Chokoladefestivalen 2014

HotelChocolat_0252 collageKender I det, når en dag bare er for god til at være sand? Sådan har jeg det når jeg besøger den årlige Chokoladefestival. Det er som at fejre jul og have fødselsdag på én og samme dag. Og dét er ikke engang en fyldestgørende beskrivelse…!

Chokoladefestivalen, arrangeret af Chokoladeselskabet, fandt sted forrige weekend d. 8. og 9. marts, og er en festival med over 40 forskellige udstillere der alle har én ting til fælles: Kærligheden til chokolade! Festivalen har, ligesom Chokoladeselskabet der står bag, til formål at sprede kendskabet til den gode chokolade. På festivalen kan man smage chokolade, købe chokolade, dufte til chokolade, tale om chokolade, lære om chokolade, beundre forskellige chocolatierer mens de udfører deres håndværk, købe chokoladeudstyr, købe bøger, få chokolademassage, høre foredrag, deltage i chokoladesmagninger og meget, meget mere.

Meget belejligt lagde mange af chokoladestandene op til et stort fokus på den nærtliggende påske. Selv gik jeg pænt udenom alle de marcipan- og nougatfyldte påskeæg og havde retning direkte imod den “rene” chokolade. Herunder vil jeg gerne vise jer lidt billeder fra dagen, så I måske kan få et lille indtryk af, hvad der mon er at komme efter til sådan en chokoladefestival.

Jeg håber vi ses derinde næste år!

DSC_0209 copyDSC_0212 copyDSC_0218 copyKagekunst, perfektionisme og utrolig velsmag hos Strangas. (Okay, okay, okay, der er måske ikke så meget hardcore chokolade over det her, men når der er kage i sigte, så er jeg på pletten!)

DSC_0227 copyDSC_0253 copyFriis Holm – én af mine absolutte yndlingschokolader!

Damian_0296 copyBlandt chokoladekendere er Damian Allsop, der står bag CH2OCOLATES, kendt for at være lidt en rockstar. Uanset hvem jeg spurgte af garvede chokolademennesker på festivalen, blev jeg anbefalet at gå forbi Damian Allsops stand. Her produceres chokolade der virkelig kendetegnes af den ypperste ambitioner i både smag og udseende.

HotelChocolat_0248 copyHotel Chocolat (indlæggets øverste billede er også fra Hotel Chocolat).

Konnerup_0228 copySmukke og helt perfekte chokoladeæg fra Konnerup & Co.

SimplyChocolate_0279 copySimply Chocolate i påskefarver og som altid med en catchy indpakning.

Summerbird_0319 copySummerbird havde tildelt en stor del af deres standplads til deres ret så lækre chokolademandler. Denne gang klædt i afdæmpede pasteller.

Xocolatl_0292 copyChokoladesmukhed hos Xocolatl.

Det var et lille udvalg af mine billeder fra årets chokoladelykkeligste dag. Behøver jeg nævne, at jeg havde 4 tunge indkøbsposer med chokolade med hjem (for ikke at nævne al den chokolade, der var havnet i min mave)… Nu vil jeg læne mig tilbage og nyde en bid af det brune guld mens jeg glæder mig til næste års festival.

6 thoughts on “Chokoladefestivalen 2014

  1. Hvor er chokoladeægget (det første billede i indlægget) fra?
    Det hele ser super lækkert ud 🙂

Skriv et svar

