En enkel og rustik bryllupskage: Lagkage med chokoladeganache og hindbærmousse

image

Jeg har et herligt vennepar, der snart skal giftes. I den forbindelse har de bedt mig hjælpe med deres bryllupskager – og der er intet jeg hellere vil!

Inden brylluppet skal stå har jeg sat mig for at testbage bryllupskagerne, så jeg får en fornemmelse for alt fra bagetid, smagskombinationer til uforudsete problemer osv.

DSC_0627

Parret har ønsket, at denne kage skal være i klassisk lagkage-stil med lag af intens chokoladeganache og luftig hindbærmousse. Den perfekte kombination! Opskrifterne på lagkagebunde og chokoladeganache har jeg fundet hos den dygtige kagebager himmelske-kager. Opskriften på hindbærmousse stammer fra en bryllupskageopskrift fra Mette Blomsterbergs ‘Det Søde Liv’. Det er oprindeligt en opskrift på blåbærmousse, men jeg har ændret lidt i ingredienserne og skiftet blåbær ud med hindbær, og det blev helt fantastisk.

Jeg har valgt at overtrække kagen med creamcheese frosting. Jeg synes almindelige smørcremer bliver for tunge og ‘smør-agtige’, så i stedet er creamcheese frosting altid et godt valg. Det er let at lave, let at arbejde med, og smager fantastisk.
Man kan selvfølgelig også overtrække sådan en kage med marcipan eller fondant. Jeg er selv ikke den store fan af hverken marcipan- eller fondantovertræk, jeg synes ikke det smager godt, det er meget svært at arbejde med og ofte ser det ‘tacky’ ud. Men det er blot min personlige holdning😉

DSC_0633

Denne kage tager – selvfølgelig – lang tid at lave. Man er nødt til at sætte en masse tid af til sådan et kageprojekt, men jeg lover til gengæld, at det er det hele værd. Nogle af komponenterne i denne lagkageopskrift skal laves en dag i forvejen – så gør dig selv en tjeneste at læse hele opskriften grundigt igennem inden du går i gang.
Opskrifterne passer til en springform på ca. 21 cm.

Lagkagebunde (3 stk)
5 æg
120 g sukker
100 g mel
15 g kartoffelmel
1 tsk bagepulver

  • Tag æggene ud af køleskabet i god tid, så de har stuetemperatur når du påbegynder bagningen.
  • Forvarm ovnen på 175 ºC.
  • Forbered springformen ved at klippe bagepapir til og lægge det i bunden. Det er ikke nødvendigt at smøre springformens sider.
  • Del æggene i blommer og hvider i hver sin skål.
  • Tilsæt sukker til skålen med æggeblommer, og pisk grundigt indtil massen er lys og skummende.
  • I en tredje skål blandes mel, kartoffelmel og bagepulver.
  • Æggehviderne piskes stive.
  • Melblandingen sigtes i æggeblommeblandingen under omrøring. Vend de piskede æggehvider i.
  • Dejen hældes i den forberedte springform og bages i ca. 40-45 minutter. Kagen er færdig så snart den er fast at røre ved – pas på den ikke får for meget og dermed bliver tør.
  • Afkøl kagen i formen på en bagerist. Når kagen er kølet kan den forsigtigt skæres fri fra kanten af springformen og vendes ud på bageristen.
  • Når kagen er fuldstændigt afkølet kan det skæres i tre bunde.

Chokoladeganache
0,5 L piskefløde
200 g god, mørk chokolade

  • Hak chokoladen fint og kom den i en skål.
  • Bring fløden i kog og hæld den straks over den hakkede chokolade.
  • Lad det stå ca. 5 min til chokoladen er smeltet.
  • Rør i fløden indtil massen bliver glat og ensartet.
  • Tildæk skålen med husholdningsfilm, så det går ned ad siderne i skålen og rører overfladen. Dette gøres for at undgå kondens, som ødelægger ganachen. Dæk den ikke til med et låg.
  • Chokoladeganachen stilles på køl til næste dag.
  • Pisk ganachen igennem ved lav hastighed, og øg langsomt hastighede.
  • Ganachen er færdig, når den har en let og lækker cremet konsistens, der minder om mayonnaise. Vær meget opmærksom på ikke at komme til at overpiske ganachen, da den hurtigt kan komme til at skille, og derefter ikke er til at redde.

