copenhagencakes’ efterår i billeder

I kender mig allerede lidt gennem opskrifterne her på siden. I ved hvad jeg har bagt og smagt – men jeg har også lyst til at vise jer lidt andre ting fra min hverdag.

Billederne er fra Instagram hvor I kan følge mig under @copenhagencakes.

1) På date med min søde kæreste.
2) På “Den Store Bagedag” (18. oktober) bagte min lillesøster og jeg æblekage med marcipan fra Camilla Plums kogebog “Helt i Kage”. Fantastisk skøn opskrift!

Min kæreste og jeg fejrede 6-årsdag i september. Vi startede dagen med fantastisk brunch hos Skuespilhusets Café Ofelia. Det var en utrolig positiv overraskelse. Et sted, vi klart vil vende tilbage til!

Det sker – når jeg ikke arbejder, studerer, bager, læser eller andet – at jeg hækler et amigurumi-dyr eller to. Når jeg en gang imellem har nok til en hel zoologisk have kender jeg nogle søde bebser der bliver begavet, og så starter hæklingen forfra (billede 2 er fra min sommer-blonde periode).

1) Bagte lakridsmacarons på min nye bagemåtte fra Lékué, som KitchenOne var så søde at sende til mig.
2) Det færdige resultat: Lakridsmacarons med ganache af hvid chokolade og passionsfrugt. Se opskriften her.

1) På kulturnatten var jeg indenom Torvehallerne og kunne ikke modstå fristelsen til at købe flere lækkerier fra Krydderiet. Denne gang blev det til pufsukker, frysetørret solbær, passionsfrugt og hindbær. Forslag til hvad det skal bruges til modtages gerne!
2) Har bagt chokolademacarons med hindbærganache. De smagte skønt men blev simpelthen så krøllede og bulede – så de kom ikke på bloggen i denne omgang😉

Som I nok har regnet ud spiser jeg en del kager og søde sager – derfor prøver jeg på at holde en sund linie ved siden af!
1) Har gjort en skøn opdagelse jeg kommer til at lave igen og igen: Quinoapandekager! Det er så nemt og hurtigt at bikse sammen, og så smager det skønt og mætter så dejligt. Her blev det serveret med friske jordbær, vindruer og græsk yoghurt.
2) På besøg hos min mor: Hun bød på hjemmebagt stenalderbrød med lækre pølser hentet hjem fra Italien, gedeost og oliven. Mums!

1) Man skal ikke lade sig skræmme af det til dels hårløse udseende: Min mors hund Kalle er af racen Chinese Crested – også kaldet Kinesisk Hårløs – og er den mest kærlige og venlige hund. Jeg passede ham forleden og det var ren hygge!
2) Mine nye pink Nike flashes i fitnesscentret.

Weekendprojekt: Oprydning i én af de mange kageskuffer!
1) Før – kaos.
2) Efter: Aaaahhhh!

Håber I også har haft et fantastisk efterår indtil videre – glæder mig til at dele vinterens opskrifter og oplevelser med jer!
Hvad siger I til sådan en billedspam?

6 thoughts on “copenhagencakes’ efterår i billeder

    • Tak søde Maiken. Jamen altså man skal ikke være ked af at indrømme, at man som voksen også synes at det er nogle fine små dyr😉 Jeg har også fået bestillinger fra venner og bekendte, så nej, det er ikke kun til bebser😉

Skriv et svar

