Guide: Så nemt at det at lave stribet frosting!

Jeg er blevet spurgt en del gange om, hvordan jeg laver striber i frostingen. Jeg har gjort det før med brunstribet frosting på mine Oreo cupcakes og orangestribet frosting på mine gulerodscupcakes.

Det er helt fantastisk dekorativt at gøre lidt ekstra ud af frostingen, og hvis du vælger at lave striber ligesom jeg har gjort det kan jeg glæde dig ved at fortælle, at det også er super nemt!

Alt du skal bruge er:
1 sprøjtepose
1 pensel
Farve (Jeg bruger Wiltons pastafarver, meget anbefalelsesværdigt)
1 portion frosting selvfølgelig (På billedet nedenunder har jeg brugt den fantastiske creamcheese frosting herfra)

Er du klar? Så går vi i gang…

Fold din frostingpose helt ud og læg den så siderne ikke klapper sammen. Så maler du helt enkelt en lang stribe indeni, helt fra spidsen og ud. Du bestemmer selv, hvor tyk striben skal være, hvor mange striber du vil lave, og om du vil bruge flere forskellige farver.

Jeg har i dette eksempel valgt at male to orange striber lige over for hinanden. Vær forsigtig, så posen ikke klapper sammen og siderne dermed rører hinanden, det får striberne til at tvære ud.
Nu er det tid til at påfylde frostingen. For at gøre det nemmere for dig selv er det en super god idé at placere frostingposen i en vase eller et stort glas og folde siderne ud over, som vist på billedet. Så sikrer du, at siderne i posen ikke klapper sammen, samtidig med at du har to hænder frie til at arbejde med frostingen.
Når du kommer frostingen i posen skal du huske at være forsigtig og prøve så vidt muligt at sørge for, at frostingen ikke smatter striberne ud.

Så er der kun tilbage at dekorere dine smukke cupcakes! God fornøjelse!

bloglovin

23 thoughts on “Guide: Så nemt at det at lave stribet frosting!

    • Tak Nada🙂
      Faktisk har jeg ikke oplevet at farverne forsvandt undervejs. Hvis man bruger rigtig pastafarve/icing color er farvekoncentrationen og -konsistensen jo så høj, så den bliver vedvarende. Da jeg lavede de stribede Oreos kager lavede jeg godt 40 stk uden at striberne svandt ud. Men jeg skal ikke udelukke, at det selvfølgelig kan ske, og så er der ikke andet for end at male stregerne op i en ny pose😉

    • Hej Frida:) Jeg har ikke selv prøvet at bruge frugtfarve, så jeg kan desværre ikke udtale mig helt sikkert om, hvordan det virker. Men jeg er bange for, at da frugtfarve er meget “vandet” og en del tyndere i farvekoncentrationen, så giver det ikke helt den samme effekt. Men du kan jo prøve og melde tilbage om, hvordan det gik😉

  1. Det ser virkeligt flot ud, men det ville ikke helt lykkedes for mig.
    Den første blev rigtig fin, men når jeg så begyndte at presse frostingen nedad i posen, blev det hele pludseligt orange med orange striber.
    Hvad er dit trick? Har du en speciel sprøjtepose der ikke klapper så nemt sammen, eller skal man bare fylde en masse frosting i til at starte med?
    Måske jeg bare skal øve mig noget mere🙂

    • Hej Michela:)
      Øv, er ked af at det ikke fungerede så godt for dig! Men jeg forstår ikke helt hvordan du har gjort – jeg har som sådan ikke noget ‘trick’, har fuldstændig gjort som vejledningen viser… Og ja, jeg fylder selvfølgelig posen helt op med frosting til at starte med😉
      Øvelse gør mester!

  2. Pingback: Så nemt er det at lave gulerødder af fondant! | copenhagencakes

  3. Pingback: Verdens bedste gulerodscupcakes med den bedste creamcheese-frosting | copenhagencakes

  4. Pingback: Oreo cupcakes med hvid chokolade-frosting | copenhagencakes

  5. Jeg kan fortælle at man ikke kan bruge frugtfarve, jeg har prøvet haha!😀
    Sikke en fin toturial, jeg roser virkelig din blog. Kig forbi min?
    livetvictoria.blogspt.com
    Knus Victoria

  6. Pingback: Stribede marengskys |

  7. Pingback: Råvarecirkus » Marengskys med jordbær og cappuchino

  8. Pingback: Cupcakes! - Side 2

  9. Hej
    Jeg elsker at lave cupcakes med frosting! Jeg synes bare, at hver gang jeg prøver at lægge frostingen flot på, så falder det sammen. Jeg har også svært ved at lave den som en stor voluminøs top. Det ender altid med at der kommer en tynd stråle ud af posen og så må jeg køre flere gange rundt på kagen. Har du et eller flere gode råd til at få frostingen så flot som den er på dine kager?🙂

    Hilsen Kaja

Skriv et svar

