The Living Room

Så er jeg tilbage på bloggen efter nogle meget hektiske læseuger. Eksamen er overstået med bravour, og jeg har sådan glædet mig til at geare ned – gerne med kager og blogaktivitet selvfølgelig;) I dag har jeg skudt afslapningen i gang med en cafétur med min søster – heraf lysten til at lave dette indlæg, der ikke er en caféanmeldelse som sådan, mere en hurtig anbefaling.

Jeg har været forbi The Living Room (Larsbjørnsstræde 17, Kbh K) en del gange for nylig – og jeg vil fortsætte med at komme her. Èn ting er den hyggelige stemning med stearinlys og pejs, en anden ting er den overordentligt søde betjening jeg er blevet mødt med hver gang. I øvrigt et dejligt sted at få pulsen ned når man er blevet stresset op af den hektiske stemning i indre bys shoppingstræder (specielt i forbindelse med december-shopping!).

Jeg tror ikke de selv laver deres kager, meeeen jeg kan godt se igennem fingre med det når det til gengæld smager godt og priserne er gode. Nogle gange går man på café for madens skyld, andre gange går man på café for hyggens skyld. Nogle caféer er gode til begge ting, andre caféer brillierer på ét af punkterne.

I dag fik vi en kage hver – et stk gulerodskage og et stk rabarbercumble-tærte med creme-fraiche hav. Meget delikat.

Ydermere kan jeg bestemt anbefale deres hylde/ingefær “froosh”. En slags smoothie af hyldeblomstkoncentrat og rigtig ingefær blendet med isterninger. Mums! Dejligt frisk!

bloglovin

5 thoughts on “The Living Room

  1. Lækre kager! Og lækkert sted 🙂 Me af en eller anden ukendt årsag kom jeg der mere, dengang det hed Robert’s Coffee… Ved ikke, hvorfor navneændringen ændrede så meget – måske fordi jeg fandt ud af, at det var en kæde, eller måske fordi kaffeprisen steg en 5’er, samtidigt med at kaffeglasset blev ½ dl mindre. Men det ændrer jo ikke på smagen – og det må man give dem! Virkelig lækker café latte og en sindssyg chokolade milkshake bombe, som virkelig fremmer hjernens serotoninproduktion! Katjing! Måske skulle man tage på udflugt dertil igen snart…

    • Jeg har slet ikke kendt stedet før det hed The Living Room. Det er surt kaffepriserne er steget, men jeg må nu sige at det stadig ikke er priser der får mig til at flygte – der er andre steder der er urimeligt meget dyrere 😉
      Uh jeg har stadig til gode at prøve deres milkshakes, har indtil videre været helt hooked på den dér Froosh, har slet ikke haft lyst til at prøve andet. Men kan godt være jeg skal udvide min horisont næste gang jeg kommer forbi 🙂

      • Ja, du har helt ret… Norden og Estate fx! Men Estate har til gengæld også virkelig god kaffe… Haha, jeg hørte lige, at en kop varm kakao koster 70,- på La Glace. Den må være VIRKELIG god!
        Kender det.. Jeg må altid have deres café latte, og min søs snupper altid den der chokolade milkshake, som er en ordentlig bombe. Har aldrig købt en selv, da de er så voldsomme, men hvis man er en chokoladeelsker, så skal man springe ud i det 😉 Næste gang må jeg prøve deres Froosh!

      • 70 kr ?!?!?!? Puha så er jeg glad for jeg gik udenom en gang jeg ellers havde planer om at tage derind, men blev afskrækket af den lange kø. Du prøver Froosh næste gang, så prøver jeg milkshake;)

      • Deal!

        Du nåede ikke i Brorsons Kirke vel? Det var sååå smukt – jeg som ikke bryder mig om gudstjenester… Men hold da op! Det skal opleves igen!

Skriv et svar

