Gode nyheder til alle frysetørrede bær-lovers og krydderi-elskere

Opdatering: Krydderiet er nu desværre lukket. Brdr. Nyholm i Torvehallerne har overtaget salget af Krydderiets frysetørrede bær og frugter.

Dette er et aldeles usponsoreret blogindlæg som jeg skriver ene og alene fordi jeg har lyst og fordi jeg selv synes det er en skøn nyhed:

Krydderiet i Torvehallerne har netop offentliggjort deres nye webshop:
www.krydderiet.com
(af én eller anden grund virker linket ikke pt, så skriv det ind i din browser i stedet)

Det betyder, at man ikke længere behøver have sin daglige gang i København for at få fingrene i alverdens frysetørrede bær, sirupper, olier, krydderier og meget, meget mere.

Jeg anvender selv frysetørrede bær og frugter i tide og utide, og kan næsten ikke komme forbi Nørreport uden også lige at kigge et smut indenom Krydderiet for at se, om der mon er kommet nye og spændende produkter på hylderne (hvilket der faktisk altid er).

Jeg har fx brugt deres frysetørrede passionsfrugtspulver i disse macarons; lakridspulver i disse macarons samt i denne lakridsis; kirsebærpulver i disse macarons; passionsfrugt, hindbær og kirsebær i disse fyldte chokolader. Derudover bruger jeg ofte hakkede pistaciekerner og frysetørret hindbær som pynt ovenpå kager, mousse’er og cupcakes.

Det var lige en hurtig nyhedsopdatering fra den virkelige verden. Noget jeg ikke har gjort mig så meget i før, men håber I synes om det 🙂

10 thoughts on “Gode nyheder til alle frysetørrede bær-lovers og krydderi-elskere

  1. Frysetørret frugt er simpelthen så fint – og lækkert! Jeg er bare selv rigtig dårlig til at få brugt det – måske det har noget at gøre med, at jeg trods alt ikke bager så ofte 😉 Men jeg har faktisk planer om en kage med frysetørret hindbær som pynt i weekenden 😀
    (og så er jeg desuden ret vild med, at man efterhånden næsten synes, man er nødt til, ved hvert indlæg, at skrive hvorvidt det er sponsoreret eller ej 😉 )

    • Jamen altså frysetørrede bær og frugter er bare prikken over i’et på alle kager og søde sager! Hellere det end syntetisk krymmel!
      Og ja, det er svært at være glad for noget uden folk straks tror, at man “får noget” for at udtrykke sin glæde. Derfor skriver jeg det, så er vi på den sikre side 😉

  2. Ej hvor lækkert!
    Efter jeg flyttede til Århus har jeg svært ved at finde et sted, hvor det er lige så godt som der (:

  3. Det er superlækkert, at de har fået en webshop. Jeg bor i Jylland, men har været så heldig, at Krydderiet alligevel har haft lyst til at sende til mig. Med online køb bliver det endnu lettere at få fingre i de lækre sager.

  4. Dejligt at vide 🙂
    Var derinde lige inden jeg daffede på ferie, men er bestemt i min hukommelse til næste gang.

  5. Er Krydderiet blevet lukket ned? Kan ikke finde siden på hjemmesiden for Torvehallerne og har ingen ide om, hvor jeg ellers kan købe frysetørret frugt (udover nettet)

    • Hej Fatima,
      Ja, Krydderiet er desværre lukket her ved årsskiftet. Men Brdr. Nyholm i Torvehallerne har overtaget Krydderiets salg af frysetørrede bær og frugter. Du kan også købe frysetørrede bær i Magasins Mad & Vin samt i Mette Blomsterbergs butik i centrum.
      Ha’ en dejlig weekend 🙂

Skriv et svar

