Søndagsoverskud: Sunde quinoapandekager

Tænk sig at vågne op til en solrig søndag formiddag med masser energi og en super overskudsagtig følelse i kroppen. Og det endda efter en nat med Gin&Tonic’s i glasset og fest i gaden. Jeg er nærmest imponeret over mig selv.

På sådan en søndag skal der sunde quinoapandekager på morgenmadsbordet!

Quinoapandekager er min absolutte yndlingsmorgenmad. Siden jeg første gang smagte de små proteinbomber for et par måneder siden har jeg cravet dem på alle morgener hvor der var tid nok til at lave det. Og jeg tror aldrig jeg bliver træt af dem!

Jeg spiser dem med frisk frugt og mandler. Men på en syndig dag smager de også utroligt godt med lidt sirup på.

Ingredienser (ca. 7 stk)
100 gr quinoa
2 dl vand
1 æg
0,5 tsk kanel
En knivspids salt
20 gr hvedemel
Smør til stegning

  • Quinoa og vand bringes i kog. Kog i ca. 12 minutter. Rør undervejrs og tilsæt mere vand om nødvendigt.
  • Si evt. overskydende vand fra.
  • Den kogte quinoa hældes i en skål og røres sammen med de resterende ingredienser.
  • Steg pandekagerne på en pande med smør. Brug ca. en stor spiseskefuld dej pr pandekage. Når du har lagt en klat dej på panden kan du trykke den flad og brede den lidt ud med en ske.
  • Velbekomme!

13 thoughts on “Søndagsoverskud: Sunde quinoapandekager

  1. Pingback: Jeg elsker grov-/fuldkornsboller! |

  2. mine bliver godt nok ikke lige så flotte som dine.. Mine er kedelige at se på :b Og smagen skal man nok lige vænne sig til… Men den gode samvittighed over sunde pandekager vinder, så de bliver nok lavet igen en anden gang😉

    • Tak for din kommentar, Cecilie! Hvis det er formen du hentyder til, så skal de lige trykkes flade med en ske og formes runde på panden – dejen er så tyk at den ikke glider ud selv og bliver rund ligesom almindelige pandekager.
      Jeg synes nu ikke smagen var noget særligt at vænne sig til, det var mums fra første bid😉

  3. De ser lækre ud! Er de 2 dl. vand til at koge quinoia i, eller skal de blandes i det efter kogning sammen med de andre ingredienser?

Skriv et svar

