Cupcake-date: Gulerodscupcakes og cupcakes med Toms Skildpadder

I dag har jeg haft to dejlige veninder på besøg til cupcakes-bagning. Vi havde mange planer om fantasifulde cupcakesopskrifter vi ville kaste os ud i, men endte med at holde os til en sikker vinder – gulerodscupcakes – og derudover bevæge os ud på ukendt territorie med en chokoladecupcake indeholdende Toms Skildpadder. Vi var enige om, at Toms Skildpadder – der ubestridt er noget af det bedste chokosynderi i verden – absolut kun kunne give en god cupcake et massivt skub i den rigtige retning.

Brug opskriften på chokoladecupcakes herfra og tilsæt et stk. miniskildpadde til hver cupcake. Så skal der bare lidt mere dej ovenpå og så er det ind i ovnen med de smukke skabninger.

Jeg har desværre ikke nogen opskrift på chokoladefrosting (endnu), så der må du google dig frem. Jeg forestiller mig forresten, at karamelfrosting også ville være fantastisk på denne cupcake!

Et tværsnit så smukt man næsten får tårer i øjnene!

Det blev nogle stabile cupcakes. Lad mig sige det sådan – der var smag og kraft i! Skøn flydende karamel og intens chokoladesmag i én og samme mundfuld. Halleluja!

De færdige resultater. Mmmmmm…..

En god goodie-bag lige til at tage med hjem efter en skøn aften!
bloglovin

9 thoughts on “Cupcake-date: Gulerodscupcakes og cupcakes med Toms Skildpadder

  1. jeg prøvede at lave disse cupcakes med Toms skildpadder men der var kun en hård chokolade bund i, ingen creme, hvad er der lige sket der

  2. Er det muligt at få en opskrift, eller er det bare ligeud af landevejen..?
    de ser rigtig god ud, og min mor har snart fødselsdag og hun elsker skildpadder så ville godt lave dem til hende??
    Mange tak
    Caroline

    • Det lyder som en fantastisk idé at bage dem til din mor 😉
      Brug opskriften fra disse chokoladecupcakes og tilsæt et stk. mini skildpadde i hver inden bagning. Jeg har desværre ikke nogen opskrift på chokoladefrosting (endnu) så den må du google dig frem til 😉
      God fornøjelse!

      • Mange tak.
        jeg glæder mig til at prøve dem, det ser rigtig godt ud 🙂

  3. Jeg oplevede desværre det samme som Lone, jeg havde også bare en hård bund og ingen caramel, nogen forslag?

    • Øv det er jeg ked af at høre. Jeg ved simpelthen ikke hvad der er gået galt, jeg har kun selv prøvet at bage disse cupcakes én gang hvor det blev helt perfekt, så jeg har ikke selv været ude for problemer i den forbindelse.
      Måske hvis du vil give det et ekstra forsøg, så prøv at starte med kun at fylde max 1 cm dej i kageformene, lad det bage en lille smule så dejen sætter sig, læg derefter skildpadderne på og hæld resten af dejen over. Det skulle forhindre at skildpadden synker til bunds.

  4. Nøøj nogle lækre basser (chokoladecupcakes med skildpadder)!!!
    Hvilken frosting har du brugt på billedet med tværsnittet af cupcaken? Den ser virkelig delicious ud!

  5. Jeg lavede dem igår. Og oplevede det samme som de andre. Det var kun bunden af skildpadden som var tilbage. Cremen var løbet ud i kagen som var blevet meget vådt af crem. Jeg lagde skildpadderne i fryseren og kom en smule dej i formene og så ind i ovnen lidt. Tog dem ud og kom skildpadderne i og resten af dejen ovenpå men det virkede ikke

Skriv et svar