Hindbærmousse
300 g hindbær
Korn fra 1 vaniljestang
125 g sukker
Saft samt revet skal af 1 okø lime frugt
0,5 L piskefløde
100 g god, hvid chokolade
4 blade husblas

  • Hindbær, vaniljekorn, sukker, limesaft og limeskal koges uden låg ca. 15 minutter. Si kernerne fra og stil hindbærmassen i køleskab.
  • Husblassen lægges i blød i en ½ liter vand i en ½ time.
  • Hak den hvide chokolade fint og hæld det i skål.
  • Piskefløden varmes op til den næsten koger (ca. 80 grader).
  • Hæld halvdelen af den varme fløde over chokoladen og rør indtil chokoladen smelter og massen er blank og ensartet.
  • Tilsæt mere og mere varm fløde.
  • Husblassen vrides for vand og kommes direkte op i den lune chokoladefløde under omrøring. Rør indtil husblassen er opløst.
  • Tildæk cremen med husholdningsfilm, så det dækker overfladen af chokoladen og op ad skålens sider. Cremen afkøles fuldstændigt i køleskab – minimum 3 timer eller til næste dag.
  • Den kolde fløde/chokolade-creme piskes let luftig med en håndmikser.
  • Tilsæt slutteligt den iskolde hindbærmasse og pisk, indtil hindbærmassen er blandet fuldstændigt sammen med chokoladecremen.

Creamcheese frosting
480 g flormelis
115 g usaltet smør, stuetemperatur
200 g Philadelphia, koldt

  • Flormelis og smør piskes sammen indtil blandingen er ensartet og “sandet”.
  • Tilsæt den kolde creamcheese og pisk videre ved medium/høj hastighed indtil konsistensen er lys og luftig. Pas på ikke at “overpiske” frostingen – det gør den flydende.
  • Tilsæt evt. en lille smule pastafarve til frostingen for at få fine farvenuancer.
  • Hvis frostingen ikke skal bruges med det samme, skal den stilles i køleskabet. I så fald skal den lige piskes hurtigt igennem igen inden brug.

Samling af kagen
Du skal bruge:
Palet/spetal
Bagepapir
Evt. pynt: Jeg har brugt hakkede usaltede pistaciekerner og frysetørret hindbær. Kun fantasien sætter grænser – jeg er sikker på at kagen også ville se gude-smuk ud med friske hindbær på.

  • Sørg for at de tre lagkagebunde er skåret flot ud, så de er helt vandrette og flade på overfladen.
  • Smør et lag chokoladeganache på den nederste lagkagebund. Chokoladeganachen bør have en fast konsistens, så det bør ikke være noget problem at smøre den pænt ud. Sørg for, at laget er smurt på helt fladt, og at chokoladeganachen er smurt helt ud til kanten, således at den flugter med lagkagebunden.
    image(3)
  • Læg næste bund ovenpå.
  • Nu skal hindbærmousse’en på. Forbered kagen ved at klippe bagepapir til og fold bagepapir rundt om kagen (se billede). Luk springformen rundt om bagepapiret og kagen. Nu kan hindbærmoussen smøres på – sørg igen for, at laget smøres på helt ensartet over det hele, og sørg for at komme helt ud til kanten.
    image(2)
  • Den øverste bund lægges på.
  • Tildæk kagen med film – behold springformen på så kagen sætter sig uden at flyde ud – og stil den i køleskabet et par timer.
  • Opsmøring af kagen
    Når kagen skal smøres op med frosting gøres dette ad to omgange. Dette er fordi du vil opleve, at når du smører frosting på første gang kommer der kagekrummer, hindbærmousse og chokoladeganache ind i frostingen. Det ser ikke så pænt ud hvis du gerne vil have en helt hvid og glat overflade, derfor er første lag frosting tiltænkt at ‘indkapsle’ alle disse ‘urenheder’. Sørg for at der kommer masser smørcreme ind i eventuelle huller mellem kagens lag. Stil kagen på køl efter første omgang frosting, så frostingen bliver hård og stivner.
  • Når kagen skal frostes for anden gang skal dette gøres forsigtigt, så man ikke kommer til at blande de to lag frosting og der derved kommer ‘urenheder’ op i det yderste lag.
  • Smør store klatter af smørcremen groft op ad kagens overflader og glat det til med en palet.
  • Stil kagen i køleskabet indtil den skal serveres.

