At shoppe billigt kage-udstyr

Jo mere jeg bager jo mere smag får jeg for kagedekoration. Det er jo halvdelen af det sjove ved at lave den perfekte cupcake!

Shopping inden for Dk
Hvis man, som jeg, har en svaghed for at shoppe gear til sin kagedekorations-mani, så er der rigtig mange gode steder hvor man kan få udløb for sin shoppe-trang. I Danmark er kagebutikken.dk og specialkoebmanden.dk to rigtig gode sider – her er alt hvad hjertet kan begære, og det gode ved at handle disse steder er, at fragten går relativt hurtigt. Det er altså nemt og bekvemt, men til gengæld er det også i den dyre ende!!

eBay
Jeg har selv købt alt mit kagebagningsudstyr over eBay – min bedste ven;)
Her fik jeg bl.a. en pakke Wilton Icing Colors (på dansk: pastafarver) til 60kr inkl. fragt som hos specialkoebmanden.dk koster 240 ekskl. fragt – puha!

dsc_08231Andre indkøb tæller spiseligt glimmer (kostede 1,6£ pr bøtte), et utal forskellige Wilton muffinforme i alskens størrelser, cookie cutters samt en masse forskellige frosting pipes og andet tilbehør.

Når jeg handler fra England får jeg sædvanligvis mine varer i løbet af en uge, og varer der sendes fra USA kommer gerne efter en 10 dages tid. Meget imponerende!
Én gang har jeg ventet rigtig længe – det var da jeg handlede nogle muffinpapirsforme fra Kina der var næsten to måneder om at komme frem. Det var en værre redelighed hvor sælgeren eftersigende pludselig var “syg” og jeg ved ikke hvad. Men jeg fik da mine varer og på trods af ventetiden var det et godt køb til en god pris!

Amazon
Amazon.co.uk er også et udmærket sted at gøre sine indkøb, her er både stort udvalg og gode priser. Det er dog her nogle gange lidt svært at læse sig frem til, om sælgerne sender til Danmark eller om de kun sender inden for Storbritannien. Jeg har været ude for at man lægger en masse varer i kurven og går til betaling, hvorefter man først ved “check-out” bliver informeret om, at varerne ikke sendes til udlandet. Så sørg for at være opmærksom på det inden du begynder at glæde dig for meget over de billige varer😉

Jeg har lavet et separat indlæg der omhandler indkøb af sprøjteposer over nettet – se mere her.

Told på varer
Når man handler over nettet inden for EU skal der ikke betales told og importgebyr. Hvis du handler varer uden for EU kan det ske, at du skal betale told og importgebyr hvis dine handlede varer koster over 80 kr.
På trods af hyppige internethandler har jeg aldrig været ude for at skulle betale told eller importgebyr når jeg har handlet over nettet – uanset hvor meget jeg har handlet for – men det kan være jeg har været heldig.
Husk at være opmærksom på, at varer der handles fra ebay.co.uk ikke altid kun kommer fra England. Ebay.co.uk er også en platform for internationale sælgere hvorfor varerne kan blive sendt fra lande uden for EU. Det er derfor altid en god idé at være opmærksom på, hvilket land sælgeren kommer fra inden du handler.

toldpriser.dk kan man nemt beregne, hvad man kan risikere at betale i told og importgebyr hvis ens pakke bliver taget i tolden.

Happy shopping!

bloglovin

24 thoughts on “At shoppe billigt kage-udstyr

    • Hej Merete,
      Når du har fundet noget du vil købe kan du enten købe det med det samme, eller give et bud på en auktion. Hvis salgsgenstanden har en fast købspris er der et “Buy it now”-symbol ved siden af prisen, og hvis det er en auktion er der en “Place bid”-knap ved siden af. Husk altid at undersøge, hvorvidt sælger vil sende genstanden til Danmark, nogle gange er de kun villige til at sende til England eller USA. Dette ser du under feltet “Postage” der er lige under det grå pris-felt.
      Jeg håber dette var en lille hjælp:)
      Venlig hilsen
      Cecilia

  1. Kan man købe flere ting sammen fra forskellige leverandøre eller skal der lave enkelte ordre. Den kan jo blive dyrt nok hvis man ønsker at købe flere forskellige ting og så betale fragt mm. for hver ting

    • eBay fungerer som en portal for mange forskellige sælgere fra hele verden. Du kan derfor selvfølgelig ikke få kombineret forsendelsen når du køber flere ting fra forskellige sælgere. Jeg vil dog sige, at selvom du skal betale fragt for hver enkelt genstand du køber, så er det ofte stadig meget billigere end hvis du skulle købe det herhjemme i DK. Hvis du køber noget på eBay til 100kr, som du skulle have givet 200kr for herhjemme, så kan det godt svare sig at give de 10kr ekstra i fragt😉
      Hvis du køber mange ting fra den samme sælger skal du kontakte sælgeren og bede om at få sendt dine genstande i en samlet pakke så du sparer på fragten.
      Håber det hjalp:)

  2. du kan også handle ebay .de .det er en tysk side og der kan man få mange ting til kagepynt og udstikker osv jeg fik mine vare inden for 3 dage. og der betaler man ikke told.

