er for meget nylig blevet virkelig gode venner med Medjoul-dadlen – en virkelig fantastisk skabning, glæder mig til den skal bruges i alle mulige sjove og lækre kage/snack-afskygninger 😄

  14. Vil elske at vinde bogen.
    Hvad er sundt? Forsøger at acceptere at sundt er det der gør dig glad og vel tilpas

  15. Uhh, det ville være dejligt.
    Hvis det er muligt, erstatter jeg gerne sukker med stevia eller tilsætter frugt til kagen

  16. Den bog lyder super spændende …. jeg har altid været af den overbevisning at enten spiser man en rigtig kage med sukker og smør eller også lader man være …..
    Sunde kager har altid stået for mig som kedelige og tørre – men det kunne jo være rart at lave kager som fornøjer den søde tand – og også er sunde uden at være kedelige.
    Så den bog kunne jeg rigtig godt tænke mig at vinde – så mine fordomme kunne blive gjort til skamme ;o) hi hi Rigtig god påske til alle ;o)

  17. Elsker bloggen og har bagt kagen flere gange og vil SÅ gerne have fingre i bogen!
    (linehvid_7@hotmail.com)

  18. Det ville være fedt og vinde en bog med kager og dessert som kan nydes med god samvittighed. . Jeg supplere nogen gange kage bordet med lidt frugt så man har lidt forskelligt alternativ til dessert. Men fedt hvis man fik ideer til og forene det i en kage.

    Hilsen Sabine Sabinehardoe@gmail.com

  19. Du har været liket på Facebook længe😉
    Jeg krydser fingre – inspiration, ud over dadelkugler som den normalt står på her, er altid velkommen!

  20. Når jeg bager så hiver jeg fedtstoffet ud af kagen og erstatter det af banan, revet æbler, eller skyr rørt op med lidt vand🙂
    Og noget af sukkeret erstatter jeg med lidt dadler eller banan
    Hilsen
    Bente K.
    bentekepp@hotmail.com

  21. Sikke en skøn præmie!!! Bager tit “muffins” med en masse nødder, tørret frugt og banan – så har man noget sødt og semi-sundt at snacke🙂

  22. Jeg er så skidt til at gøre søde ting sundere😦
    Så den ville være så velkommen her, så jeg kan lære det🙂

  23. Jeg finder det “sunde” usunde køkken svært! I går fik jeg dog lavet tynde gluten-og sukkerfri pandekager med creme fraise 38%, æg og vanillepulver (lidt kardemomme, husk og fløde kom også i!) Derfor kunne mere inspiration være fantastisk-følger allerede Dittes lækre billeder på ig🙂

  24. Jeg kunne så godt tænke mig denne bog til lidt mere inspiration. Jeg prøver at lave lidt sundere kager, skruer ned for smøret og tilføje fx skyr i stedet. Og søder med dadler. Meeeeen kunne godt tænker mig lidt flere variationer. Følger ditsen på insta og hun er så inspirerende

  25. Håber jeg vinder den🙂 Men har desværre ikke en facebook, så kan ikke like din side😦 men håber stadig jeg deltager i konkurrencen <33

  26. Jeg er desværre ikke så dygtig til at gøre søde opskrifter mere sunde – men forsøger at lave lidt sundere snacks, fx banan dyppet i chokolade og rullet i kokos – og så en tur i fryseren, eller frosne bær som kolde bolcher om sommeren, eller bær og lidt danskvand blendet til en rar smoothie! Mums!
    Den kogebog ser i øvrigt rigtig lækker ud – dén vil jeg gerne vinde❤

  27. Jeg har desværre ikke det store trick i ærmet med hensyn til at gøre kagerne lidt sødere, men det kan da være jeg kan blive bedre til det, hvis jeg vinder Dittes bog!🙂

  28. Dén vil jeg gerne have fingrene i! Er vild med Dittes bog Morgenmadsmissionen, som mon ikke også den her er super god..?
    Jeg er ikke så meget for at gøre mine kager sundere, synes det er synd at pille fedtstof osv ud, hvis det går ud over smagen – hellere lidt men godt! Men hvis det er mere “mad-agtigt”, som fx mine morgenmadspandekager og vafler, bruger jeg boghvedemel og banan til at søde – det giver en god, knap så tung start på dagen.

