Efterårscupcakes: Gulerodscupcakes med cream cheese frosting

Jeg synes selv jeg er en rimelig sød kæreste når jeg står op to timer før normalt for at lave cupcakes til min kæreste som han kan tage med i skole. Det lyder helt børnehaveklasse-agtigt, men på KUAs kandidatuddannelser medbringes der skam også hjemmebagt kage. I stor stil kan jeg endda bevidne!

Der var (som sædvanlig) ingen tvivl om, hvilke kager der skulle laves: Det blev til gulerodscupcakes med cream cheese frosting. Jeg brugte min yndlingsopskrift herfra, og selvom jeg har bagt disse cupcakes et utal af gange, er opskriften faktisk endnu ikke slidt helt op. Der er stadig til et par bageomgange mere kan jeg fornemme😉

Disse gulerodscupcakes har en helt fantastisk varm smag af skønne, men dog milde, krydderier og derfor fungerer den let syrlige cream cheese frosting perfekt til. I efterårets ånd kan det også være en spændende idé at tilsætte en smule mere af de enkelte krydderier, end der står i opskriften, eller endda eksperimentere med nye krydderi-kombinationer.

Jeg pyntede cupcakes’ne med fondantblade i forskellige former og efterårsfarver. Her har jeg en lille guide til, hvordan man laver fondantblomster. Processen er fuldstændig den samme når man laver fondantblade, man skal blot anvende andre farver samt andre udstikkere.
Til sidst dryssede jeg dem med lidt gult Rainbow Dust for at give farven lidt spil.

Du kan selv finde forskellige blad-udstikkere på eBay ved at søge på “plunger cutters” eller trykke her. De koster typisk fra $1 og opefter.
Rainbow Dust og andet spiseligt farvepulver har jeg ligeledes købt på eBay, søg på “Rainbow Dust” eller tryk her.
Til at farve fondanten har jeg anvendt Wilton’s Icing Color. Jeg har et sæt med 8 basisfarver hvorudfra man med lidt tålmodighed kan blande alle andre farver. Sættet koster fra omkring $10 og opefter. Søg efter “Wilton Icing Color” på eBay eller tryk her.

6 thoughts on “Efterårscupcakes: Gulerodscupcakes med cream cheese frosting

  1. Det har måske ikke så meget med bagningen at gøre men jeg vil alligevel høre om du har et tip: hvordan transporteres disse fine kager til studiet? Når de er så fint pyntede nytter det jo ikke at de ankommer i en boks med cupcakes, frosting og fondant væltet helt sammen..?🙂

    • Rigtig godt spørgsmål!
      Jeg stillede cupcakes’ne i den cupcakeform som de blev bagt i (ligesom denne her) – så vælter de ikke. Og denne cupcakeform blev så stillet i en meget højkantet bradepande (som denne her) – og så fungerede det super godt🙂

  2. Jeg bagte disse til min fødselsdag, og de var en succes! Jeg giver dig helt ret, verdens bedste gulerodscupcakes!😀

Skriv et svar

