Hjemmelavet granola med gojibær og morbær

DSC_1068 copy

I min stræben efter at blive bedre til at spise morgenmad har jeg efterhånden realiseret, at jeg er nem at lokke så snart der er noget spændende på bordet. Det bedste er, når jeg selv kan lege med lækre müslisammensætninger! Så laver jeg små portioner der kan bikses sammen på nul-komma-fem, og så snart det er spist op prøver jeg en ny blanding.

Her har jeg virkelig fundet en vinder-blanding! Den er selvfølgelig stadig åben for variation – jeg forestiller mig at både frysetørrede bær, og måske endda lidt tilsat mørk chokolade ville være drønlækkert til!

Morbær og gojibær har jeg fundet på den fine webshop helsebixen.dk, hvor jeg i øvrigt har fundet rigtig mange spændende ingredienser som jeg fremover vil bruge til at eksperimentere med nye granola-opskrifter.

Ingredienser
150 g havregryn
40 g græskarkerner
20 g solsikkefrø
30 g usaltede pistaciekerner
2 spsk mandelflager
20 g mandler
150 ml honning
50 g tørrede morbær
50 g gojibær
20 g kokosflager

  • Forvarm ovnen på 160 ºC.
  • Bland alle ingredienser – undtagen morbær, gojibær og kokosflager – i en skål. Rør rundt indtil honningen er godt fordelt.
  • Spred granolablandingen ud i et tyndt lag på en bageplade beklædt med bagepapir.
  • Bag granolaen i ovnen i ca. 15 minutter eller indtil granolaen bliver gylden.
  • Lad granolen afkøle på en rist, og tilsæt derefter morbær, gojibær og kokosflager.
  • Opbevar granolaen i en lufttæt beholder.

5 thoughts on “Hjemmelavet granola med gojibær og morbær

  1. Jeg har virkelig også svært ved at finde på noget morgenmad. Lige i øjeblikket spiser jeg noget kold risengrød blandet op med vanilje og yoghurt. Det smager ligesom ris ala mande Bare uden al fløden og sukkeret.
    Det kunne være at jeg skulle prøve at kaste mig ud i noget musli, jeg mangler altid nye opskrifter til morgenmaden.nTak for inspirationen og opskriften.

  2. Kan man bruge agave sirup i stedet for honning? Tak for det lækre opskrift. Har ville lave granola i lang tid.

  3. Pingback: Lakridsfestivalen 2014 |

Skriv et svar