  29. Den bog virker bare så lækker! Før i tiden brugte jeg gerne hjemmelavet æblemos lavet af æble og vanille uden sukker til at søde med, da det både giver sødme og en dejlig svampet kage. Men er for nylig begyndt på lchf, hvilket har været lidt af en udfordring for en kageglad pige. Men man kan virkelig komme langt med god vanille, kokosmel og mandelmel. Dejlig naturlig sødme.

  30. Hvor hyggeligt med en lille konkurrence!🙂 For at trylle søde sager sundere, plejer jeg at sige “kun én” for den første smager alligevel bedst. Så i stedet for at spise 7 guldkarameller prøver jeg at holde det til 1 (nogengange to… hehe). På den måde bliver de søde sager sundere, fordi jeg spiser mindre af dem🙂

  31. Nøj, hvor ville det være fantastisk at vinde den smukke bog! Jeg elsker at eksperimentere med søde sager i køkkenet, og et sundt tip, jeg har haft god succes med, er at tilsætte kikærter, bønner og lignende i kager, hvilket giver en lækker konsistens🙂

    • Jeg har alvorligt brug for den her bog! Alt for meget kagekreerings-craving og alt for få idéer til at gøre det nemmere at retfærdiggøre🙂

  32. Jeg har alvorligt brug for den her bog! Alt for meget kagekreerings-craving og alt for få idéer til at gøre det nemmere at retfærdiggøre🙂

  33. Nogle gange bager jeg en gulerodskage eller en pæretærte… Så måske vil det være meget fint om jeg kunne lade mig inspirere lidt af nogle sundere opskrifter…

  34. Mig, ta’ mig, ta’ mig, ta’ mig, ta’ mig, ta’ mig…åhhh bare fordi jeg trænger😉

  35. Uha den bog ligner en som jeg meget gerne vil vinde….
    Håber håber…
    God påske til dig
    Mvh
    Louise

  36. Uhhhh den bog vil jeg gerne vinde! Især et hit med disse opskrifter når kagerne er til min datter.

  37. hvor ville jeg ønske at jeg vandt denne bog! Jeg bruger generelt mest naturlige ingredienser i mine søde sager, hvis de skal gøres lidt sundere – det jeg bruger mest er dadler, banan, æblemos uden sukker – og så er jeg altså blevet helt vild med at bruge kokossukker i mit bagværk. synes det har den lækreste karamelliserede smag!🙂

  38. Åh en skøn konkurrence! Jeg bruger tit banan som et sødemiddel i stedet for sukker, det er en ret god måde at gøre en kage eller lignenede sundere😉
    – anna-mad.blogspot.dk

  39. Har luret på den bog siden Ditte annoncerede den, og blev helt hooked efter billederne fra releaseparty – nøj den der gulerodskage så godt nok fantastisk ud🙂 Så ja, ligesom alle de 54 andre ville jeg vildt gerne vinde den bog. Jeg har fundet ud af at bananer i bagværk er et fantastisk trick: de søder, og gør konsistensen helt perfekt svampet. Bruger dem faktisk ofte i mine koldthævede brusebads-boller også – giver en helt ny dimension🙂

  40. Jeg spicer mit bagværk op med både bananer, nødder og avokado. Men savner virkelig ny inspiration🙂

  41. Den vil jeg rigtig gerne vinde! Det er en bog jeg har ventet længe på😉
    Jeg bager nogen gange med mandelmel eller fuldkornsmel. Det giver en dejlig lækker smag. Andre gange bruger jeg Perfect Fit i mine kager.
    Rigtig god weekend
    Lbachj@msn.com

  42. Nøj hvor lækkert! Jeg ville elske denne bog, jeg har hørt så meget godt om den.

  43. Åh, jeg vil da vældig gerne vinde. Den ser da alt for lækker ud. Men jeg bliver lidt bekymret over, at du opfordrer folk til at skrive deres email offentligt; det må vel være nok, at den står under oplysningerne?

