Blogfødselsdag og en hemmelighed afsløres

CollageHip hurraaaa. I dag var WordPress så betænksom at minde mig om, at bloggen har fødselsdag. TO ÅR! Tænk engang, jeg havde helt glemt at der var en blogfødselsdag på trapperne!

Der er sket MEGA meget på de to år, og det er kun på grund af alle jer, der læser og kommenterer, at det har udviklet sig som det har gjort. I skal have verdens største tak og virtuelle krammer, jeg er så taknemmelig for, at der virkelig sidder nogen derude, der har lyst til at læse med❤

Jeg har de sidste mange måneder bagt MEGET. Altså, jeg bager normalt rigtig meget, men mit liv har på det seneste været præget af et bageboom uden lige. Som jeg lige løftede sløret for i sidste uge, er der faktisk en helt særlig grund til, at jeg er gået bageamok på det seneste. Nogle af jer har været ude i at gætte, om jeg mon har en kagebog på trapperne – det er en vild tanke, men det er (desværre) ikke tilfældet.
Til gengæld kan jeg med enorm glæde nu endelig afsløre, at jeg skal deltage i Kanal 5’s nye bageprogram, Kagekampen, der kommer til at rulle over skærmen til efteråret. Det er for vildt!
I programmet skal jeg konkurrence-bage mod andre kageglade bageamatører i forskellige udfordringer, og på kun 1,5 time skal en færdig kagekreation stå klar til bedømmelse og votering af to meget dygtige professionelle konditorer. 1,5 time er den ondelyneme ikke meget – så jeg skal love for at der bliver løbet hurtigt og tænkt alternativt for at kagerne alligevel kan stå klar til bedømmelse når tiden er gået!

Jeg har været så spændt over hele sommeren, haft sommerfugle og nervøsitet i maven, og en hel del søvnløse nætter med kagetanker i hovedet.
Og så har jeg ellers bagt. Bagt og bagt og bagt. Trænet mine kage-skills. Udvidet mit repertorire. Øvet mine teknikker. Tempereret chokolade. Researchet. Læst. Øvet, øvet, øvet.

I dagene op til optagelserne har jeg været SÅ nervøs. Kunne ikke sove. Kunne ikke spise. Havde kronisk hovedpine. Jeg fik virkelig psyket mig selv til et helt unødvendigt niveau. Jeg måtte minde mig selv om, hvorfor jeg egentlig havde valgt at udsætte mig selv for sådan et pres: Jeg elsker jo at bage. Jeg ELSKER det. Og jeg elsker at bage til andre. Og så vil jeg så gerne have en masse konstruktiv kritik fra et par dygtige konditor-dommere, der virkelig har forstand på, hvad de snakker om.

Når jeg ser tilbage på oplevelsen ville jeg på ingen måde have været den foruden. Jeg har haft det SÅ sjovt. Og jeg har mødt nogle dejlige personer, der ligesom jeg har et kæmpe bagehjerte der banker for det søde køkken.

– Lidt skæv og lidt for hurtigt sammensat – men færdig til tiden, og det er det vigtigste!

a4e7705808f911e3995822000a1f9875_7Et genbrug fra Instagram – mere får I ikke at se i denne omgang!

Som sagt vil programmet blive vist på Kanal 5 til efteråret. Jeg har endnu ikke de præcise datoer, men jeg lover at give besked på Facebook og Instagram (@copenhagencakes) så snart jeg ved nærmere! Jeg håber virkelig, at I vil kigge med, og heppe lidt på mig😉 Jeg kan garantere, at det bliver sjovt og super inspirerende, og jeg lover at I nok skal få en meget presset/stresset/nervøs/bageglad/fjollet/smilende/kagekreerende Cecilia at se!

9 thoughts on “Blogfødselsdag og en hemmelighed afsløres

  1. Det var flot!!!! Tillykke med det! jeg nyder meget din blog og elsker også selv at bage og ville være lykkelig over at kunne se progarmmet og bor bare i Argentina så det må jeg forestille mig.
    Endnu et stort tillykke fra den anden side af kloden!
    Berit

    • Tusind tak for din søde kommentar, Berit. Hvor er jeg bare beæret over at vide, at du følger med helt fra den anden side af kloden! Det er da helt fantastisk. Hvis du virkelig har lyst til at følge programmet – hvilket jeg kun kan anbefale – så er jeg ret sikker på at Kanal 5 kan ses online via deres hjemmeside🙂
      Nyd den argentinske sol og varme lidt for mig!
      Masser af kram herfra

  2. Jeg har så meget glæde af dine opskrifter og gode råd. Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke i konkurrencen… Selv om den måske allerede er afgjort😉

  3. Ej hvor spændende med et nyt program til bage-elskere, og et tillykke med deltagelsen!
    Jeg kender et lignende program fra USA (Cupcake Wars) og hvis det danske minder om vil jeg glæde mig😉

    // Rikke //

    • Tak hvor er du sød.
      Det er temmelig forskelligt end Cupcake Wars – i Kagekampen skal vi bage alle slags kager, tærter, mousser osv, ikke kun cupcakes😉 Og så er der gjort så meget ud af selve studiet, omgivelserne og ideen i Kagekampen, og Thomas Mygind er en sublim vært. Glæd dig!

  4. Lidt forsinket tillykke🙂
    Hvor lyder det spændende med programmet. Det vil jeg helt sikkert se!
    Jeg elsker mad og bageprogrammer, og finder ofte inspiration til mine egne retter der.

    Så følger du vel med i den store bagedyst på DR?🙂

  5. Nu har jeg set de første par afsnit, og jeg er altså ikke imponeret af konceptet. Det er en meget stram tidramme, så det kommer til at handle mere om, at få NOGET færdigt end at præsentere flotte resultater. Kan det passe, at alle fire udsendelser er optaget på samme dag eller hvorfor skal det være SÅ stramt? Som tilskuer får man mere ud af at se fx ‘den store bagedyst’, hvor man faktisk ser nogen imponerende resultater. Men hvis deltagerne havde været lidt mere kreative, kunne de selvfølgelig også bare tilpasse deres kreationer til de 90 minutter. Derudover synes jeg også, at det er meget amatøragtigt at glemme æg eller fløde i sine opskrifter.
    Derudover synes jeg også sagtens, at man kunne style værten og dommerne, så de passer bedre ind i universet.
    Men vi glæder os selvfølgelig til at du kommer og løfter niveauet🙂

    • Ved du hvad, jeg kunne simpelthen ikke være mere enig! Jeg ville ØNSKE, at jeg havde længere tid til kagerne, man kan jo kreere så smukke ting, når blot man har mere tid. På 1,5 time er der så mange ting man ikke kan nå, bl.a. at lave en god ganache, der jo skal bruge et døgn i køleskabet, eller så mange andre kager og mousser, der har brug for køleskabstid for at “sætte sig”. Der kan også nå at spredes meget panik på 1,5 time – hvis man blot har én ting der fejler, så kan man ikke nå at gøre det om, og dermed er løbet nærmest allerede kørt. I Den Store Bagefyst havde de f.eks. 1t 45min til bare at bage knækbrød…. Min konklusion er altså, at jeg ville ønske jeg havde længere tid – jeg kan kreere så smukke kreationer hvis bare jeg havde mere end 1,5 time, men det handler jo om “fart over feltet” og spænding for spændingens skyld, det er hele programmets koncept – desværre!

Skriv et svar

