Julegaver til opgangen

I dag har jeg haft mine to muntre småsøstre på besøg til hygge, lektielæsning, bagning, gåtur og cafébesøg. Fantastisk søndag!

Min kæreste og jeg er for et års tid siden flyttet i ny lejlighed, og selvom vi har boet her “så længe” har jeg nærmest ikke mødt en sjæl i opgangen endnu. Det sker, at jeg hilser på en venlig ældre herre på vej ned ad trapperne, eller holder døren for ham når vi mødes ved indgangen. Og min underbo har jeg mødt en gang jeg var nede og advare om, at vi skulle holde fest – det tog hun heldigvis meget pænt. I kælderen ligger en grønthandler, han smiler og hilser altid så venligt så man bliver i godt humør. Men derudover har jeg ikke set andre, ikke engang naboen.

Så var det vi tænkte, at der skulle spredes lidt julestemning i opgangen. Nu har jeg jo lige bagt chokoladefudge og citron/ingefærpeberkager, så vi besluttede os for at dele lidt ud af lækkerierne.
Vi lavede 10 små poser som vi fyldte med godterne og vedlagde en lille “glædelig jul”-seddel. Så bandt vi sløjfer om og mine to små julenisser hang en pose på hvert dørhåndtag i hele opgangen.

Glædelig jul!

bloglovin

10 thoughts on “Julegaver til opgangen

  1. Din blog er jo skøn!🙂 Og hvor er det en betænksom idé… Har I fået nogen respons, eller fungerer I som de hemmelige nisser? Sidste år gik jeg med en idé om at hænge julehjerter op rundt i opgangen – det er så hyggeligt, og hvis man kan få et smil frem på læben hos bare én, så er det da dejligt🙂

    • Tak hvor er du sød!🙂 Min kæreste fortalte mig i går, at han havde mødt vores nabo der smilende havde sagt, det var en sød tanke. Der har faktisk været andre hemmelige nisser på spil i opgangen der har hængt pyntede grankviste i hvert vindue hele vejen op – hyggeligt!

  2. Pingback: Hurra for jule-karma! | copenhagencakes

  3. Super sød idé! De kan da ikke andet end undgå at komme med godter til jer nu🙂

Skriv et svar