  44. Jeg sparer på sukkeret når der er ingredienser med naturligt sødemiddel i som f.eks. Bananer

  45. Jeg bruger ofte kokos sukker, som er sundere end almindelig sukker, og smager desuden bedre!

  46. Jeg kunne da godt tænke mig den bog, fordi jeg faktisk ikke gør noget for at gøre mine kager sundere, for hvor skal jeg starte og hvor skal jeg slutte, derfor kunne det være rart med lidt inspiration😉

  47. Det ser vildt lækkert ud, den opskrift må jeg snart prøve Vil super gerne vinde den bog, så man kan få lidt inspiration til nogle sundere alternativer

  48. Ønsker mig så meget Dittes bog! Elsker at bage og det kunne måske hjælpe lidt på samvittigheden hvis det ikke altid var så usundt😉
    Ps. Tak for en kanon blog copenhagencakes!

  49. At trylle søde sager om til også at være sunde sager plejer her i huset at involvere udskiftning af mel med nøddemel og brug af naturlige sødemidler såsom bananer eller æbler.🙂

  50. Din facebookside er hermed liket – det skulle jeg da have gjort noget før! 🙂 Vil rigtig gerne vinde Dittes bog. God påske

  51. Den bog vil jeg meget gerne vinde🙂 Elsker at bage, så sundere kager vil være dejligt :-O

  52. Fantastisk bog, der kan hjælpe med at spare på sukkeret🙂
    Jeg laver mine egne müslibarer af figner, abrikoser, tranebær, og diverse nødder og kerner. De er mere sunde som en eftermiddagsdagssnack eller efter sport end dem man kan købe🙂

  53. Det ville bare være super lækkert at vinde den bog! Det ville være den perfekte gave for min mor!
    Her i familien prøver vi at finde på andre sunde alternativer end sukker i vores kager, og vi bruger andre lidt sundere alternativer end hvedemel.

  54. Jeg bager tit med dadler og mandelmel. Jeg prøver så vidt muligt at bage uden mel og sukker :-))

  55. Jeg er først lige begyndt på det her med sundt bagværk, så jeg har desværre ingen tricks at dele ud af..
    Men den her bog ville da bare være helt super at have, så jeg kan blive bedre til det:D

  56. Har i dag bagt Ditte Ingemanns “verdens bedste gulerodskage” efter at have set opskriften på bloggen. Den smagte fantastisk og det vil glæde mig at vinde bogen, så jeg kan kaste mig i krig med flere sunde og søde sager. Jeg søder mine kager med tørret og frisk frugt🙂

  57. Jeg prøver at trylle lidt sundhed, eller rettere knap så meget usundhed, i mine kager ved lige at proppe 10/20g mindre sukker el smør i dejen end hvad opskriften siger. Nu kan jeg heldigvis godt lide mine kager knap så søde:-)

  58. Åhhhhhhh den vil jeg gerne vinde. Jeg bager mange kager til os, og de måtte godt blive lidt sundere. Ofte skærer jeg ned på sukkermængden i kager med bær i, da mine bær fra haven bliver plukket meget modne og derfor også er ret søde. Og så udskifter jeg ofte meget af fedtstoffet med kærnemælk eller yoghurt

  59. den bog vil jeg gerne have fingre i! min veninde har talt rigtig godt om den, så jeg er lidt misundelig over, at den ikke er havnet på min boghylde endnu!:-)

  60. Hey ! Jeg ville virkelig gerne vinde den bog. Jeg forsøger tit at gøre min bagning lidt sundere med grovere mel eller også skifter jeg fedtstof ud med avokado. Jeg prøver tit at slippe afsted med at komme mindre sukker i end der står i opskriften. Men nogle gange ender det med at blive tørt eller også smager det ikke af noget…så nogle gange er det godt med sukker😉😛

  61. Mums🙂

    Jeg bruger ofte affedtet mandel og kokosmel som alternativ til hvedemel. Og så er sukring en fantastisk opfindelse, som erstatning til sukker🙂

