Friskpresset juice af æble, gulerod og ingefær

Gør-det-selv-juice-sæsonen er skudt i gang! Jeg er den heldige indehaver af et monster af en juicepresser (altså størrelsesmæssigt, ikke funktionsmæssigt), og i går kom jeg lige i tanke om at jeg savnede hjemmelavet juice, så ned fra hylden kom den og vupti, så var der juice.

Denne juice består af æble, gulerod og masser af ingefær. Jeg ELSKER virkelig ingefær i juicer og smoothies, der kan næsten ikke kommes for meget i, mums!

Det er sjovt som friskpresset gulerodssaft egentlig ikke smager som en almindelig gulerod smager, saften er meget mere sød og mindre jord-agtig. Så jeg kan kun anbefale gulerodsforskrækkede om at give det en chance!

Hvilke juicekombinationer er Jeres yndlings?

bloglovin

17 thoughts on “Friskpresset juice af æble, gulerod og ingefær

  1. Åh den ser dejlig lækker og nærende ud! Har også en juicepresser på ønskesedlen og indtil da, må jeg skrive nogen af de juiceopskrifter ned som jeg støder på. Dejlig munter neglelak og lækker blog! Wow har bogmærket en masse. Ha en dejlig dag!

    • Jeg kan love dig for at den var lækker og nærende. Heldigvis lavede jeg en ordentlig omgang, så der er stadig en hel liter tilbage der står og venter på mig i køleskabet 😉
      Mht. neglelakken – der er gået neon i den! Bliver lidt glad hver gang jeg kigger på mine negle 😉
      Du ønskes også en dejlig dag!

      • jamen hvis man skal gøre, kan man også lige så godt gøre det ordentligt! Mums! Ja er også blevet bidt af neon beatet, det gør bare hverdagen til circus og det kan vi li! Også skal vi have noget sommer:-)

  2. En evig klassiker, som smager så forbandet godt!

    Det kunne være man skulle bevæge sig ud køkkenet og få lavet en. Det er jo en juice fyldt med vitaminer, hvilket jo er godt når man er syg, som jeg er lige nu..

  3. Lækkert… Måske jeg skulle købe mig en juicepresser!
    Da jeg var i Indien fik jeg nogle ret lækre juicekombinationer. Tror en af dem var med æble, gulerod, rødbede, ingefær og appelsin… Noget i den stil. Og så fik jeg vist også en med chili 🙂

    • Køb dig en juicepresser – du vil elske det! Det eneste møg er at den er et helvede at gøre ren bagefter. Vores er fra Netto, et kup til 300 kr. Men ku godt være man skulle have brugt lidt flere penge på bedre kvalitet en anden gang så man undgår lugten af brændt plastic fra “motoren” hver gang man presser bare lidt mere juice end et enkelt glas…
      Æble+gulerod+rødbede+ingefær+appelsin lyder syret, men smager sikkert helt vildt godt 🙂

      • Åh nej, bryder mig ikke om brændt plastik… Men jeg burde virkelig få mig en juicepresser – det er egentlig mest pga rengøringen af den og køkkenets pladsmangel, at jeg ikke har anskaffet mig sådan et monster.

  4. Køb en hurom slow juicer – kører færre omdrejninger og ingen brændte lugte 🙂 den tager 2 min at samle og 3 minutter at rengøre !

  5. Jeg er lige ved at tage min juicepresser mødom, også faldt jeg lige over dette indlæg. Kan du fortælle mig noget om hvad blandingsforholdende er? Altså hvor meget kommer du ca i af hver 🙂

    • Hej Camilla – hvor lyder det fantastisk! Jeg kan desværre ikke huske blandingsforholdene, da de skifter fra gang til gang. Men det er ikke noget du skal tænke så nøje over, al hjemmepresset juice smager fantastisk! Smag dig frem 🙂 Rigtig god fornøjelse

Skriv et svar

