De søde fraklip

Det sker ofte, at jeg får bagt en kage, som bliver spist inden jeg når at få taget andet end et sløret mobil-billede. Derfor er der mange kager, som jeg grundet billed-mangel ikke vil være bekendt at lægge på bloggen.
Alligevel har jeg, efter at have kigget mit mobil-fotoalbum igennem, indset, at jeg har vildt mange billeder jeg gerne vil dele med jer.
Hvis I allerede følger mig på Facebook og/eller Instagram kan det være der er nogle gengangere blandt billederne;)

20130318-205240.jpg
Denne fine gulerodskage med creamcheese frosting har jeg lavet efter min yndlingsopskrift. Jeg lavede den på bestilling for en god ven, så fik desværre ikke mulighed for at smage – man får ellers opbygget en god kageappetit når man går og arbejder på en kage en hel dag😉 Jeg har dog bagt den samme kage en masse gange, så jeg ved, at den simpelthen smager himmelsk!
Denne gang prøvede jeg en ny frosting-teknik da jeg skulle froste kagen. Jeg er selv rigtig godt tilfreds med resultatet. Jeg har lavet en trin-for-trin guide til din fine frosting her.
Gulerødderne på toppen er hjemmelavede af fondant. Her har jeg en guide til, hvordan man laver dem.

20130318-213904.jpg
Jeg bagte en ordentlig spandfuld kanelsnurrer efter at have savlet over opskriften hos bloggen Louiogbearnaisen. NØJ hvor var de gode. Min kæreste meldte også hurtigt ud, at dem måtte jeg snart bage igen. Man kan forresten være ekstra kreativ og prøve at lave en kanelsnurre-version med fx chokolade, pistacie-marcipan, nougat eller noget helt fjerde.

20130318-211552.jpg
Disse små fantastiske desserter har jeg lavet fra min opskrift på hvid chokolademousse med et hint af appelsin. I stedet for at anrette moussen i glas har jeg brugt små runde udstikkerforme. Det ser virkelig fint ud på den måde. Jeg har pyntet desserterne med små dråber passions-/kokossirup og revet mørk chokolade.

20130318-211905.jpg
Da jeg en dag med kort varsel fik gæster på besøg til kaffe fik jeg lige bakset en omgang små biscotties sammen. De er lynhurtige at lave, der skal kun bruges ingredienser fra køkkenets basislager, og så smager de helt fantastisk – der er virkelig intet der fuldender en god kop kaffe, som en sprød biscotti ved siden!
Jeg laver dem altid med mandler, men man kan bruge fantasien og anvende fx usaltede pistaciekerner eller noget helt andet.
Opskriften finder du her.

20130318-214108.jpg
Chokoladefudge, chokoladefondant, chokoladebombe. Disse små chokoladeskønheder, som jeg egentlig ikke har et navn på, er er godt bud på en dessert, der er utrolig nem at lave og som smager helt fantastisk. De er meget intense i smagen, derfor er små anretninger at foretrække. Og så går de selvfølgelig rigtig godt med noget frisk og syrlig frugt, og evt. en scoop vaniljeis ved siden. Opskriften har jeg fået fra en kok på mit arbejde, og det er tanken, at opskriften snarest også skal op her på bloggen.

c1d0eb228c1c11e2866922000a1fbcb1_7En sen aften fik min kæreste og jeg en hurtig indskydelse om at bage tarte tatin efter at have set den fine tærte blive bagt på tv. Vi havde alle ingredienserne hjemme, så vupti, et øjeblik senere var der tarte tatin. Det er en mega lækker dessert, som jeg helt klart vil vende tilbage til. Den kan varieres og laves med pærer, fersken eller noget helt andet. Jeg vil klart bage tærten en gang jeg får gæster – med en klar syrlig creme fraiche ved siden vil den slå benene væk under enhver.

De sidste par måneder har jeg forsøgt mig, igen og igen, med at bage perfekte macarons.
De. vil. bare. ikke!
Jeg har prøvet et hav forskellige opskrifter og forskellige metoder, og selvom resultatet bliver bedre gang for gang, så er det bare ikke godt nok! Derfor vil jeg ikke en gang lægge et billede frem her, så I kan se de små gnallinger, der vist nok skulle have været macarons. I min frustration har jeg dog smidt et par billeder frem på Instagram, du finder mig derinde under @copenhagencakes.

2 thoughts on “De søde fraklip

  1. Mmmm… Sådan en lille aftenbiscotti ville være perfekt nu, godt med knas og så til en kop koffeinfri kaffe😉
    Hvad er der i din smoothie på billedet med kanelsnurren?

Skriv et svar

