Juleønsker til kagekøkkenet

Julegaveønsker1: “United States of Cakes” af Roy Fares her. 2: “Den økologiske bager” af Nicolai Halken Skytte her. 3: Dejskraber fra Rosti Mepal her. 4: Tiles fra Anne Blacks “Tilt”-serie her. 5: NUTE Raspberry & Thyme her. 6: Køkkenredskaber fra Nicolas Vahé her. 7: Moulinex Fresh Express Max her.

Nogle af jer har spurgt mig, om jeg ikke vil give lidt inspiration til gode køkkenrelaterede julegaveønsker. Jeg tænkte at jeg derfor ville vise jer et lille udsnit af min ønskeliste i år, den er nemlig meget velovervejet og gennemresearchet når det kommer til køkkenønsker, så måske I kan få nogle gode idéer derfra.

I øvrigt kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvad I mon ønsker jer af køkkenrelaterede gaveønsker? Det kunne være jeg blev inspireret til at skrive lidt mere på min ønskeliste…

“United States of Cakes” af Roy Fares, 199 svenske kr.
Dette svenske muskelbundt af en stjernekonditor laver lige så smukke kager som han selv er…. øhm… smuk! Kogebogen er blevet rost til skyerne i de svenske medier. Og rygtet siger, at bogen skulle indeholde lige så mange billeder af flotte kager, som der skulle være billeder af en halvafklædt Hr. Fares. Jeg er ikke et sekund i tvivl – den bog skal på ønskelisten! Så vidt jeg ved kan bogen ikke købes i Danmark endnu, så man skal et smut forbi en svensk webshop hvis bogen skal klikkes hjem.

“Den økologiske bager” af Nicolai Halken Skytte, 299 kr.
Jeg KAN IKKE bage brød. Jeg er så tæt på at give op, men vil så gerne lære det! Denne nyudgivne bog har simpelthen fået så gode anmeldelser og er blevet så rost i blogland, så jeg er sikker på at den ville kunne give mig det brødbagningsspark jeg har brug for.

Dejskrabere fra Rosti Mepal, 59,95 kr. stk.
Jeg kan aldrig få for mange dejskrabere. Der er rigtig mange gode dejskrabere på markedet, så der er ikke nogen dybere ide med, at de skal være lige præcis fra dette mærke, ud over at disse dejskrabere rigtig gode, fine farver og til en fair pris. Jeg ønsker mig farverne azur, grå og hvid.

Tiles fra Anne Blacks “Tilt”-serie, 175-375 kr.
Jeg er begyndt at samle på den fine porcelænsserie “Tilt” fra Anne Black, og derfor er juleaften den perfekte mulighed for at udvide min samling. Jeg er helt forelsket i de fine blå-grønne pasteller, der passer så godt på mit spisebord.
Porcelænet kan bl.a. købes i Anne Blacks egen webshop.

NUTE i forskellige varianter, 100 g 95 kr.
Selvom jeg er kaffedrikker med stort K, er jeg begyndt at holde meget af at nyde en god kop the i ny og næ. Derudover kan the jo også bruges til andet end bare at drikkes – jeg har nemlig længe haft lyst til at eksperimentere lidt med the i bagværk! Til dette skal man selvfølgelig have fingrene i en the af rigtig god kvalitet, og lige i den forbindelse har jeg fået øjnene op for det nye danske økologiske the-mærke NUTE, som både er en fryd for ganen og for øjet. Jeg er vild med the-“dåsens” design, så den ville helt klart pynte på mine køkkenhylder!

Køkkenredskaber fra Nicolas Vahé, 39 kr. stk.
Jeg er kæmpe fan af Nicolas Vahé! Både hans gourmetprodukter og interiør-køkkenserie er helt fantastisk – derfor ønsker jeg mig én af hver af disse smukke køkkenredskaber i bambus.

Moulinex Fresh Express Max, 699 kr.
Livet er for kort til at rive gulerødder, agurker, marcipan m.m. i hånden på et rivejern. Hver gang jeg bager gulerodscupcakes bander jeg mit rivejern langt væk og ønsker mig en lille elektrisk snittemaskine, men det bliver altid ved tanken. Nøj hvor kunne jeg bare spare mange minutter med sådan en lille hjælper i køkkenet!

4 thoughts on “Juleønsker til kagekøkkenet

  1. Sådan en elektrisk snittemaskine lyder godt nok smart! Selvom min mor ville hade mig, hvis jeg slæbte endnu en maskine ind i køkkenet😉 Rigtig fine ønsker ellers!

  2. Jeg vil lige sige at jeg har haft sådan en Moulinex, og den er simpelthen så dårlig! Gulerødderne sætter sig fast i siden af tromlen og den er ikke til at få ud. Har brugt den få gange og blev så irriteret at jeg hellere ville rive i hånden end at bruge maskinen..
    Men hvis man kan leve med det så er den både pladsbesparende og nem at gøre ren😉

    Men derudover ønsker jeg mig:
    Tærtefade i porcelæn fra Pillivuit
    Et håndholdt mandolinjern
    Claus Meyers bog “Chokolade” da jeg ELSKER chokolade❤

    Tror også jeg skal have sat den der the på listen da både juleteen og den hvide te lyder helt fantastisk!

    • Nå for Søren! Jeg har ellers hørt fra folk, der har maskinen, at den skulle være rigtig god. Meeen så kan det være at jeg bare skal ønske mig en “råkostmaskine” generelt, og ikke lige den fra Moulinex😉
      Det er også nogle rigtig gode ønsker du har! Jeg er sikker på at du vil blive glad for chokoladebogen!😉

      • Jeg har den også og synes også den er dårlig. Skal bruge unødige kræfter på at presse grøntsagerne igennem. Nej, så vil jeg hellere anbefale snitte delene til Kitchen Aid røremaskine (hvis du har sådan en). Så bliver det straks sjovere😀

Skriv et svar