  62. Hvor ville det være dejligt at vinde den bog. Elsker at bage og elsker kager, og så er de sunde oveni, så bliver det jo bare ikke bedre😉
    Har ikke mange gode ideer til at gøre bagningen sundere, når jeg bager plejer jeg simpelthen at “gå all in” ;D

  63. Hvor er du heldig at have den bog… Den står så højt på min ønskeliste. The Food Club følger jeg også med stor fornøjelse.
    For at forsøde tilværelsen herhjemme er der altid mandler, bananer, dadler og masser af mørk chokolade🙂

  64. Den bog, vil jeg enorm gerne eje, så kan jeg give dem baghjul herhjemme. De kommentere gerne på min madlavning når jeg eksperimenter med at undgå hvedemel og hvid sukker, når det desværre ikke helt lykkes som ønsket. Så den kunne jeg godt bruge bogen og krydser fingre.🙂

  65. Hej – som jeg kender din dejlige blog kender jeg også The Food Club – er stor fan af begge;-) Hos os skifter vi det søde ud med smoothies kun sødet med honning. Glæder mig til at prøve kærlighedskagen. God søndag. Hilsen Ghita

  66. Jeg bruger often moset banan, revet rødbede, gulerod eller lignende i kager for at skære ned på fedtstof og stadig få en lækker moist konsistens😉 Skøn konkurrence; den bog ser vildt inspirerende ud! God søndag🙂

  67. Jeg gør normalt ikke noget for at få normale kager til at være sundere, da jeg går efter at lidt godt er bedre end meget skidt. Men til trods laver jeg også ofte daddelkugler og ligende😉

  68. Ih, hvor ville jeg dog gerne vinde den bog! Når jeg skal lave sunde og søde sager, bruger jeg oftest mandelmel og kokosfibermel, og gerne nogle loppefrøskaller, der får det hele til at hænge sammen, og som tilmed er rigtig godt for maven. Derudover bruger jeg også tit sukrin, gerne sukrin gold, der er et helt naturligt sødemiddel uden kalorier og uden den der dumme blodsukkersvigning, som normalt sukker plejer at gøre.

  69. Det er bare en bog, jeg bliver nødt til at have! Har ventet i spænding på, at den endelig blev tilgængelig på markedet. Både billeder og opskrifter ser så indbydende ud. Samtidig har Ditte smag for, at sagerne smager mindst ligeså fantastisk på trods af den sunde indgangsvinkel. Selv er jeg fan af at lave en dadel-chokoladekage, hvor det søde kun kommer naturligt fra dadlerne samtidig med at den høje procent chokolade giver kagen kant. Og så er den dejlig svampet. Kunne godt have brug for endnu flere ideer til mere næringsrige og spændende kageopskrifter.
    elisabeth_neimanas@outlook.dk

  70. Det kunne være så lækkert med sådan en bog, når man prøver at leve sundt🙂
    Jeg plejer at reducere noget at sukkeret i opskriften, og så måske smide ekstra sødt frugt i, f.eks. banan🙂

  71. Ih den ville være en kærkommen inspiration udi bagekunsten uden mel og sukker -sagt af een der har smidt al sukker og mel ud🙂

  72. Uha, den bog vil jeg så gerne have fingrene i!
    Jeg plejer at skifte sukkeret ud med fx moden banan eller tørret frugt, når jeg prøver at lave (sundere) alternativer til kage🙂

    Idah@live.dk

  73. Mmmmm. Lækker bog. Jeg kan ikke komme med så mange gode råd (har dog med stor fornøjelse lært masser af alle svarene her), for jeg er ikke så erfaren i det med sunde kager.