  3. Handler ofte hos Specialkøbmanden, som dog er lidt dyre. Har man tid til det kan der være mange penge at spare på ebay.co.uk og Amazon.co.uk.
    Har købt wedding cake toppers, som i Danmark koster flere hundrede kroner, til 100,- på Amazon. Det kan godt betale sig🙂

    Mette

  4. Må jeg have lov til at spørge efter hvad du søger efter på Ebay, altså for er finde de forskellige ting.
    Synes tit det kan være lidt af en jungle derinde🙂

    • Hej Louise.
      Uha, der er rigtig mange forskellige ting at søge på. Kan godt forstå du synes det er en jungle! Det er dog lidt svært for mig at hjælpe dig når jeg ikke ved præcist hvad du leder efter. Men her er i hvert fald nogle af de ting jeg har søgt under når jeg har shoppet på eBay: ‘plunger cutters’ (udstikkere), ‘cookie cutter’, ‘cupcake liners’, ‘Wilton decorating tip’, ‘piping tubes’, ‘icing colors’, ‘muffin pan’ og ‘edible glitter’.
      Håber det kunne hjælpe lidt🙂

  5. Hej
    Jeg køber på en hollandsk internetside der hedder http://www.deleukstetaartenshop.nl. Der er rigtig store besparelser. Jeg tror det mindste jeg har sparet i forhold til priser herhjemme er 30% og det højeste er mellem 75-80%. Det koster 10 euro op til 30 kg og hvis man køber for 150 euro er fragten gratis og sendes med GLS. Fragten er jo sådan set ikke ret meget dyre inden herhjemme, men det kan selvfølgelig bedst svare sig, at samle sammen til at købe stort og tro mig, man kan hurtigt få brugt en masse penge i den butik. De har den meste fantatiske chokolade fra Belgien, som specielkøbmanden også sælger, men til næsten halv pris, plus man kan “nøjes” med at købe et kilo af gangen, hvor du skal 2 ved specielkøbmanden.
    Håber der nogen der kunne bruge dette til noget og forresten det bedste er, Den går ind under EU, så ingen told, hvilket jeg er rigtig glad for, da jeg har været stor støtter af toldvæsnet😥. Tror faktisk af alle de gange Mine vare er blevet hapset i told, har kunne betale en halv månedesløn til en af tolderne😉
    God fornøjelse med indkøbene😀

  6. Jeg har lige shoppet lidt udstikkere osv., og kom forbi nogle pastafarver, spiseligt glimmer osv. Men er det virkelig sikkert at købe på ebay? kan man være sikker på, at det er det rigtige? Jeg læste så at du har købt dette over ebay – var det okay? og ved hvilken forhandler købte du derinde?

    Mvh Lise

    • Kære Lise,
      Jeg har aldrig modtaget noget “forkert” ved at handle over eBay. Jeg ved for det meste hvilket produkt jeg allerede er på udkig efter, så jeg leder bare efter det til den billigste pris. Kan desværre ikke huske hvilken forhandler jeg købte hos, da det er over et år siden jeg sidst købte kageudstyr lige gennem eBay.
      God shopping🙂

      • Det kan også være det bare er mig der er lidt mistænksom .. tænkte bare om man nu kan være sikker på indholdet og at det ikke indeholder noget mærkeligt hvis det kommer fra Kina el. lign – nu hvor det jo er noget der skal spises ..
        Vil gerne købe pastafarver og spiseligt glimmer nemlig

      • Hvis det er et mærke du allerede kender og som du ved er godt, så kan du sagtens købe det. Men lad være med at købe noget du aldrig har hørt om. Jeg er altid meget tryg ved at handle på eBay, men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at der måske er nogle sælgere der ikke er helt ærlige. Men sådan er det jo uanset hvor man shopper fra. Du kan altid tjekke en sælger om denne har fået gode anmeldelser, det ville jeg synes er et godt udgangspunkt for, om man kan stole på dem🙂

Skriv et svar

