Cherry Mojito

DSC_0032 copyMaden er på plads. Desserten er der styr på. Vinene er købt. Men hvad med drinks?

Jeg vil lige hurtigt vise jer én af mine nye yndlingscocktails: Cherry mojito. Generelt elsker jeg alle variationer af mojito, men denne med kirsebærvin er altså noget for sig!

Jeg har rigtig mange gode drinks og cocktails planlagt til i morgen, så nu bliver det svære bare at udvælge, hvilken af dem der får æren af at være velkomstdrink. Jeg tror denne er en god kandidat!

DSC_0036 copyIngredienser (til én drink)
6 store blade mynte
1½ tsk rørsukker
6 cl Frederiksdal Kirsebærvin
1 cl lys rom
Knuste isterninger
Et skvæt danskvand

  • Sukker og mynte blandes godt sammen i en morter eller lignende. Det hældes derefter på glas.
  • Hæld Kirsebærvin og rom i glasset og rør rundt så det blandes godt sammen med mynten og sukkeret.
  • Tilsæt isterninger.
  • Top til sidst af med en lille smule danskvand (ca. den sidste centimeter af glasset).

4 thoughts on “Cherry Mojito

  1. Haha, jeg kommer til at tænke på min far, som er notorisk kendt for at hælde Cherry Heering udover alting. Jeg er nødt til at servere denne her drink for ham på et tidspunkt!🙂 Den har en virkelig smuk farve.

  2. Jeg er en sucker for mojitos. Senest en pære-version med granatæble. Ork, den var god. Meeeen den her Cherry mojito, kunne godt overgå. Der skal købes ind til nytårs-smagning, kan jeg fornemme😀

    Godt nytår og geniale cocktails🙂

Skriv et svar