76 thoughts on “En enkel og rustik bryllupskage: Lagkage med chokoladeganache og hindbærmousse

  1. Www! Den ser super flot ud! Og jeg er helt enig – sukkerfondant smager ikke godt! Ej heller marcipan! Så jeg synes din creamcheese frosting ide lyder rigtig godt! Held og lykke med kagen!
    Kh Ulrika

      • Hej,
        Ja, men måske skulle jeg alligevel have overgivet mig til fondant i dag🙂 du kan se hvorfor på min blog i aften eller i morgen. Jeg har nemlig været i gang med en barbiekage til min yngste datters Barbie-komsammen-legedag. Den blev okay …
        Kh Ulrika

  2. Du er vist ikke en dårlig ven at have i forbindelse med bryllupskagebagning, haha (eller på andre tidspunkter for den sags skyld😉 )
    P.s. Jeg vil dø for et billede af kagens indre! Men det går jeg ud fra, at du havde lagt op, hvis du havde det, ikke sandt?😀

    • Kære Frederikke,
      Tak for din fine kommentar, hvor er du bare sød!❤
      Jeg synes det er en skøn blog du har, ønsker dig al mulig held og lykke og god fornøjelse med bloggen frem over.
      Kram herfra

  3. Hej. Jeg vil gerne sige tusind tak for en god opskrift. Jeg lavede kagen til min søns barnedåb d. 3/3-13 og den var super lækker🙂.. Kan varmt anbefale opskriften. Dobbelt MUMS😀

  4. Jeg prøver lige igen…
    Jeg har tænkt mig at lave en kage med chokoladeganache som en del af fyldet i denne uge, men jeg har 2 spørgsmål;
    – jeg vil gerne komme hasselnøddesmør i ganachen, men kommer den så til at flyde for meget ud, når man fjerner kageplast/ bagering/pose?
    – hvornår ville det være en god idé at tilsætte hasselnøddesmørret (før, efter eller under piskning)?

    Kærlig hilsen Copenhagencakeselskeren Sidsel🙂

    Svar

    • Hej Sidsel,
      Jeg har desværre ingen erfaring med smør/hasselnøddesmør i chokoladeganache, så kan nok ikke hjælpe dig meget. Så længe kagen er på køl kan jeg ikke forestille mig, at det flyder ud – tværtimod, hvis det altså er en ‘hård’ smør du bruger. Jeg ved ikke hvornår det er bedst at tilsætte smørret – prøv dig frem😉

  5. Hold nu op den ser lækker ud! Den skal prøves .. Min kæreste har en crush på bailey mousse, ville det kunne gå sammen med hindbærmoussen?🙂

    Tak for inspiration og lækre opskrifter.

    • Tak for din søde kommentar, Anika🙂
      Jeg kender slet ikke baileymousse, så kan ikke rigtig sige, hvorvidt det går godt sammen. Giv det et forsøg😉
      God fornøjelse med bagningen!

  6. Pingback: Stribede marengskys |

  7. Hej Hej:)
    Jeg har brugt din hindbærmousse mange gang, og nu skal jeg lave nogle små desserter. Browniebund med hindbærmousse ovenpå, ved du om hindbærmoussen kan fryses?

