“Jeg-drømmer-om-sommer”-smoothie med ananas, appelsin og ingefær

DSC_0657Solen skinner og jeg drømmer om ferie, tropeøer og Bounty-strande. Praktik, arbejde og uni sørger dog for, at jeg indtil videre må nøjes med at drømme.

I stedet laver jeg mig en tropisk smoothie med ananas, appelsin og ingefær, og går en tur i solen på skønne Islands Brygge. Smagen sender tankerne tilbage til ferier, hvor man nød livet på kridhvide strande rundt omkring i verden.
Heldigvis er jeg for tiden en mester i at overspringshandle, så der bliver nemt brugt lidt tid på at planlægge den kommende sommers ferie(r). Glæder mig allerede!

Mængdeangivelserne i denne opskrift er lidt så-som-så. Jeg har egentlig bare fyldt på, og så smagt til og tilføjet lidt ekstra af det ene og lidt mere af det andet. Så brug blot mængdeangivelserne som vejledende – og smag dig frem til, hvordan du bedst kan lide det!

Ingredienser (2 glas)
Juice og frugtkød fra 2 appelsiner
Ca. 250-300 g ananas, skåret i tern og frosset
2 dl yoghurt
2-3 cm ingefær (skær lidt ad gangen, og smag dig frem)
Et drys kanel

Blend og smag til.
Nyd!

DSC_0649DSC_0660

7 thoughts on ““Jeg-drømmer-om-sommer”-smoothie med ananas, appelsin og ingefær

  1. Nej hvor jeg savner at eje en blender! Før den gik i stykker (… et dadel-uheld op til jul!) skulle der hele tiden smoothies på bordet. Puh, den her artikel giver mig ikke andre muligheder end at gå ud og investere i en ny..😉

    • Ohhhh noo man kan da ikke leve uden en blender?!?😉
      Ej jeg vil sige, at jeg bruger min blender meget i perioder, andre gange står den bare i skabet og blomstrer… Men det er altid en investering værd😉

      • Haha, jeg nåede den samme konklusion, og købte forleden en ny. Den har allerede været i brug, så det er deeejligt!😉

    • Jeg eeeelsker ingefær i smoothies! Hvis du ikke bryder dig om det eller synes det lyder for mærkeligt, så kan det sagtens udelades. Jeg synes det giver sådan et ekstra ‘kick’ til smagen😉

  2. Ihhh, efter en tur på bryggen i går eftermiddags måtte vi hjem og lege sommer. Super ide med smoothies, ogse ingefær – ELSKER det !!!

Skriv et svar

