Din og min nye yndlings-smoothie: Smoothie med banan, ananas, æble og mynte

DSC_0034

Find blenderen frem fra skabet: Smoothie-sæsonen er over os!

Denne smoothie-opskrift er jeg faldet fuldstændig pladask for. Hvor er det bare fedt at prøve en smoothie, der ikke er den klassiske “frosne hindbær + juice”-version, den dér nemme, du ved nok, som vi vist alle har prøvet en gang for meget!

Jeg er vild med lækre smoothies, der er nemme at lave, og som kan bikses sammen på et øjeblik. Jeg er bare ofte ret fantasiløs når det kommer til at kreere spændende smagskombinationer, så jeg er altid på jagt efter nye og spændende opskrifter. Hvis du selv ligger inde med en rigtig god smoothie-opskrift, så skriv den endelig i kommentarfeltet!

DSC_0066

Til denne smoothie bruger jeg frosne bananer. Hvis du ikke har en frossen banan på lager, og står og skal lave smoothie NU, så kan du også bare blende en god håndfuld isterninger med.
Et godt banan-tip er, at når bananer går hen og bliver “lidt for modne”, kan du skrælle dem og fryse dem. Så er de nemlig super gode at bruge i smoothies! Husk at skære bananerne i mindre stykker inden du fryser dem.

Jeg bruger chilihonning fra HELT for at give smoothien et ekstra lille kick. Det smager virkelig helt fantastisk. Du kan selvfølgelig bare bruge almindelig honning i stedet, eller helt udelade honning. Jeg skal også hilse at sige, at det smager helt fantastisk at blende et lille stykke ingefær med i smoothien!
Som du nok kan forstå, kan du freestyle opskriften så meget du vil. Sådan er det jo med smoothies😉 Opskriften er løs, så du kan smage til og tilføje mere af det ene og det andet efter eget ønske.

Ingredienser (til et stort glas)
1-2 dl æblejuice
1 frossen banan
Ca. 3cm frisk ananas, skåret i små stykker
10 blade mynte
1 tsk chilihonning
Saft fra 1 lim

  • Blend og smag til. Serveres med det samme.

DSC_0048

5 thoughts on “Din og min nye yndlings-smoothie: Smoothie med banan, ananas, æble og mynte

  1. Jeg elsker en god smoothie, men jeg synes at tit har fået nogen hvor den ene smag overdøver alle de andre. Hvilket har gjort at jeg simpelthen har droppet dem helt. Men måske skulle jeg prøve din??

  2. Mmm.. Chili Honning – det lyder godt nok spændende. og med ingefær.. ok?! Meget fristende.. og nyt! Yes.. Det må jeg prøve:) Tak for tippet!!

  3. Pingback: Lakridsfestivalen 2014 |

Skriv et svar