  74. Selvfølgelig følges du allerede på facebook . Har fulgt dig på facebook noget længere end her på bloggen. Daglig bloglæsning er min seneste afhængighed på nettet og har kun stået på et par måneder. Jeg håber at vinde bogen, så jeg på den måde kan få et indput til at leve lidt sundere hvad angår det søde😉

  75. Lyder som en super god bog🙂 er lige startet på livstils ændring så for mig vil den jo bare være fantastisk🙂 Og så uden mel og sukker lyder bare rigtig godt …….glæder mig allerede🙂

  76. Ville jeg gerne vinde 🙏 Elsker søde sager, og det jo bare super hvis de er sunde 👍 Elsker at bage og især sundt, uden sukker og mel. Bruger meget dadler og mandelmel- kokosolie og bare masser af nødder. Elsker din blog og IG 😊

  77. Uhh må eje! Er desværre ikke en utroligt rutineret kagebager, men er vildt interesseret i sunde og søde alternativer, hvor bogen jo er et godt hjælpemiddel til mer’ viden til mig😀
    Men jeg tror mit bedste middel til en sødere kage, er masser og masser af kærlighed😉
    Virker altid!

  78. Uh, den gad jeg godt vinde!😀
    Den eneste sunde søde ting jeg kan lave er bananpandekager – men med alt det nutella jeg kommer oven på dem, giver det vidst det samme… Ville derfor være rart med denne bog, så jeg kan komme igang med at lave nogle ordentlige sunde søde sager😀

  79. Jeg er født med en sød tand – selv om nogle siger det ikke er muligt😊. Og hver eneste dag udfordre den søde lille tand mig – jeg vil ha lækkerier. Men heldigvis for at der findes fantastiske mennesker der har lyst til at det vi spiser af søde sager ikke altid behøver at være usundt. Jeg ville elske at lave en masse sunde sager – ikke mindst fordi der i familien er sukkersyge og hvor ville det være skønt at vi alle kunne spise af den samme lækre kage. Dadler er mit sødemidel trik. I smoothies, kager, brød og på morgenmaden.

  80. Så ofte som muligt erstatter jeg sukker med honning. Der findes jo heldigvis mange forskellige slags, så det er sjældent et problem at finde en passende honning🙂
    Håbefulde honning hilsner
    Charlotte
    ps. tak for et godt arbejde på bloggen!

  81. Bruger meget modne bananer i mine kager – de giver en cremet og sød smag🙂 krydser fingre!

  82. Er ved at overbevise kæresten om, at kage smager godt, selvom det ikke er lavet på sukker.😉 Så det ville være en fornøjelse med denne fine kogebog og dermed en masse ny inspiration!🙂

  83. Sunde kager – ja tak
    Har prøvet mig lidt frem med fx protein pulver og naturlige sødemidler såsom Stevia i stedet for sukker. Mandelmel og kokosmel har også været prøvet af i forskellige opskrifter… Og så selvfølgelig gulerødder, squash og nødder i de kager hvor det giver mening

  84. Den bog skal jeg bare have! Vil helst spise kage hver dag, så da trænger jeg nogle fif for at gøre mine elskede søde sager lidt sundere😉 Ellers plejer jeg altid bruge noget groft mel, søde med bananer, erstatte noget af smørret med yoghurt – generelt bare justeringer af opskrifter!

  85. Tænker det dårlige samarbejde mellem min søde tand og resten af min krop kunne bedres væsentligt af sådan en bog! Og ditto for den allerede kageelskende 2-årige i husstanden. Indtil videre har dadelkugler været mit eneste våben.

  86. Haps mand! Så er påskedagene reddet med den her chokoladeluksus.
    Jeg forguder dadler. Det smager jo bare SÅ dejligt, også er det ikke engang usundt.
    Det er helt ligesom slik!

  87. Sikke en fantastisk konkurrence!🙂 Krydser alt hvad jeg kan og håber jeg vinder den skønne bog🙂

  88. Det ser virkelig lækkert ud og bogen lyder meget spændende.
    Nogen gange erstatter jeg f.eks. sukker med lidt forskellige sukkeralkoholer eller med en banan og jeg erstatter lidt af smør med f.eks. joghurt eller skyr.

