Trutteluuuut: Vinder af DM i cupcakes 2012

Jeg fik en noget så glædelig mail forleden der gav mig vaskeægte cupcakekriller i maven: “Tillykke – du er vinder af DM i cupcakes 2012”. Jeg måtte lige gnide øjnene og læse det én gang til og dobbelttjekke, at det ikke var én af de sædvanlige spammails “Congratulations – You just won the million dollar lottery!”. Men pludselig dukkede billedet af mine cupcakes også op på Imerco’s facebookside med tilhørende lykønskninger, og så indså jeg at den altså var god nok.

Der var tre vindere af DM i cupcakes 2012. Vinderne blev valgt ud fra forskellige kriterier til de tre kategorier “den smukkest pyntede og mest romantiske kage”, “den mest festlige og sjovest pyntede cupcake” samt “den mest nyskabende og originale cupcake”. Jeg vandt i kategorien “mest nyskabende og originale cupcake” hvor vinderen blev fundet af magasinet Mad & Bolig i samarbejde med Imerco, og jeg er noget så beæret!

Jeg deltog i konkurrencen med mine banancupcakes med chokoladestykker og cream cheese frosting hvor jeg havde frostet cupcakes’ne som en hel blomsterhave i lyse pastelfarver. For mig er det super vigtigt, at cupcakes først og fremmest smager godt og kan spises, og derfor ikke består af en kage toppet med et halvt kilo fondant og glimmer. Mange cupcakes i kagekonkurrencer er, selvom de er super smukke og kreativt udformede, ofte kreeret kun for syns skyld, og er umulige at spise. Derfor er jeg super glad for, at juryen i DM i cupcakes har givet mine små “down-to-earth” cupcakes et anerkendende klap på skulderen.

Her er mine cupcakes på Mad & Boligs hjemmeside med en super flot beskrivelse. Jeg er bare så glad for de fine ord! Se artiklen her.

Og her vises billedet også på Imerco’s hjemmeside. Se mere her.

Jeg har i sinde snarest at lave en lille step-by-step guide hvor jeg viser hvordan jeg har båret mig ad med blomsterfrostingen.

Tak for alle de søde ord og tillykke’er jeg har fået på Facebook. I er fantastiske!❤

16 thoughts on “Trutteluuuut: Vinder af DM i cupcakes 2012

  1. Sendte jeg dig ikke et link til den konkurrence? Du havde sikkert set den selv, men får man ikke en form for belønning? Evt. i form af cupcakes? ;o) ;o)

    • Hihi jo du sendte mig et link, men det var faktisk kærestens mor der var den første til at nævne konkurrencen;) Men der er altid en cupcake klar til dig hvis det sku’ være😉

  2. Tillykke!!!
    Så glæder jeg mig til vi kan få din step by step anvisninger så vi kan gøre kunsten efter.

Skriv et svar