    Vh Amanda

    • Hej Amanda,
      Ih hvor er jeg glad for at høre, at du har haft glæde af at bruge min opskrift. Jeg ved desværre ikke om hindbærmoussen kan fryses. Giv det et forsøg, og meld meget gerne tilbage hvordan det gik🙂
      God fornøjelse med bagningen!

  8. Jeg har lige et spørgsmål angående kagen: Hvornår vil du anbefale, at man samler den? Dvs. hvor mange timer før servering (ca.)?🙂

    • Saml kagen i så god tid som muligt, og så vent med at froste den til lige før servering. Jeg samler den gerne dagen før, og froster den i sidste øjeblik inden servering🙂

      • Hej. Jeg er i gang med en prøvekørsel af kagen, inden det store bryllup i næste weekend. Nu bliver jeg en anelse usikker på frostningen, når du venter til sidste øjeblik inden serveringen. Du skriver kagen skal have to gange, betyder det at du froster den hjemmefra og på stedet for festen anden gang?
        Jeg glæder mig til at smage, da det er super ingredienser du har sat sammen,tak for det.
        Lisa

      • Da jeg bagte kagen bagte jeg den i køkkenet på feststedet, så der var ikke noget med at froste den hjemmefra som du skriver. Du behøver ikke froste første gang hjemmefra, bare gør det begge gange lige inden servering. Men som jeg kan forstå på det du skriver, så har du alligevel tænkt dig at “prøvekøre” kagen, så du kan jo teste hvad det fungerer bedst for dig😉
        Rigtig god fornøjelse med det hele!

  9. Altså for søren den lyder godt nok lækker. Sådan en helt enkel bryllupskage kan jo kun være et hit!! Tror det kunne være en sag til vores bryllup (igen er det bare så perfekt med det her i god tid inden vores🙂 )
    Må afprøve den over sommeren når jeg kommer hjem, også for at øve mig i at lægge den sammen og sådan🙂 Og har heller aldrig lavet lagkagebunde før. Noget fiksfakseri der man bør være opmærksom på der??

    Kh Anne

    • Hej Anne,
      Jeg kan også garantere dig for, at den er super lækker!
      Det er en rigtig rigtig god idé, som du selv skriver, at afprøve kagen før den store dag. Man orker ikke stå og bikse med uforudsete forhindringer lige når det brænder på!
      Hvis bare du læser opskriften grundigt igennem inden du går i gang, så er du allerede godt på vej!
      På forhånd tillykke og rigtig meget god fornøjelse med kagebagningen!❤

  10. Hejsa🙂
    Ufattelig smuk kage. Jeg skal lave den til 20 mennesker, og tænker derfor at bruge en 28cm springform i stedet – tror du det ville række?
    Med hensyn til mængde, hvad tror du så der skal til? Skal jeg lave dobbelt op af alle elementer?
    Jeg er meget vild med din blog, godt arbejde🙂
    Med venlig hilsen Mette Lykke.

    • Kære Mette,
      Tusind tusind tak for dine søde ord. Jeg blev meget glad af at læse din besked!
      Jeg tror at en rund form på 28 cm vil passe meget fint til 20 mennesker. Som grundregel passer en rund form på 28 cm til 24 personer, så det går nok meget fint op.
      Jeg vil klart anbefale dig at bage en dobbeltportion. Det ville være en katastrofe at stå med for lidt mousse til sidst. Hellere for meget end for lidt;) jeg ved ikke om det er strengt nødvendigt at lave dobbelt op på bundene. Måske er det nok at gange med 1,5 i den forbindelse.
      Meeeen husk på, at jeg ikke er 100% sikker da jeg ikke selv bager i 28cm form, så mine svar er kun vejledende😉

      Rigtig god fornøjelse med bagningen!!