  89. Den bog er som sendt fra himlen:-) jeg ville elske at kunne lave velsmagende sunde kager, synes desværre at mange af de sunde kager smager forfærdelige:-) jeg har en god opskrift på lagkagebunde med havreklid og mandler, så laver jeg vaniljecreme og rabarber kompot og kommer i. Uden mel og sukker naturligvis:-) er en ivrig bager, så bogen ville gøre mig så glad!
    susanmagnussen@msn.com

  90. Jeg er allerede helt vildt med The Food Club og derfor vil jeg bare rigtig gerne have fingrene i denne skønne bog!
    Jeg er en fattig studerende på SU, som har brugt alle sine penge på at bage og nu har jeg ikke råd til bogen😉 Øv altså! Jeg håber derfor at jeg vinder! Det ville gøre resten af måneden lidt sjovere🙂

  91. Suk, jeg har desværre ikke nogle gode ‘smutveje’ til at gøre søde sager sundere – så jeg ville virkelig sætte pris på lidt kyndig vejledning af Søde Sunde Sager🙂

    Mvh Sarah
    (… som lige nu har din gulerodskage i ovnen)

  92. Umm kagen ser lækker ud og vil gerne have inspiration til flere lækre sunde kager i denne bog😊

  93. Nøj den bog vil jeg gerne have fingrene i! Min kære mand fik konstateret diabetes type 1 for 1 år siden, og som kæmpe kageææælsker bliver man pludselig kreativ i sin bagning. Bananer, sukkerfri chokolade, dadler og lakridspulver er helt sikkert øverst på at forsøde bagværk og desserter, men jeg hænger lidt fast i de samme opskrifter, så jeg kunne virkelig godt bruge lidt ny inspiration😉 X’er fingre!

  94. Jeg er tosset med lidt sundere alternativer og bogen ser fantastisk fin ud:-) God påske.

  95. Slet ikke tosset med sådan en bog, jeg eksperimenterer selv med sunde og søde alternativer, så den ville passe godt ind i samtalen🙂

  96. Wauw, den må jeg da bare eje! 😃. Jeg elsker at bage, men kunne virkelig godt bruge noget inspiration til at gøre kagerne lidt sundere. Som udgangspunkt laver jeg alt fra bunden så jeg ved hvad der er i (selv vaniljesukker laver jeg selv). Det er selvfølgelig også en form for sundhed, men på den mere fede front mangler jeg inspiration 😃
    Marie.nordbjaerg@gmail.com

  97. Virkelig en spændende bog med gode og sunde alternativer. Den ville passe fint ind i min “søde” verden.😉

  98. Whoa, både kagen bogen og kagen ser dejlige ud!
    Hvis jeg skal søde noget bagværk eller lignende, plejer jeg at komme blendede dadler i dejen – en gang i mellem også bananer… – det virker super godt! Jeg har allerede liket/følger allerede din side på facebook, nyder dine opslag😉

    Så nåede jeg det lige, hehe😉
    Knus Fra Sidsel
    Sidsel@wulff.dk

  99. Jeg ser dette som en oplagt chance for at kommentere på din alt for lækre blog og altid inspireredende kager! Jeg bagte dine billionaire-bars her forleden, og hvor smagte de bare godt. En gang i mellem ville det være lækkert med lidt sundere alternativer, og det kunne jeg jo få inspiration til i form af denne bog.

  100. LAVER IS MED EN HALV BANAN DER ER DYPPET I PEANUTBUTTER OG DEREFTER I CHOKOLADE. INDEN FRYSEREN BLIVER DEN RULLET I MÜSLI. LÆKKER CHRISPY!

  101. Nøøøøøj, der er en famiie og nogle kolleger, der vil blive glade, hvis jeg vinder. Det lover jeg!!🙂

  102. Wauw den gad jeg godt vinde😊 Skal helst prøve at undgå sukket og hvedemel, da jeg har PCO, så ku virkelig godt bruge inspiration til et sødt køkken uden sukker😀

  103. Hej, jeg ville være så glad hvis jeg vandt den skønne bog! jeg er nemlig ny i bage-verden, har kun prøvet et par opskrifter (også din Amerikansk Apple Pie-den var læker) så kunne godt bruge en ny bog til inspiration!🙂

  104. Hold nu op, den kage ser god ud!!
    Jeg bruger mandelmel, som erstatning for hvedemel i fx pandekager, og så er banan tit en god erstatning for noget sødt.
    Hvis det er muligt og giver mening, bruger jeg kokosmel som erstatning også, fordi det er billigt, men man skal selvfølgelig kunne lide smagen af kokos. Og i stedet for sukker ovenpå pandekager eller syltetøj, så varmer jeg frosne hindbær (eller andre bær) op i en lille gryde, tilsætter lidt sukrin eller honning og bruger det som marmelade/sirup. Det fungerer!

