Uuuuuhyggelige og hjemsøgte halloween-kager

Jeg er vild med de få gange om året hvor man får lejlighed til at give den gas med fantasien og kreativiteten i sit kagekøkken. Halloween, der falder den 31. oktober, må siges at være kongen af disse lejligheder!

Jeg får dog ikke selv bagt noget halloween-relateret i år – i stedet vil jeg nøjes med at kigge lidt på alle de fantastiske kagekreationer der er kreeret til denne lejlighed ude i blog-land.

De her links er for gode til ikke at dele!

Husholdningernes dronning, Martha Stewart, har selvfølgelig en hel del at skulle have sagt når det kommer til halloween-bagning. Hvadenten det er cupcakes, slik, is, cookies eller kager – look nu further, Martha viser dig vejen!

Alle opskrifter præsenteres med fænomenale billeder, og så elsker jeg, at der er fiflet lidt uhygge ind i titlerne: Prøv for eksempel isdesserten “I Scream Sandwitches“, eller spøgelseskagen “Boo-tiful Cake“.

Der er især også mulighed for at udfordre sig selv med nogle af disse æstetiske mesterværker, der vil overvælde enhver halloween-gæst! Jeg tager hatten af for den, der kaster sig ud i at kreere kagen “Haunted House Cake” – det er en kage der kræver gå-på-mod, men som til gengæld vil give street-respect blandt alle andre kagebagere.

Hos Better Homes and Gardens gives der en serie af fantasifulde idéer og vejledninger til, hvordan man kan sprede uhygge med sine cupcakes.

Bag blot et læs cupcakes efter din egen yndlingsopskrift og forklæd dem som ulykkesbringende sorte katte, spøgelser, monstre, græsker, flagermus, mumier eller noget helt, helt andet.

Som nogle af jer ved, er jeg storbruger af Pinterest. Pinterest er en fantastisk side, hvor man bl.a. kan dele idéer, tricks og kærlighed til madlavning via billeder.

På Pinterest kan man enten bare søge på “Halloween”, og så bruge timer og atter timer på at suge inspirationen til sig, eller man kan klikke direkte ind på denne bruger, der har samlet fantastisk mange halloween-relaterede opskrifter og tricks.

Når du klikker på et billede på Pinterest forstørres billedet, og derfra kan du klikke på billedet endnu en gang for at blive sendt videre til opskriften.

Jeg vil rigtig gerne høre hvordan i “fejrer” halloween derude! Plejer I at gøre noget ud af halloween? Skal I bage? Hvad bager I og hvordan skal det se ud?

7 thoughts on “Uuuuuhyggelige og hjemsøgte halloween-kager

  1. Jeg gør ikke rigtigt noget ud af Halloween faktisk – men derfor synes jeg stadig, det er hyggeligt at kigge på andres pynt og lignende🙂 Og den der haunted house kage på første collage er dælme imponerende! Og så er jeg også ret vild med Jack Skeleton-cupcakes’ene – men jeg har også lidt af en forkærlighed for Nightmare Before Christmas😉

    • Så har vi fuldstændig samme tilgang til halloween😉
      Hvor er det fedt du også synes om Nightmare Before Christmas – jeg eeelsker den! Har set den en million gange og den er stadig et fast juleritual for mig🙂

    • Thanks for commenting on my blog, Caro! Your blog is absolutely lovely – I will definitely start reading it although my french is not as good as it used to be;)

  2. Flotte kager og en flot blog. Vi gør ikke noget ud af halloween. Men jeg kan godt lide at se på de flotte kager og især græskar.

Skriv et svar