      • Tusind tak for meget hurtigt svar, det var da virkelig dejligt🙂
        Jeg laver dobbelt op på alle elementer, og så må vi se hvad der sker. Hvor køber du usaltede pistaciekerner?

      • Hej igen. Nu opdagede jeg jo lige at jeg kun havde en 23 cm form. Jeg bliver derfor nød til at lave to kager, for at få nok til 20 personer. Jeg har lavet dobbelt portion af begge fyld – tror du at det er nok til de to kager?

  11. Fantastisk kage, den ser SÅ smuk, enkel og lækker ud!
    Jeg har tænkt mig at lave den til min brors studentergilde i form af en studenterhue, men synes næsten det ville være synd at overtrække den med fondant eller marcipan. Tror du, at frostingen ville være “stærk” nok til at kunne fastholde nogle fondantfigurer på siden af kagen, uden at de glider ned? Eller er det et mere sikkert valg, at betrække kagen, for at kunne “pynte” den?

    • Nu prøvede jeg alligevel, og det kunne heldigvis godt lade sig gøre – men tusind tusind tak for en fantastisk opskrift, gæsterne var vilde med den!🙂

      • Hej Sigrid.
        Tak for din søde kommentar.
        Beklager jeg ikke fik nået at svare, men den var røget i spamboksen af en eller anden grund😦
        Jeg er glad for at alt gik godt, og hvor er det bare dejligt, at dine gæster kunne lide kagen!
        De bedste hilsner herfra

    • Kære Inge,
      Hvor er det flot, at du selv har bagt kage til dit eget bryllup. Meget imponerende. Jeg kan ikke se billeder på din fb, du glemmer nok at man ikke har adgang til fremmedes profiler😉
      De bedste hilsner herfra🙂

  12. Pingback: En færdiguddannet kæreste og en masse kager |

  13. Hejsa. Puha, har lige fået besked på at bage bryllupsdagen til 60 pers. Til den 14 september. Bliver helt svedt🙂 er lidt i tvivl om hvor mange personer den er til den du har opskriften på her. Den ser hammer lækker ud. Hilsen en spændt brudemor😉 Inge Birte kruse

  14. Hej, jeg har bestemt mig for at overraske mine forældre på deres bryllupsdag med denne kage, men er i tvivl om, at hvis man skal bruge fondant, skal man så smøre kagen først eller hvad? Og hvor lang tid tog den at lave?

    • Kære Michelle,
      Jeg kan desværre ikke råde dig til hvad du skal gøre når du vælger st bruge fondant. Jeg bruger det ikke selv da jeg ikke synes det smager godt. Kagen skal forberedes dagen før, da cremerne skal sætte sig.
      Rigtig god fornøjelse med bagningen🙂

  15. Pingback: Ses vi i dag? |

  16. Pingback: Løb og kage | Drømmeløb

  17. Hejsa, Ser super lækker ud . Glæder mig til at bage den til min mors fødselsdag.
    Har tænkt mig at lave twirl frosting( fra din guide) på som deko. Tror du jeg skal lave double portion frosting. Vil ikke stå og mangle noget på dagen.
    Har også tænkt mig at gå i gang med den lidt før.
    Ganach / mousse og bunde dagen før og alt andet på selve dagen ?
    Tror du jeg kan begynde at samle kagen minus frosting dagen før og bare stile den på køl dagen inden. Så mange spørgmål🙂

    Super fed blog / Im a FAN
    mvh

    Jasmine

    • Kære Jasmine,
      Mange tak for din kommentar!
      Du skal nok lave dobbelt portion frosting, hellere have for meget end for lidt😉 Din planlægning lyder meget fornuftig, du kan også læse hvordan jeg har planlagt bagningen af denne kage i indlægget.
      Hvis du samlet kagen dagen før skal du – ligesom jeg skriver i indlægget – lade kagen stå med en form rundt om, så den ikke flyder ud.

  18. Hej😉
    Kan man godt lave de to gang fyld om torsdagen, hvis man først skal bruge kagen lørdag formiddag og man samler den lørdag morgen?