  105. Krydser fingre for at vinde bogen så jeg kan bage sundere søde kager til hele familien xxx

  106. Ej, det lyder nærmest som en drøm at kunne bage lækre kager med god samvittighed! Lyder slet ikke dårligt med den bog😉 ellers er det bare om at tage gode råd til sig fra kommentarerne, når man selv kan være helt på bar bund i det emne!🙂

  107. Øj det kunne være fedt at vinde ‘sunde søde sager’! Jeg har 2 unger og de elsker mit bagværk, men kunne være fedt hvis man kunne lave noget lidt sundere bagværk til tider.

    Og tak for en super fed blog/facebook/instagram🙂

  108. Ville elske noget nyt og sundt inspiration🙂 er kæmpe fan af din blog, alt for mange lækre opskrifter!

  109. det kunne være lækkert med nogle nye bøger til inspiration. At det er så er sundt oveni, er jo kun bonus🙂

  110. Jeg er i gang med en proces, der begrænser Hvidt mel og sukker. Jeg vil så gerne vinde bogen.

  111. Ærligt – tryller sjældent kager sundere! Nyder dem så usunde som de er og tager så bare lidt mindre. Skal man synde så gøres det med maner. :0)

  112. Dittes nye bog ser noget så skøn ud – og så er det pragtfuldt at få sunde søde alternativer, som er lavet af naturlige råvarer. Det gør det meget nemmere at være sund, når synd ikke behøver at være lig med mel og raffineret sukker. Mine søde sager bliver lidt sundere med dadler, bananer, nødder og dadelsirup. En ny favorit er daddelkugler med smag af kaffe, rullet i kakaonibs.
    Tak til jer begge for blogs af meget høj kvalitet

  113. Ihh den bog kunne vi godt bruge her i huset. 😊 elsker at bruge tid i mit køkken, så ville være skønt med inspiration til det sunde søde. 😚

  114. Sund mad er altid at foretrække. Jeg plejer at trække dadler i kagen, det giver sødhed og mums konsistens

  115. Ej hvor vil jeg gerne eje den! Vi er startet på lidt sundere kur end normalt, men det er svært når man er sukkerafhængig og ELSKER bage og smage kage og andet sødt. Derfor vil bogen passe godt i dette hjem.

  116. Jeg plejer for det meste at pynte mine søde sunde sager med flotte farverige friske bær, som eksempelvis jordbær, hindbær, brombær og blåbær.

  117. Når jeg rigtig skal flotte mig, putter jeg en lille smule rom i, det giver en dejlig varm følelse når man spiser herlighederne.

  118. Super dejlig bog som vil falde mit glade bagehjerte meget nær, ville være så lækkert også sundt samtidig, smil!

  119. Den ser skøn ud den bog! Og som en der kan hjælpe lidt på de runde kageglade maver her i huset, hvis det hele endte med at blive lidt sundere.🙂
    Selvom det er sundere er det jo ikke ensbetydende med at det ikke smager godt, og nøj hvor den ser god ud den chokoladekage du har fået lov at dele opskriften på!😀
    (Cecilia.G.Correia@hotmail.com//ASpoonOfLove.wordpress.com)

  120. Sikke en fin side du har. Blev anbefalet dig af min skønne veninde! Jeg er selv en passioneret kagebager. Elsker at bage alle former for kager, sunde som usunde. Ville elske et eksemplar af denne skønne bog til at udvide min viden om kager. Glæder mig til at følge dig og dine kager. xxx Cathrine.

  121. Jeg vil rigtig gerne eksperimentere med de SUNDE, søde sager, da det er et relativt uudforsket område i mit dessertkøkken🙂 Kh. Mette

  122. Pingback: Vinderen af Sunde Søde Sager |

Skriv et svar

