Chokolademilkshaken der bragte foråret til Bryggen

Jeg vil så gerne tro, at foråret er godt på vej. Specielt fordi forår er lig med gåture på Bryggen, kaffe på fortovscaféer og den dér følelse af, at sommeren er lige rundt om hjørnet (ja ja, vi glemmer lige at forår også betyder at bachelorafleveringen nærmer sig og det formentlig bliver en af de mest stressede perioder af mit liv). Derfor gør jeg alt hvad jeg kan, for at få den dér forårsfeeling sat i gang. Der skal blomster i mine vaser og forårsingredienser i mit køkken!

Og jeg skal lige love for, at jeg har fundet noget, der hjælper godt på forårsstemningen: Hjemmelavet chokolademilkshake! Man kan altså godt nyde en dejlig kold chokoladebombe selvom termometeret kun sniger sig på på 3 grader udenfor. Specielt hvis den nydes i sofaen med én, man holder af.

Denne opskrift er temmelig løs i brugen af ingredienser – man må bruge lige hvad man nu synes smager godt og passer til. Der er ikke én bestemt chokoloadeis der er bedre end andre – men jo stærkere chokoladesmag jo bedre, det er klart! Vi brugte Carte d’Or “Triple Chocolate”, det var den eneste chokoladeis Fakta havde, og den egnede sig helt perfekt!

Ingredienser (2 store glas)
4 spsk kakao
4 spsk sukker
2 spsk vaniljesirup
2 spsk vand
6 store kugler chokoladeis
2 dl mælk

  • I en lille gryde blandes kakao, sukker, sirup og vand. Varm op og rør indtil sukkeret er opløst. Lad det køle af.
  • Den afkølede chokoladesirupblanding blendes med chokoladeis og mælk.
  • Servér straks i store glas og nyd!

bloglovin

 

4 thoughts on “Chokolademilkshaken der bragte foråret til Bryggen

    • Hvor er du bare sød, Pia. Det blev jeg rigtig glad for at høre! Er glad for vi deler en fælles interesse for gåture på Bryggen – der findes intet bedre 😉

Skriv et svar