    Mvh. Mette Juul jensen

    • Kære Mette,
      Du kan sagtens lave fyldet torsdag, men jeg vil nu anbefale at samle kagen om fredagen, så den når at sætte sig inden lørdag. Så kan du bruge lørdagen på at smøre kagen op og pynte den.
      De bedste hilsner
      C

      • Tusinde tak for dit svar! Jeg glæder mig til at komme i gang :-))

  19. Hej!
    Jeg skal begynde på kagen i morgen aften, glæder mig helt vildt!
    Men jeg ville lige høre hvilke hindbær du har brugt – frosne eller friske ?

    Ven Hilsen Sarah Melanie

    • Hej Sarah,

      Hvor dejligt at høre at du skal bage denne kage🙂 Jeg kan ikke huske om jeg brugte friske eller frosne hindbær – men det gør ikke den store forskel. Det skal alligevel koges, så der er ingen fare ved at bruge frosne😉

      God fornøjelse med bagningen!

      • Okay helt fint ! – ta kfor hjælpen, kagen ser fin ud indtil videre😉

  20. Hej
    super fin blog du har med lækre opskrifter!!
    Jeg vil lave denne kage til min kærestes fødselsdag. Jeg har bare et spørgsmål
    Min springform er 26cm, hvor meget vil du tro denne opskrift skal ganges op med?

    Mvh Alma

  21. Hej

    Tak for en inspirerende blok fyldt med lækre opskrifter, som jeg er i fuld gang med at afprøve. Jeg har nu prøvet at lave denne fantastiske kage, og jeg må indrømme, at resultatet blev meget velmodtaget, selvom jeg synes, jeg havde lidt problemer undervejs. Derfor har jeg lige et par spørgsmål:
    Da jeg rørte chokoladeganachen, havde jeg forstået på din beskrivelse, at den skulle piskes med en el-pisker, men lige så snart jeg tændte for el-mikseren, skilte cremen. Og jeg mener virkelig lige med det samme, for jeg nåede ikke engang at piske i 1 sekund. Hvad kan der været gået galt? Jeg havde sørget for at lægge husholdningsfilm helt tæt ned over cremen, så der ikke blev dannet kondens. Cremen kom direkte fra køleskabet. Kan temperaturen have en betydning? Eller kan det være, at jeg har rørt den for længe aftenen i forvejen, for jeg havde lidt svært ved at få chokoladen til at opløse sig ordentligt, da jeg brugte en 80% chokolade? Hvilken chokolade-procent benyttede du selv?
    Derfor turde jeg stort set ikke at røre i den hvide creme, så let og luftig blev den i hvert fald ikke. Til gengæld smagte den virkelig godt med blåbær fra mine forældres blåbærplantage i stedet for hindbær.
    Endelig skulle jeg lave frostingen, og jeg synes godt nok, jeg rørte den længe, uden at flormelisen “smeltede” rigtigt, så den knasede stadig en smule, da den blev smurt på kagen. Skulle jeg bare have pisket den i længere tid, eller er din frosting også lidt knasende? Jeg har ofte lavet lignende frostings til f.eks. gulerodskage, men der synes jeg ikke, der er helt så meget sukker i i forhold til smør og flødeost, og jeg har ikke oplevet det før, at sukkeret ikke blev opløst.

    Jeg håber, du kan hjælpe mig, for jeg har tænkt mig at give kagen et forsøg mere til min fødselsdag i næste weekend.

    Venligst Karin

    • Kære Karin,
      Mange tak for din kommentar og tusind tak for de søde ord🙂
      Jeg ved desværre ikke hvad der kan have været gået galt da du skulle piske chokoladeganachen op. Jeg kan desværre ikke huske hvilken chokoladeprocent jeg har brugt, da det varierer fra gang til gang alt efter hvilken chokolade jeg lige har liggende herhjemme.
      Det lyder dejligt med blåbær i den hvide creme🙂
      Det lyder meget mystisk at flormelisen knaste, det kan jeg slet ikke forestille mig hvordan kan lade sig gøre, det er jo allerede helt pulveriseret?
      De bedste hilsner herfra

  22. Halløj

    Sikke en skøn blog! Jeg er helt vild med dine opskrifter og jeg har brugt flere af dine opskrifter til forskellige fødselsdage osv – det har været en succes HVER gang :o)
    Nu er det blevet min lillesøsters tur til at fylde år, og jeg har besluttet mig for at forkæle hende ekstra i år. Så jeg har besluttet mig for at prøve denne smukke kage. Jeg skriver for at spørge dig, om du tror, at det kan være muligt at lave chokoladebunde til lagkagen? I så fald, skal jeg så bare tilsætte lidt kakao i opskriften?
    Jeg glæder mig til at høre fra dig🙂

    Med venlig hilsen Nanna Renée

    • Hej Nanna,
      Tusind tusind tak for din søde kommentar🙂 Er vildt glad for at høre at du har bagt mange mine kager med succes!
      Du kan sagtens lave kakaobunde til kagen. Desværre har jeg ikke en opskrift på kakaobunde, så jeg ved ikke hvor meget kakaopulver du skal tilsætte – men det må man kunne finde på Google😉
      Held og lykke med kagen!

  23. Hvor mange pers er bryllupskagen til? Kan man lave frosting en anden farve end hvid, evt hvordan?? Kan man selv lave frysetørrede bær eller hvor kan de evt købes? Ville det ødeligge kagen hvis der kom frisk frugt i?

    • Hej Anne,
      Du kan læse hvor mange personer kagen er til i en kommentar længere oppe (10-12 personer). Du kan lave frostingen lige den farve du vil, jeg vil anbefale pastafarver. Jeg ved ikke selv hvordan man laver frysetørrede bær, du kan prøve at google det. Jeg kan ikke gisne om hvordan kagen vil smage med frisk frugt da jeg ikke selv har prøvet at lave den sådan. Men du må endelig vende tilbage og fortælle hvordan det gik hvis du prøver🙂

  24. Hej Cecilia!
    Vil lave denne kage til en slags “Velkommen hjem”- kage til min mor, som kommer hjem fra Canada…
    Men jeg ville høre, om kagens rester kan fryses, hvis den ikke bliver spist?
    Min form er nemlig på 23 cm i diameter:)
    Håber du kan hjælpe!
    Kh Sara

    • Jeg ved desværre ikke om kagen kan fryses, da jeg ikke selv har prøvet det. Men du kan jo give det et forsøg! Og meld meget gerne tilbage, hvordan det gik!
      Alternativt kan du jo bare gange opskriften op så det passer til din form🙂
      God fornøjelse med bagningen❤

      • Tusind tak for dit hurtige og søde svar! ❤️
        Og virkelig, VIRKELIG fin blog du har! Jeg har godt nok brugt mange af dine opskrifter – og med succes!
        Jeg ville lige høre, om cream cheese frostingen smager af flødeost, eller om det er en ret neutral smag, den har?
        Og forresten, tak for dit like på Instagram – det gjorde mig virkelig glad! Glæder mig til at komme igang med kagen!
        Kh Sara

  25. Lækker kage, vil lave en “forsøgskage” for at se om jeg kan finde ud af det, inden vores barnedåb. Har du et godt bud på hvordan man kan skrive navn eller på anden måde lave dåbspynt på cremen, når nu det ikke er fondant? Skal jo helst ikke blive smattet😉

  26. Hej🙂
    Jeg er også en af dem som har kastet mig ud i din smukke kage, som prøve til vores eget bryllup. Ved du om det er muligt at fryse den ned når den er samlet?
    Mvh Rebekka

  27. Er der nogen grund til at afkøle flødedelen og hindbærdelen hver for sig, når man laver hindbærmoussen? Det virker umiddelbart unødig omstændeligt.

Skriv et svar

